Bare for sjov jubilæum;-)
Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-07 16:51

Tsk, tsk - så ramte jeg et halvt tusinde indlæg i min /betalte/ version
af MacSOUP(tør slet ikke tænke på de titusinder af indlæg i den "gamle"
udgave).

Så med god samvittighed serverer jeg:

<http://home17.inet.tele.dk/morten/billede1_low.gif>

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-07 17:19

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Tsk, tsk - så ramte jeg et halvt tusinde indlæg i min /betalte/ version
> af MacSOUP

Hvor ser du dog det?

>(tør slet ikke tænke på de titusinder af indlæg i den "gamle"
> udgave).
>
> Så med god samvittighed serverer jeg:
>
> <http://home17.inet.tele.dk/morten/billede1_low.gif>

Men hvor?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-07 18:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvor ser du dog det?

Jeg mener naturligvis 5000 indlæg, og det ser jeg i progammets
indstillingsvindue.

Hvor hvad?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-07 19:14

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Jeg mener naturligvis 5000 indlæg, og det ser jeg i progammets
> indstillingsvindue.

MacSOUP->Instillinger ?

> Hvor hvad?

Ja, jeg kan nemlig ikke finde det ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-10-07 19:55

> [...]

> Tsk, tsk - så ramte jeg et halvt tusinde indlæg i min /betalte/ version
> af MacSOUP(tør slet ikke tænke på de titusinder af indlæg i den "gamle"

Nybegynder
<http://www.ravnekrogen.dk/3>

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are often the ones who do.

Fra : Michael Holm

Dato : 02-10-07 20:02

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> Nybegynder
> <http://www.ravnekrogen.dk/3>
>
> /Preben

Preben din nybegynder
<http://homepage.mac.com/kiaikido/suppe.png>

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-07 21:53

macsoup@toitsu.dk (Michael Holm) writes:

> Preben din nybegynder
> <http://homepage.mac.com/kiaikido/suppe.png>

Prøvede lige at spørge Google - den mener jeg har skrevet 14000
indlæg. Det var godt nok mange da - uha.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Michael Holm

Dato : 02-10-07 22:33

> Prøvede lige at spørge Google - den mener jeg har skrevet 14000
> indlæg. Det var godt nok mange da - uha.

så kan du godt slappe af

--
http://snipurl.com/danbolig

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-10-07 06:44

> så kan du godt slappe af

Er det ikke det gruppen her er beregnet til? (sagde han mens han
rørte iMac'en med tæerne)

Regnede lige på det - det ER ikke flere end tre om dagen, og DET vil
jeg godt vedgå mig :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-07 17:38

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> Nybegynder
> <http://www.ravnekrogen.dk/3>
>
> /Preben

Tsk, tsk......skal jeg tjekke de seks år, hvor jeg ikke havde betalt for
programmet? Så kan vi tale om, /hvem/ der er nybegynder*GG*

Dejlig signatur, iøvrigt

M.

Fra : Henrik Muenster

Dato : 06-10-07 22:17

On Wed, 3 Oct 2007 18:37:56 +0200, Morten Lind wrote
(in article <1i5f6ug.zkd7gwa9re3pN%info@for-ogefternavn.dk>):

De billeder, I henviser til, de viser da kun, hvor mange indlæg I har gemt på
harddisken. MacSOUP er jo en off-line nyhedslæser, og man bestemmer selv,
hvor mange indlæg, man vil gemme, før de bliver slettet.

> Tsk, tsk......skal jeg tjekke de seks år, hvor jeg ikke havde betalt for
> programmet? Så kan vi tale om, /hvem/ der er nybegynder*GG*
>
> Dejlig signatur, iøvrigt

Der var engang en, der fandt en statistik over indlæg i nyhedsgrupper. Jeg
var faktisk den mest aktive skribent i <dk.edb.mac> gennem de seneste par år.
Det fik mig godt nok til at overveje, om jeg ikke havde at alvorligt problem.
I hvert fald har jeg skruet gevaldigt ned for min brug af nyhedsgrupper. OK,
det har måske også været påtvungent af omstændighederne, da familie og
arbejde kræver mere og mere. I har sikkert bemærket, at jeg ofte er væk i
dagevis. Måske nogen kan finde den statistik igen, så vi kan få afgjort, hvem
der er den regerende mester
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 07-10-07 08:31

Henrik Muenster skreve:

> Måske nogen kan finde den statistik igen, så vi kan få afgjort, hvem der
> er den regerende mester

Der er i hvert fald en statistik her:
http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1042

Thorbjørn Ravn Andersen er for tiden nummer 1, og Henrik Münster "blot"
nummer 7.

Med mine egne i alt 514 indlæg gennem tiden (dette inklusive) er jeg
langt fra overhovedet at være på listen. Det er heller ikke blvet til så
mange den seneste tid.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-07 09:53

jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen) writes:

> Der er i hvert fald en statistik her:
> http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1042
>
> Thorbjørn Ravn Andersen er for tiden nummer 1, og Henrik Münster "blot"
> nummer 7.

Interessant, men det viser bare at antallet af indlæg er en dårlig
målestok. Henrik skriver langt _længere_ indlæg[1] end jeg gør så
målte man i antal skrevne tegn tror jeg ikke der er nogen der kan
komme op på siden af ham.

Men man kan da prøve

[1] Det er jo nok desværre en arbejdsskade - ikke nemt når man som
kodekarl hele tiden skal udtrykke sig kort og præcist og uden
overflødige dikkedarer. Gad vide om man kan få erstatning?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-10-07 14:41

In article <1i5lwx2.1rkih8c7kj6esN%jjj@cyrk.dk>, Jesper Juellund Jensen
<jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1042
>
> Thorbjørn Ravn Andersen er for tiden nummer 1, og Henrik Münster "blot"

Prøv Google Groups - avanceret indstilling - søg på navnet i gruppen
dk.edb.mac
Thorbjørn har 8.820 indlæg
Henrik har 16.800 indlæg

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-07 16:50

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Prøv Google Groups - avanceret indstilling - søg på navnet i gruppen
> dk.edb.mac
> Thorbjørn har 8.820 indlæg
> Henrik har 16.800 indlæg

Mærkeligt, for jeg ligger før/inden Henrik(som nummer seks), og hvis jeg
gør som du siger, har jeg blot skrevet 4.600 indlæg, men jeg kan nok
ikke finde ud af at søge ordentligt?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-07 17:06

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) writes:

> Mærkeligt, for jeg ligger før/inden Henrik(som nummer seks), og hvis jeg
> gør som du siger, har jeg blot skrevet 4.600 indlæg, men jeg kan nok
> ikke finde ud af at søge ordentligt?

Måske et spørgsmål om over hvilken periode? Google har jo tilbage fra
Usenets første dage, og det kan være den anden kun kører for 2007.

Regner dog med Henrik kommer stærkt igen, hvis han får mere tid på
vagterne.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-07 17:30

> Måske et spørgsmål om over hvilken periode? Google har jo tilbage fra
> Usenets første dage, og det kan være den anden kun kører for 2007.

Tjaeh - det er jo heller ikke det vigtigste i verden

> Regner dog med Henrik kommer stærkt igen, hvis han får mere tid på
> vagterne.

Helt bestemt - konkurrencegenet fornægter sig ikke

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-10-07 23:54

> Tjaeh - det er jo heller ikke det vigtigste i verden

Jeg har jo godt nok været med nogle år. Jeg fik min første Mac i 1995 og
mit første modem i 1996. Jeg havde et par år, hvor jeg arbejdede i
Odense. Jeg havde nogle lange togture, hvor jeg kunne sidde med MacSOUP
og glæde mig over dens kvaliteter som off-line nyhedslæser. Der lagde
jeg vist grunden til de mange indlæg, jeg nu krediteres for.

Det er der vist desværre ikke den store fare for, som det går i
sygehusvæsenet. Der bliver mere og mere at lave. Desuden får min kone
også mere og mere travlt. Vi har jo et hjem og en familie, og når hun er
væk hjemmefra, må jeg jo sørge for, at der bliver købt ind, lavet mad,
sørget for børnene etc. Vi har altid delt arbejdet mellem os, men jeg
kan godt mærke, at min kone har fået mere travlt med møder, kurser etc.
udenfor normal arbejdstid.

> Helt bestemt - konkurrencegenet fornægter sig ikke

Nej da, men jeg kan ikke helt finde ud af, om det er en konkurrence, jeg
vil vinde, eller om det er tegn på, at jeg har et alvorligt
misbrugsproblem. Nå, min kone var til bestyrelsesmøde i DSTH i Skejby i
dag. På vejen hørte hun "De sorte spejdere", og vi blev nævnt. Lige nu
sidder jeg og kværner de Carlsberg, der blev til overs fra landskampen i
lørdags. Desuden har jeg lige bestilt OS X 10.5. Der er vist dem, der
har det værre
--
Henrik Münster
Esbjerg