Tak ska' du ellers ha...!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-07 23:22

Det tør vist siges, at der er kommet fart på nu. 'MonsterQuad' kom i
drift her i eftermiddags. Det er godt nok noget andet grej end det, jeg
tidl. har kørt med! - Min MusicMonster Dual 1,8ghz er hamrende hurtig,
men den her er vel godt og vel 4x hurtigere i samme processer og omk. 8x
hurtigere end min lille Dunja....

Bare et par små forsøg... NeoOffice 2.2.1 åbner klar til brug på Dunja
på godt og vel 35 sek. - På quad'en tager det 5 sek.. - Og så prøvede
jeg lige med den lille Amadeus II også. - ca. 7 sek. på Dunja og 1 sek.
på Quad'en!

En ting, der er virkelig rart på MacPro er, at den har indb. ethernet
router, så jeg nu kan have to maskiner på net samtidig ved at lade
hovedkablet gå til Quad'en og derfra et kabel til den lille QS, aktivere
ethernetdeling, og så konfigureres alt automatisk. Pt. skriver jeg
stadig fra QuickSilveren, men det er Quad'en, der 'afvikler' forbindelsen.

Så mangler jeg bare HD nr. to (i restordre), så kommer Windows XP Pro
også op at køre - både som bootabble og via Parallels....

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-07 07:25

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Det er godt nok noget andet grej end det, jeg tidl. har kørt med! -

Tillykke med dit nye legetøj. Det er altid skønt med duften af ny
computer og fornemmelsen af at alt går lynene hurtigt.

Når du nu selv kan mærke forskellen, kan du måske bedre forstå at man
undertiden bliver anbefalet at anskaffe sig en ny maskine i stedet for
at opgradere en ældre model? Jeg kender det selv, ting skal være gået
i stykker for at man kan skille sig af med dem med god samvittighed.

Det er jo ikke biler det her... Men det kommer nok med tiden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 09:01

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> at opgradere en ældre model? Jeg kender det selv, ting skal være gået
> i stykker for at man kan skille sig af med dem med god samvittighed.

Nja, - jeg vil nu stadig sige, at i en del tilfælde vil det godt kunne
betale sig at opgradere visse typer af maskiner - især, hvis man har
veludstyrerede G4 med mulighed for og har behov for at kunne køre nogle
specifikke OS 9.x programmer, der kræver OS 9.x boot.

Og jeg vil stadig sige, at hvis jeg ikke havde fået behov for Windows
boot, ville jeg absolut ikke have investeret i en MacPro på nuværende
tidspunkt. - De QuickSilver Dual 1,8ghzz, jeg har og har kørt med, kan
altså også godt sparke noget fra sig.

> Det er jo ikke biler det her... Men det kommer nok med tiden.

Du mener en MacCar.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-07 21:22

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> tidspunkt. - De QuickSilver Dual 1,8ghzz, jeg har og har kørt med, kan
> altså også godt sparke noget fra sig.

Jamen, har du ikke lige konstateret at de er 7 gange så langsomme som
din nye maskine?

Men det er vel også lige meget så længe man ikke laver ting som kræver
meget cpu-kraft, eller hurtige diske.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 21:39

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jamen, har du ikke lige konstateret at de er 7 gange så langsomme som
> din nye maskine?

Hov! - enten har jeg glemt noget, eller også har du overset et vigtigt
tal. - Nemlig, at sammenligningen først og fremmest er lavet - sat op
mod min _lille_ Dual 1ghz QS. - Jeg har kun nået at lave en enkelt test
med den tilbageværende Dual 1,8ghz, og her vurderer jeg MonsterQuad til
at være ca. 3x hurtigere...

> Men det er vel også lige meget så længe man ikke laver ting som kræver
> meget cpu-kraft, eller hurtige diske.

Jeg kan ihvergald allerede nu sige, at rendering af lydfiler i RAW data
går temmelig meget hurtigere end før.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-07 21:50

> [...]
> test med den tilbageværende Dual 1,8ghz, og her vurderer jeg
> MonsterQuad til at være ca. 3x hurtigere...

Nå, herregud, så kan du kun nå at drikke een kop kaffe istedet for
tre, mens du venter.

> Jeg kan ihvergald allerede nu sige, at rendering af lydfiler i RAW
> data går temmelig meget hurtigere end før.

Så venter vi bare på at du får lyst til at det skal gå ENDNU hurtigere
- hæhæ.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 22:08

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Nå, herregud, så kan du kun nå at drikke een kop kaffe istedet for
> tre, mens du venter.

Nej, det er værre endnu... Jeg kan end ikke nå at drikke én kop, før en
ca. 18gb rendering er slut, - og så er resten af kaffen blevet lunken,
og jeg kan altså ikke lide lunken kaffe..

> Så venter vi bare på at du får lyst til at det skal gå ENDNU hurtigere
> - hæhæ.

Tænker du Octoron? - OK, hvis du betaler. - Nej, det passer mig
udmærket med at købe fabriksny maskine hvert tiende år nu.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-07 22:23

> [...]

> en ca. 18gb rendering er slut, - og så er resten af kaffen blevet
> lunken, og jeg kan altså ikke lide lunken kaffe..

På din 1.8Ghz dims? Ellers kan man få en USB-dims der holder kaffen varm.

> Tænker du Octoron? - OK, hvis du betaler. - Nej, det passer mig
> udmærket med at købe fabriksny maskine hvert tiende år nu.

Næh, mere diske. Er ret sikker på at i RAW er det diskhastigheden der
sætter grænsen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 22:45

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> På din 1.8Ghz dims? Ellers kan man få en USB-dims der holder kaffen varm.

Nej, på MacPro'en... På Dual 1,8ghz kan jeg lige nå at drikke en stor
kop og på den lille næsten 3 kopper.

> Næh, mere diske. Er ret sikker på at i RAW er det diskhastigheden der
> sætter grænsen.

Hm, her tror jeg nu, cachen er mre afgørende. De to eksterne diske, jeg
bruger mest til lyd er begge med 16mb cache, men OK, SATA-II hjælper da
også lidt...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-10-07 06:41

> Hm, her tror jeg nu, cachen er mre afgørende. De to eksterne diske,
> jeg bruger mest til lyd er begge med 16mb cache, men OK, SATA-II
> hjælper da også lidt...

Du lurede ikke jeg ville have dig til at tænke på RAID. Øv, men det
er da ikke værre end at jeg kan sige det ligeud.

Til scratchdiske kan det godt betale sig at sætte to-tre diske i RAID
så du får en samlet "disk" der er 2-3 gange større.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-07 10:30

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Du lurede ikke jeg ville have dig til at tænke på RAID. Øv, men det
> er da ikke værre end at jeg kan sige det ligeud.

Njaoe... både og... Men du kender også mit 'forhold' til RAID.

> Til scratchdiske kan det godt betale sig at sætte to-tre diske i RAID
> så du får en samlet "disk" der er 2-3 gange større.

Såmænd, men jeg får jo en 320gb disk mere i, og det er alligevel
sjælden, at jeg arbejder med filer større end ca. 60gb RAW format på én
gang, så når disk nr. 2 kommer i, vælger jeg selvfølgelig den som
scratchdisk og gemmer så direkte til de eksterne...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-10-07 17:18

> Njaoe... både og... Men du kender også mit 'forhold' til RAID.

Du har bare indset at du har nået en alder hvor det ikke må gå FOR
hurtigt, ellers er den bare færdig inden du er færdig med at trykke på
musen.

> [...]
> én gang, så når disk nr. 2 kommer i, vælger jeg selvfølgelig den som
> scratchdisk og gemmer så direkte til de eksterne...

Jeg skrev også forkert, det var nemlig hastigheden jeg var ude efter.
Hvorfor een disk på 30 Mb/s når man kan koble 3 sammen og få 90 Mb/s?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-07 19:25

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Du har bare indset at du har nået en alder hvor det ikke må gå FOR
> hurtigt, ellers er den bare færdig inden du er færdig med at trykke på
> musen.

Må jeg da lige være her. - Jeg venter selvfølgelig, indtil de nye
'brain control' computere kommer. - Iflg. 'Harddisken' sidste år
engang, skulle det blive muligt om ca. 10-15 år.

> Jeg skrev også forkert, det var nemlig hastigheden jeg var ude efter.
> Hvorfor een disk på 30 Mb/s når man kan koble 3 sammen og få 90 Mb/s?

Hm, såvidt jeg kan regne ud, så har de nye interne SATA-II en max.
kapacitet på 300mb/sek....

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-10-07 19:48

> [...]

> 'brain control' computere kommer. - Iflg. 'Harddisken' sidste år
> engang, skulle det blive muligt om ca. 10-15 år.

Så må du jo holde dig i fuldt vigør indtil da.

Personligt er det værste når man har to computere ved siden af
hinanden og musen bare ikke VIL over i det andet vindue, øv øv.

> Hm, såvidt jeg kan regne ud, så har de nye interne SATA-II en
> max. kapacitet på 300mb/sek....

Bare fordi du cykler på en landingsbane betyder det ikke du kører 900
km/t, vel?

Næhæ, tror du skal bprøve det for at se hvad det er for noget.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-07 07:58

> [...]
> ethernetdeling, og så konfigureres alt automatisk. Pt. skriver jeg
> stadig fra QuickSilveren, men det er Quad'en, der 'afvikler' forbindelsen.

Er det ikke nemmere bare at knalde en lille 8 ports gigabit switch op ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 09:04

Thomas von Hassel wrote:

> Er det ikke nemmere bare at knalde en lille 8 ports gigabit switch op ?

Tjo, hvis man ku' nøjes med en netadgang. På den her måde kommer jeg jo
på net med to. - Mit Stofa abonnement tillader kun én maskine koblet
direkte på. - Men der kommer en gigaswitch på et tidspunkt, når jeg kan
få fundet en pålidelig model...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-07 09:08

> Tjo, hvis man ku' nøjes med en netadgang. På den her måde kommer jeg jo
> på net med to. - Mit Stofa abonnement tillader kun én maskine koblet
> direkte på.

Med mit FullRate abonnement medfulgte der en router med indbygget
4-ports 10/100 Mb/s switch ... + trådløs.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-07 16:37

> [...]
> på net med to. - Mit Stofa abonnement tillader kun én maskine koblet
> direkte på. - Men der kommer en gigaswitch på et tidspunkt, når jeg kan

Du kan garateret snyde Stofa, ligesom vi gjorde med Webspeed før i
tiden. Webspeed havde samme begrænsning.

Under konfigureringen skal du klone MACadressen.

Derefter tror udbyderen, at din router _er_ computeren, og så kan du
koble alle de apparater på, du har lyst til.

M., der synes, at Stofa ikke skal læse med hér.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 17:07

Morten Lind wrote:

> [...]
>
> Derefter tror udbyderen, at din router _er_ computeren, og så kan du
> koble alle de apparater på, du har lyst til.

Den 'fidus' kender jeg godt. - Rent faktisk så foreslog en supporter
hos Stofa, at jeg skulle gøre det på den måde, men i så fald skal det
ikke gøres helt, som du siger. - Jeg skal blot bede Stofa om at 'låse'
til enten mit modems MAC-adresse eller til MAC-adressen på min switch...

Låses den til modemets MAC, er det helt i orden, men låses den til
switchen, kan jeg jo ikke 'bare' skifte switchen ud... - Jeg skal
faktisk ud og ha' mig en ny switch, da en af portene er stået af...

> M., der synes, at Stofa ikke skal læse med hér.

Hvad det angår, er jeg nu ligeglad. Får de mistanke om snyd og svindel,
har de jo qua den nye lov jo alligevel mulighed for at se, hvad vi
skriver. - Og så er der også det, at jeg er en meget lovlydig borger,
der svjv. endnu aldrig har lavet noget kriminelt - ikke engang sort
arbejde.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-07 18:23

> [...]
> ikke gøres helt, som du siger. - Jeg skal blot bede Stofa om at 'låse'
> til enten mit modems MAC-adresse eller til MAC-adressen på min switch...

Hmm.....så har du brugt tid og telefonpenge på at ringe til og tale med
et paphovede, der alligevel låser din dims.

På min måde virker det med ét klik á et halvt sekund, og ingen skal
blandes ind i det.

Så jeg vil stadig mene, min metode er den bedste.

> Låses den til modemets MAC, er det helt i orden, men låses den til
> switchen, kan jeg jo ikke 'bare' skifte switchen ud... - Jeg skal
> faktisk ud og ha' mig en ny switch, da en af portene er stået af...

Der kan du bare selv se - hvorfor gøre tingene besværligere, end de er?

> [...]
> skriver. - Og så er der også det, at jeg er en meget lovlydig borger,
> der svjv. endnu aldrig har lavet noget kriminelt - ikke engang sort

Det er ikke kriminelt at klone en MACadresse, ej heller snyd og svindel
- det er modsat _tangerende_ kriminelt at bestemme, hvad du bruger din
betalte forbindelse til.

> mvh. Erik Richard

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 21:28

Morten Lind wrote:

> Det er ikke kriminelt at klone en MACadresse, ej heller snyd og svindel
> - det er modsat _tangerende_ kriminelt at bestemme, hvad du bruger din
> betalte forbindelse til.

Jo, for jeg betaler nu kun for at have én computer på net ad gangen.
Selv nu, - hvis det skal være helt juridisk korrekt, - skal jeg betale
et såkaldt 'Familieabonnement' for at have de to maskiner på net
samtidig. Så faktisk lever jeg på grænsen af det lovlige.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-07 21:40

> [...]
> et såkaldt 'Familieabonnement' for at have de to maskiner på net
> samtidig. Så faktisk lever jeg på grænsen af det lovlige.

Det var da en oldnordisk måde at lave internet abb. på ... alle andre er
da totalt ligeglade med om du smider en router på og kaster alle de
maskiner på nettet bagved som du orker ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 21:50

Thomas von Hassel wrote:

> Det var da en oldnordisk måde at lave internet abb. på ... alle andre er
> da totalt ligeglade med om du smider en router på og kaster alle de
> maskiner på nettet bagved som du orker ...

Det er jeg ikke uenig med dig i. Men Stofa har altid været temmelig
konservative og 1-2 år bagud for alle andre, men til gengæld virker
deres forbindelser med 99,999%s sikkerhed. - Deres telefonservice er
ikke altid Mac-venlige, men den tekniske service er helt i top. - Jeg
havde et problem her i forsommeren med, at jeg altså ikke kunne klemme
mere end knap 3,6mbit ud af en 6mbits forbindelse. Efter en snak, skulle
jeg bare komme forbi og få et nyt modem u/b, - så kunne jeg da få den op
omk. 5,2mbit på de hurtigste servere. - Næsten alle andre udbydere vil
have penge for at udskifte modems....

De tilbød mig for et par uger siden, at jeg kunne gå over på deres nye
10mbits forb. til en lavere pris med 100% fri trafik. - Det kunne ikke
mærkes så meget på mine quickSilver med 100BaseTX netkort, men på
MacPro'en kan det tydeligt mærkes med den hurtigere forbindelse.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-10-07 22:09

Erik Richard Sørensen wrote:

> Det er jeg ikke uenig med dig i. Men Stofa har altid været temmelig
> konservative og 1-2 år bagud for alle andre, men til gengæld virker
> deres forbindelser med 99,999%s sikkerhed.

Hvor har du det tal fra? Jeg er tidligere Stofanet kunde gennem et halvt
år og kan næsten regne ud, at det var min forbindelse, der i den periode
udgjorde de 0.001%. Den virkede praktisk talt aldrig.

> [...] men den tekniske service er helt i top.

De er flinke - nuvel - men teknisk kompetente, vil jeg ik' gi' dem skyld
for at være.

> [...] Efter en snak, skulle
> jeg bare komme forbi og få et nyt modem u/b, - så kunne jeg da få den op
> omk. 5,2mbit på de hurtigste servere. - Næsten alle andre udbydere vil
> have penge for at udskifte modems....

Stofa udskifter (brugte) modems, som vi andre skifter underbukser. Jeg
har selv været igennem en håndfuld og kender et par stykker, der har
fået ombyttet deres modem mindst én gang.

Det er dejligt for dig, at du har en god oplevelse med at være kunde ved
Stofa, men jeg tror, at du er ret heldig...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-10-07 21:55

Thomas von Hassel wrote:

> Det var da en oldnordisk måde at lave internet abb. på ... alle andre er
> da totalt ligeglade med om du smider en router på og kaster alle de
> maskiner på nettet bagved som du orker ...

Nu har Stofa jo ikke ligefrem ry for at være den bedste, mest pålidelige
eller seriøse internetudbyder, men det ændrer selvfølgelig ikke ved, at
deres løsning med et 'Familieabonnement' er helt latterlig.

Webspeed har desuden en lignende løsning.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 22:39

Peter Farsinsen wrote:

> Nu har Stofa jo ikke ligefrem ry for at være den bedste, mest pålidelige
> eller seriøse internetudbyder, men det ændrer selvfølgelig ikke ved, at
> deres løsning med et 'Familieabonnement' er helt latterlig.

Her er jeg fuldstændig uenig med dig. Stofa har netop ry for at være
både stabil og pålidelig med deres kabelnetforbindelser.

Jeg har haft Stofa TV siden starten i 1972 og Stofanet siden 1996 og har
kun én gang haft problemer. Og det viste sig ,at det var forårsaget af
en defekt TV i opgngen, der havde brændt fordeleren af. - Og det kan
Stofa just ikke lastes for...

Du må ikke glemme, at hvad det angår, så er Telia og Stofa fuldstændig
adskilte. - Telia tager sig af telefoni, mens Stofa tager sig af TV og
IT udbud.

> Webspeed har desuden en lignende løsning.

Med den ændring, at Webspeeds std. forbindelse tillader indtil 3
forbindelser og som Stofanet øger til 5 med et familieabonnement.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-07 16:50

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> koblet direkte på. - Men der kommer en gigaswitch på et tidspunkt, når
> jeg kan få fundet en pålidelig model...

Du skal bruge en gigabitrouter - den har samme funktionalitet
indbygget som du nyder i dit nye fartmonster.

At du så ikke behøver den hvis du har fartmonsteret tændt hele tiden
er en anden historie :) Så kan du nøjes med en switch bagefter
monsteret.

Har du døbt den Ferrari, eller Mac(!)Laren?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 17:14

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Du skal bruge en gigabitrouter - den har samme funktionalitet
> indbygget som du nyder i dit nye fartmonster.

Det er jeg med på.

> At du så ikke behøver den hvis du har fartmonsteret tændt hele tiden
> er en anden historie :) Så kan du nøjes med en switch bagefter
> monsteret.

Mja... Jeg er nødt til at have en 10/100/1000mbits switch, da der kommer
i alt 4 maskiner på netværket - en PM 9600/350, en Beige G3/1133mhz, en
QuickSilver Dual 1ghz og så MacPro'en + min også nyindkøbte
netværksprinter, - og så gør det ikke noget, at der er et par ledige
porte, hvis nu ham 'Dy(h)r'et' kommer på besøg med sin bærbare...

> Har du døbt den Ferrari, eller Mac(!)Laren?

Ingen af delene. - Den hedder noget så tradionelt som 'MonsterQuad'...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-07 19:16

Thorbjorn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Du skal bruge en gigabitrouter - den har samme funktionalitet
> indbygget som du nyder i dit nye fartmonster.

> At du sa ikke behover den hvis du har fartmonsteret taendt hele tiden
> er en anden historie :) Sa kan du nojes med en switch bagefter
> monsteret.

Jeg viul tro at udgiften til en lille router er tj?nt ind efter en eller
to kvartalsregninger fra energi leberand?ren.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-07 09:05

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Er det ikke nemmere bare at knalde en lille 8 ports gigabit switch op ?

Det har jeg gjort - bortset fra at den nu kun er med 5 porte ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 08:16

On 2007-10-02 00:22:21 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:
> Bare et par små forsøg... NeoOffice 2.2.1 åbner klar til brug på Dunja
> på godt og vel 35 sek. - På quad'en tager det 5 sek..

På min lille bitte sorte macbook tager det 8 sek

Og tillykke med din nyerhvervelse i øvrigt. Jeg hjalp min onkel med at
købe ny PC forleden, og jeg kan kun sige at jeg er ovenud tilfreds med
mit valg af skift fra pc til Mac. Vista er simpelthen bare en tand for
smart. Det er lidt som med biler med terninger i forruden og sænket
undervogn - nogen tænder på det, og andre ryster på hovedet og griner
af det

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-07 16:41

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> Det er lidt som med biler med terninger i forruden og sænket
> undervogn - nogen tænder på det, og andre ryster på hovedet og griner
> af det

Specielt når de parkerer forhjulene til kantstenen og skørtet så
knækker, ja, det er sjovt

M.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 17:46

On 2007-10-02 17:40:54 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> Specielt når de parkerer forhjulene til kantstenen og skørtet så
> knækker, ja, det er sjovt

Ja, eller når deres afblegede kæreste beordres ud af bilen for at den
ikke støder på jorden når den skal over et lille bump

Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-07 18:25

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> Ja, eller når deres afblegede kæreste beordres ud af bilen for at den
> ikke støder på jorden når den skal over et lille bump

Yep (poor boys)

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 21:31

Thomas Schreiber wrote:

> Ja, eller når deres afblegede kæreste beordres ud af bilen for at den
> ikke støder på jorden når den skal over et lille bump

- Og de der med de affarvede duller er som regel store
testosteronpumpede bøffer, - så det ville være bedre - også for
helbredet, - hvis de tabte sig så meget, at begge kunne være i bilen.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-10-07 20:24

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Personligt er det værste når man har to computere ved siden af
> hinanden og musen bare ikke VIL over i det andet vindue, øv øv.

Har du kigget på http://synergy2.sourceforge.net/ ? Jeg tror lige, at
det er noget for dig.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-07 03:39

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> Har du kigget på http://synergy2.sourceforge.net/ ? Jeg tror lige, at
> det er noget for dig.

Tak for tippet. Efter jeg fik vmware og fjernskrivebord er det dog
meget begrænset hvad jeg bruger af den slags - på nogen måder er livet
blevet nemmere.

Har du faktisk brugt det? Hvad er dine erfaringer?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-10-07 23:14

> [...]
> blevet nemmere.
>
> Har du faktisk brugt det? Hvad er dine erfaringer?

Jeg bruger det (og har brugt det de sidste par måneder). Det virker
rigtig fint.

Faktisk overhovedet ingen brok dér.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-10-07 21:14

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Har du faktisk brugt det? Hvad er dine erfaringer?

Uha, det var en gang hvor der var noget der hed Windows 2000. Det
virkede nu meget godt. Jeg tror næsten, at det var version 1, så jeg
gætter på, at version2 virker endnu bedre.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-10-07 22:00

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Har du faktisk brugt det? Hvad er dine erfaringer?

Jeg er lige begyndt at bruge det igen (WinXP, Mac OS X og Linux). Det
fungerer rigtigt godt. Jeg forstår ikke, at jeg har klaret mig uden

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-10-07 18:52

In dk.edb.mac Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Jeg er lige begyndt at bruge det igen (WinXP, Mac OS X og Linux). Det
> fungerer rigtigt godt. Jeg forstår ikke, at jeg har klaret mig uden

Jeg bruger også synergy, fungerer upåklageligt for mig. Den store force
er, at der er delt clipboard, hvilket virker 99% af tiden.

Sidder med ubuntu og OS X.

--
| Jonas @ 53.20, 6.15 | <http://blog.verture.net/> |

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.