Problemer med Mail
Fra : fjern

Dato : 01-10-07 19:06

Godt råd udbedes.

"Mail" er holdt op at fungere - kan ikke få det til at fungere -
badebolden kører uophørligt, og jeg kommer ikke længere.
Kan kun komme ud af programmet ved at tvangsnedlukke Mail.

Har ikke haft systemnedbrud eller andet af den slags ting og sager...
Netforbindelsen er ok...
Har kørt reparation af tilladelser - disken er osse ok.
Andre programmer fungerer ok..
Hvad stiller jeg mon op?

Er på MacBook 2.0 med OS 10.4.10

Vgst
Kristian Stange

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-07 20:55

On Mon, 01 Oct 2007 20:05:59 +0200, fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
> Netforbindelsen er ok...
> Har kørt reparation af tilladelser - disken er osse ok.

Jeg må indrømme at det var det første program jeg skrottede. Håbløst
forlovet med .Mail-kontoen. så meget så den ændrede min e-mailopsætning
hele tiden. Yt!!

med mindre du ligefrem dyrker den som religiøs idé så erstat den med
OPERA!!! som er det bedste newsprogram, det bedste e-mailprogram- den
bedste browser, den bedste fildownloader, det bedste torrentprogram, kort
sagt det bedste alting på nettet! I ét eneste super-super-moderne
program med skins.
Vel at mærke den spritbye Alphaversion:
http://snapshot.opera.com/mac/m950a1.html

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Gnybbe

Dato : 02-10-07 19:10

In article <47013708$0$63750$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
> [...]

> sager...Netforbindelsen er ok...
> Har kørt reparation af tilladelser - disken er osse ok.

Der er vel ikke fordi at du har 1 million mails liggende ?
Slet de mails som ligger skraldespanden.

--
I'm usesing a new usenet client for Mac, Nemo OS X.
You can download it at http://www.malcom-mac.com/nemo

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-07 19:29

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:
> Godt rad udbedes.

> "Mail" er holdt op at fungere - kan ikke fa det til at fungere -
> badebolden korer uophorligt, og jeg kommer ikke laengere.
> Kan kun komme ud af programmet ved at tvangsnedlukke Mail.

> Har ikke haft systemnedbrud eller andet af den slags ting og sager...
> Netforbindelsen er ok...
> Har kort reparation af tilladelser - disken er osse ok.
> Andre programmer fungerer ok..
> Hvad stiller jeg mon op?

Duer din DNS resoler? Kan du telnette til din mailserver?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : fjern

Dato : 02-10-07 21:11

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Duer din DNS resoler? Kan du telnette til din mailserver?

Tak for svar og råd...
Af en eller anden for mig mystisk grund fungerer mail igen...
I går stod programmet med rødt i Aktivitetsovervågning som "ikke svarende".
Jeg lukkede alt ned og gik i seng...
Til aften i dag fungerer programmet igen.
Det var da en god ting; dog undrer jeg mig meget...

Til Morten
Med "telnette" - mener du så tilgå mailserveren via webmail?

Til "Gnybbe"
Der ligger ingen slettede mails eller andre underligheder og flyder
rundt - rydder konsekvent op dagligt, backer op ugentligt...

Nu må jeg så se, om det sker igen...

Vgst
Kristian Stange

Fra : Terje Kleverud

Dato : 02-10-07 22:00

> [...]

> Der ligger ingen slettede mails eller andre underligheder og flyder
> rundt - rydder konsekvent op dagligt, backer op ugentligt...

Mange opplever at Mail.app fungerer mye raskere og bedre ved å kjøre
scriptet nedenfor av og til (kopier scriptet inn i Script Editor og
arkiver som 'program'. Dobbeltklikk deretter på det opprettede
programmet).

tell application "Mail" to quit
set sizeBefore to do shell script "ls -lah ~/Library/Mail | grep -E
'Envelope Index$' | awk {'print $5'}"
do shell script "/usr/bin/sqlite3 ~/Library/Mail/'Envelope Index'
vacuum"
set sizeAfter to do shell script "ls -lah ~/Library/Mail | grep -E
'Envelope Index$' | awk {'print $5'}"
display dialog ("Størrelen på Mails index var " & sizeBefore & return &
"Mail index er nå på " & sizeAfter & return)
tell application "Mail" to activate

--
Terje K

«Gjør alt så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : Terje Kleverud

Dato : 02-10-07 22:25

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> [...]
> display dialog ("Størrelen på Mails index var " & sizeBefore & return &
> "Mail index er nå på " & sizeAfter & return)

Det er mulig scriptet kan ødelegges av et linjeskift i newsprogrammet.
Teksten under skal være på én linje i Script Editor-vinduet - da vil det
kjøre.