iWeb
Fra : J.K Nyeboe

Dato : 28-09-07 20:50

Hej

Efter en opdatering af iWeb har den smidt min hjemmeside væk. Det vil
sige mappen på min computer ligger der endnu, men jeg kan ikke hentet
den ind i iWeb for at arbejde videre med den.

Jeg har nu brugt langt tid, men jeg kan simple hen ikke finde ud af
det. Er der nogen som kan hjælpe??

Hilsen
Nyeboe

Fra : Henrik Muenster

Dato : 28-09-07 22:48

On Fri, 28 Sep 2007 21:49:34 +0200, J.K Nyeboe wrote
(in article <46fd5aca$0$63793$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>):

> [...]
> den ind i iWeb for at arbejde videre med den.
>
> Jeg har nu brugt langt tid, men jeg kan simple hen ikke finde ud af

Din hjemmeside ligger i et dokument, der hedder Domain. Normalt ligger det i
dit bibliotek under Application Support og iWeb. Når man opdaterer iWeb, kan
det ikke altid finde Domain igen. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om du har
lagt din Domain et andet sted. Normalt ligger der en lille fil, der hedder
Domain, sammen med hjemmesidernes data, men den åbner normalt blot et tomt
websted.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : J.K Nyeboe

Dato : 29-09-07 06:38

On 2007-09-28 23:48:12 +0200, Henrik Muenster <spam@muenster.dk> said:

> [...]
> Domain, sammen med hjemmesidernes data, men den åbner normalt blot et tomt

Hej Henrik

Ja, det har jeg opdaget, men efter den seneste opdatering er den fil
tom, det vil sige hvis jeg dobbeltklikker på den, så vil iWeb lavet en
ny hjemmeside.

Så ud fra dette må vi konkludere at efter iWeb opdateringen er alt ens
arbejde spildt.

Med venlig hilsen
Nyeboe

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-07 09:45

J.K Nyeboe <jan@nyeboe.dk> wrote:

> [...]
> ny hjemmeside.
>
> Så ud fra dette må vi konkludere at efter iWeb opdateringen er alt ens

Hmm...jeg har ikke fået ´08 endnu, men er der ikke en importfunktion?
Det er højest sandsynligt ikke rigtigt, at en opdatering håndterer
allerede eksisterende dokumenter på den måde, du omtaler.

Måske skal du starte iWeb(den nye, men du har vel smidt den gamle ud(?))
og derfra åbne dit arbejde?

Måske har du glemt at reparere disktilladelser efter
opdateringsdownloadningen/installeringen af samme?

Måske var den gamle iWeb aktiv(ikke slukket), medens du installerede
opdateringen?

Programmer her det ligesom vi: de er forskellige, har forskellige ønsker
og stiller forskellige krav

Pøj, pøj

M.

Fra : J.K Nyeboe

Dato : 29-09-07 13:13

On 2007-09-29 10:44:54 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> [...]
> opdateringen?
>
> Programmer her det ligesom vi: de er forskellige, har forskellige ønsker

Hej

Nej jeg kan ikke finde en importfunktion eller lignende. Jeg har
efterfølgende skrevet til Apple for at høre hvad de mener om denne sag.

Hilsen
Nyeboe

Fra : Michael Holm

Dato : 29-09-07 13:20

> [...]
> ny hjemmeside.
>
> Så ud fra dette må vi konkludere at efter iWeb opdateringen er alt ens

har du prøvet at søge på hele din maskine efter "Domain" - brug
Spotlight - måske har du flere og den ene af dem indeholder måske dine
data, hvis du er heldig.
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : J.K Nyeboe

Dato : 29-09-07 17:24

On 2007-09-29 14:19:40 +0200, macsoup@toitsu.dk (Michael Holm) said:

> har du prøvet at søge på hele din maskine efter "Domain" - brug
> Spotlight - måske har du flere og den ene af dem indeholder måske dine
> data, hvis du er heldig.

Ja det jeg prøvet, men den kommer kun med et "Domain" og det er desværre tomt.

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-10-07 21:31

On 2007-09-29 18:24:15 +0200, J.K Nyeboe <jan@nyeboe.dk> said:

> Ja det jeg prøvet, men den kommer kun med et "Domain" og det er desværre tomt.

Hvis man ikke har opdateret, ødelægger iWeb ens domain, har jeg læst...
en bug. Det skete for mig, og jeg syntes det var nemmere at starte
forfra.
- David
--
Læs min Mac blog