Besynderlig batteriviser
Fra : Mich Ottosen

Dato : 27-09-07 20:39

oppe i menulinjen. Har hditil haft den til at vise % bare for at holde
øje med, hvornår jeg kan forvente at maskinen løber tør for batteri.
Men den er holdt op med at virke, og meldingen er "Ingen batterier"
Jeg kan dog se på opladeren, når den skifter fra rød til grøn, så går
jeg ud fra, at batteriet er fuldt opladet.
Cocanut battery kan se batteriet og viser resultater. 100% Charge, men
0% Capacity.

Er der noget galt med batteriet, eller er det en softwarefejl i
styresystemet? MacOS 10.4.10 på en MB 13"

--
v.h.,
Mich.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 27-09-07 21:26

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> 0% Capacity.
>
> Er der noget galt med batteriet, eller er det en softwarefejl i
> styresystemet? MacOS 10.4.10 på en MB 13"

Nu har jeg tjekket lidt videre.
Systemprofil siger: Batteri installeret: nej.

Cocoanut Battery:
Current Battery Charge: -1 mAh
Maximum Battery Charge: -1 mAh
men "barometerlinjen" er grøn og siger 1005

Current Battery Capacity: -1 mAh
Original do : 5200 mAh
"barometerlinjen" er klar og siger 0%

Battery Loadcycles: - 1 (SIC)
Age of your Mac: 11 Months
Charger connected: Yes
Battery is charging: No

Så nu er jeg begyndt at blive en kende nervøs for batteriet. Det
underlige er bare, at jeg lige har brugt maskinen uden oplader i en halv
time. Uden problemer.

Det er som om historien er ved at gentage sig. Da jeg købte min tiBook
aftog batteriets ydeevne (subjektivt målt i tid uden strømforsyning)
mærkbart. Efter 11 måneder. Besynderligt.

Er mit batteri stået af? Hvordan kan maskinen så - trods alt - køre en
halv time uden opladeren sat til?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-07 21:32

> [...]

> mærkbart. Efter 11 måneder. Besynderligt.
>
> Er mit batteri stået af? Hvordan kan maskinen så - trods alt - køre en

Batteriet er defekt, ring til apple og få det byttet. at du kan køre en
halv time betyder blot at systemet ikke kan snakke med batteret men at
der dog er lidt strøm i det.

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 27-09-07 21:56

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Batteriet er defekt, ring til apple og få det byttet. at du kan køre en
> halv time betyder blot at systemet ikke kan snakke med batteret men at
> der dog er lidt strøm i det.
>
> /thomas

Tak for dit svar.

I eftermiddags kørte jeg - on and off - med maskinen et sted ude i byen
omkring 2 timer uden opladeren

Men ville det ikke være mere korrekt, at gå til forhandleren, MB'en er
købt i januar 2007?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-07 22:02

> [...]

> omkring 2 timer uden opladeren
>
> Men ville det ikke være mere korrekt, at gå til forhandleren, MB'en er

jo, men det er tit nemmere at gå dirkete til apple ...

/thomas

Fra : Henrik Muenster

Dato : 27-09-07 22:08

On Thu, 27 Sep 2007 22:56:06 +0200, Mich Ottosen wrote
(in article <1i54fjf.pzndzni9e7cwN%Mich@noget.invalid>):

> I eftermiddags kørte jeg - on and off - med maskinen et sted ude i byen
> omkring 2 timer uden opladeren
>
> Men ville det ikke være mere korrekt, at gå til forhandleren, MB'en er
> købt i januar 2007?

Det ville jeg i hvert fald gøre. Mig bekendt er det forhandleren, der skal
stå for garantireparationer. Og skynd dig, for der er vel kun 1 års garanti.
Det næste år er kun en reklamationsret, og den er trods alt lidt ringere.
   Til andre vil jeg lige bemærke, at Mich. og jeg har købt vores MacBook'er i
Merlin for at støtte det, at man kan købe en Mac i en almindelig butik. Det
er der trods alt også fordele ved. Desuden får andre mennesker også set, hvad
en Mac er.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-07 22:16

Henrik Muenster <spam@muenster.dk> wrote:

> [...]
> (in article <1i54fjf.pzndzni9e7cwN%Mich@noget.invalid>):

> Det ville jeg i hvert fald gøre. Mig bekendt er det forhandleren, der skal

Korrekt, men apple skal alligevel ind over og godkende et batteri swap,
så det er såmen blot for at spede tingene lidt op at jeg foreslår at
tage den direkte med apple.

> Og skynd dig, for der er vel kun 1 års garanti.

Der er 2 års garanti på batterier ..

Fra : Mich Ottosen

Dato : 27-09-07 23:10

> [...]

> Korrekt, men apple skal alligevel ind over og godkende et batteri swap,
> så det er såmen blot for at spede tingene lidt op at jeg foreslår at

Jo, godt, tak, jeg skal prøve. Kiggede ldit i gamle noter, for der
er/var et "tryllenummer" til Apple Danmark, hvor man kom direkte
igennem. Ligger det ikke i Allerød (mere)? Kan ikke finde det.
Krak/Eniro giver ikke noget klart resultat.
Kan du huske telefonummeret i hovedet, ville det være velkomment.

> Der er 2 års garanti på batterier ..

Det lyder godt, men batteriet er jo også en meget vigtig del på en
bærbar

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-07 06:00

> [...]

> Krak/Eniro giver ikke noget klart resultat.
> Kan du huske telefonummeret i hovedet, ville det være velkomment.

7010 2007

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 29-09-07 21:33

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> 7010 2007

Tak for hjælpen, Thomas. Der skulle nu være et nyt batteri på vej med
UPS.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 01-10-07 16:11

> Tak for hjælpen, Thomas. Der skulle nu være et nyt batteri på vej med
> UPS.

Talte med Apple fredag eftermiddag. Batteriet kom i dag lige før klokken
12. Og det gamle røg retur.

Se, det kalder jeg fin service og hurtig ekspedition. Jeg har oplevet
noget lignende for flere år siden, hvor skærmen på min tiBook pludselig
stod af. Da tog det cirka 47 timer at få sendt maskinen til Holland og
få sat en ny skærm på.

Endnu en grund til at holde fast ved Apple, imho.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 18:20

> [...]

> få sat en ny skærm på.
>
> Endnu en grund til at holde fast ved Apple, imho.

og en grund til at tage alt det brok ang. apples service med et gran
salt.

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 01-10-07 18:32

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> og en grund til at tage alt det brok ang. apples service med et gran
> salt.
>
> /thomas

Ja, men nu skal de måske igen til at udvise god service og speedy
levering. Det nye batteri virker kun sporadisk. Det ladede op i
eftermiddags i nogle timer, nåede omkring 98%, men nu kan maskinen ikke
se batteriet (igen).

To defekte batterier lyder ikke helt sandsynligt. Hvad mon der kan være
galt?

Første gang, jeg satte de i, skete der ingenting. Ingen kontkat. Da jeg
satte det i anden, opdagede jeg, at de grønne dioder i bunden lyste, og
en af dem blinkede. Så vendte jeg puteren om - og den ladede. Men det er
desværre den eneste gang, der har været kontakt. (Har haft batteriet ude
mange gange).

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 18:43

> [...]

> en af dem blinkede. Så vendte jeg puteren om - og den ladede. Men det er
> desværre den eneste gang, der har været kontakt. (Har haft batteriet ude

så lugter det af en dårlig kontakt til selve maskinen ...

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 01-10-07 20:26

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> så lugter det af en dårlig kontakt til selve maskinen ...
>
> /thomas

Mener du dårlig kontakt mellem maskinen og batteriet?

Laderen står og lyser grønt (har ikke set den rød siden i eftermiddags,
da den ladede), så det er vel næppedén, du mener (?)

Hvis det er inde i maskinen, skal den jo nok afsted til reparation
(Holland?). Så har jeg jo bare det luksusproblem, at jeg skal holde mig
hjemme inden for de næste par døgn

Har netop geninstalleret Battery update 1.2 fra april i år - bare for at
udelukke, at det kunne være det.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-10-07 21:06

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Har netop geninstalleret Battery update 1.2 fra april i år - bare for at
> udelukke, at det kunne være det.

Har du prøvet at nulstille batteri-monitor kredsløbet? Jeg kan ikke lige
huske hvordan man gør, men kan huske at det hjalp på min powerbook som
har haft lign. problem.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 21:23

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Har du prøvet at nulstille batteri-monitor kredsløbet? Jeg kan ikke lige
> huske hvordan man gør, men kan huske at det hjalp på min powerbook som
> har haft lign. problem.

luk ned, pil batteri og lader af, tryk på power knap i 5 sekunder, stat
igen. Det resetter SMC

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 01-10-07 22:24

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> luk ned, pil batteri og lader af, tryk på power knap i 5 sekunder, stat
> igen. Det resetter SMC
>
> /thomas

Tak til Martin og Thomas for det velmente råd. Prøvede Thomas' opskrift,
det gav ikke noget resultat.

Bare af nysgerrighed: holde powerknappen nede, når der hverken er
batteri eller ekstern strøm til? Kan maskinen overhovedet reagere så?
Jeg mener: er der stadigvæk sådan et lille (PRAM) batteri i? Det som
skal huske indstillinger med videre? Jeg kan huske og har skiftet flere
af de der 3,6 v basser i gamle Mac'er.

Flere gode råd modtages med kyshånd, jeg vil nødigt have maskinen ud at
rejse (selvom jeg har en reservemaskine)

--
v.h.,
Mich.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-10-07 23:00

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Flere gode råd modtages med kyshånd, jeg vil nødigt have maskinen ud at
> rejse (selvom jeg har en reservemaskine)

Hvilken bærbar er der tale om?

Proceduren Thomas beskriver er nyere Macs med "SMC"

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304123

Min tiBook (Gigabit ethernet) er så af den gl. slags med PMU. Her er
procedure lidt anderledes:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

--
Mvh Martin

Fra : Mich Ottosen

Dato : 01-10-07 23:12

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvilken bærbar er der tale om?

Det er en MacBook 13" fra januar 2007 med MacOS X 10.4.10.

> Proceduren Thomas beskriver er nyere Macs med "SMC"
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304123

Tak for linket, men beskrivelsen er for Mac PRO, og min er
husmandsmodellen :)
Prøver alligevel de anvisninger, jeg kan bruge.
Er der ikke noget Terminalsnask, som kan hjælpe? Jeg véd godt, at det
her måske lokker den onde Morten R.K. på banen :) Men jeg er snart
villig til at prøve (næsten) alt.
Kan det nytte, at prøve at resette PRAM (hvis der er sådan noget) med
den store fingerøvelse: r+p+kommando+crtl. - eller husker jeg forkert
medalle de mange fingre?

> Min tiBook (Gigabit ethernet) er så af den gl. slags med PMU. Her er
> procedure lidt anderledes:
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

Sådan en tiBook har jeg osse i reserve, det er godt nok kun en 550 MHz,
den er slidt og den er skrammet. Men den virker.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-10-07 21:34

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Tak for linket, men beskrivelsen er for Mac PRO, og min er
> husmandsmodellen :)
> Prøver alligevel de anvisninger, jeg kan bruge.

Nu, har kigget på den. Der står det samme i en anden vejledning
(article: 303319), den er måske ældre, men jeg rpøvede anvisningerne.
Det hjalp desværre ikke. Har ladet puteren ligge stille (sic) hele
natten med batteriet afmonteret. Det hjalp heller ikke (hvorfor pokker
sku' det osse det, bare min skøre idé)

Prøver at nulstille SMC igen i aften.

> Er der ikke noget Terminalsnask, som kan hjælpe? Jeg véd godt, at det
> her måske lokker den onde Morten R.K. på banen :) Men jeg er snart
> villig til at prøve (næsten) alt.

v.h. Mich - og tak

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-11-07 22:31

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> Det hjalp desværre ikke. Har ladet puteren ligge stille (sic) hele
> natten med batteriet afmonteret. Det hjalp heller ikke (hvorfor pokker

Efter meget tummel frem og tilbage fik jeg sendt puteren afsted til
reparation. Efter tre uger er den nu hjemme igen. På den lille følgelap,
står der: "System-kontrol repareret"

Hvad er det for en dimmer?

Nu kan jeg godt oplade batteriet - men kun til 99%, og den femte grønne
diode bagpå blinker. og strømforsyninger i stikket på puteren skifter
_ikke_ til grønt. Hvad pokker er det nu?

MacBook 13", MacOS 10.4.8. Vil det monstro hjælpe at opgradere til OS
10.4.11 - der er en kombiupdate i min softwareupdate ?

Endnu et lille spørgsmål. "Om denne Mac" vil ikke vise MBens
serienummer, men skriver blot: "SystemSerialNumb". Hvad er nu dét for
noget rod, og hvad kan jeg gøre?

--
v.h. Mich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-11-07 23:08

> [...]
>
> Endnu et lille spørgsmål. "Om denne Mac" vil ikke vise MBens
> serienummer, men skriver blot: "SystemSerialNumb". Hvad er nu dét for

de har formegenlig skiftet bunkortet hvorfor serienummeret er pist
borte.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 23-11-07 00:19

> de har formegenlig skiftet bunkortet hvorfor serienummeret er pist
> borte.

Tak, OK. Det var blot nemmere at læse serienummeret i "Om denne Mac",
end på etiketten under batteriet: en lille type, hvis på gråt (= næsten
ingen kontrast).

Et nyt bundkort, det må da koste en forfærdelig masse penge for Apple,
men måske nok mere rationelt end at skifte en enkelt lille dims (som
skal hentes fra fjernlageret?).

--
v.h.,
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-07 17:58

> [...]
>
> Et nyt bundkort, det må da koste en forfærdelig masse penge for Apple,
> men måske nok mere rationelt end at skifte en enkelt lille dims (som

Dels det og dels at det tager lang tid at hitte ud af hvilken dims der
skal udskiftes. Ved du hvad en teknikker koster i timen?

Fra : Mich Ottosen

Dato : 23-11-07 21:41

> Dels det og dels at det tager lang tid at hitte ud af hvilken dims der
> skal udskiftes.

Det kan godt være at jeg er et levn fra gamle dage, mne hvad er der i
vejen med almindelig måling af forskellige forbindelser (kredsløb)? Når
en computer ikke kan lade sit batteri op, lugter det meget af en dårlig
forbindelse (?) Men hvad forstand har bønder på agurkesalat?

> Ved du hvad en teknikker koster i timen?

Næh, men det er sikkert en velvoksen timeløn.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Lyrik

Dato : 22-11-07 22:10

Den 21.11.2007 kl. 22:30 skrev Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk>:

> [...]

> Efter meget tummel frem og tilbage fik jeg sendt puteren afsted til
> reparation. Efter tre uger er den nu hjemme igen. På den lille følgelap,
Det er vel beslægtet med "Joviator justeret?"

> Nu kan jeg godt oplade batteriet - men kun til 99%, og den femte grønne
> diode bagpå blinker. og strømforsyninger i stikket på puteren skifter
> _ikke_ til grønt. Hvad pokker er det nu?
Det er en ommer!!

> [...]
>
> Endnu et lille spørgsmål. "Om denne Mac" vil ikke vise MBens
> serienummer, men skriver blot: "SystemSerialNumb". Hvad er nu dét for
Smide den i hovedet på dem igen. Hvis et firma efer gentagene forsøg (3
gange, eller passende tidsforløb) ikke har rettet en fejl, så kan du
forlange pengene retur!

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-11-07 22:38

Lyrik <lyrik@sletheaven.dk> wrote:

> Det er en ommer!!

Jeg synes altså ikke, det er ualmindeligt, at bærbare batterier kun når
op på 99%. Min egen står således på 99% lige nu, selv om den har været
ladet op siden i eftermiddag. Mange gange kan den godt gå op på 100%
dagen efter. Det skifter lidt. Jeg har altså aldrig taget det alvorligt,
hvis et batteri kun når op på 99%. Mit batteriet virker da også
glimrende, og computeren kører mange timer på en opladning. Den har
aldrig været repareret, og der har ikke været problemer med computer
eller batteri. Opladeren skifter ganske vist til grønt, og det bør den.
Hvis den ikke gør det, selv efter nogen tålmodighed, så vil jeg nok også
være bekymret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich Ottosen

Dato : 23-11-07 00:19

> [...]
> eller batteri. Opladeren skifter ganske vist til grønt, og det bør den.
> Hvis den ikke gør det, selv efter nogen tålmodighed, så vil jeg nok også

Kære Henrik, kære Lyrik

Jeg var lidt for utålmodig i går. Da jeg skrev indlægget havde
computeren kun stået til opladning i seks timer. Senere, da jeg havde
brugt den på batteri i et par timer smed slukke jeg maskinen og satte
den til opladning (mens jeg kunne arbejde på reservemaskinen).

Og da gik lampen over til grønt og status er 100%. Så alt ser ud til at
være i orden med opladning her. Tak for jeres svar.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-09-07 07:08

Har du prøvet at afmontere batteriet og sætte det i igen?

--
Mvh Martin

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-09-07 16:17

> [...]

> 0% Capacity.
>
> Er der noget galt med batteriet, eller er det en softwarefejl i
> styresystemet? MacOS 10.4.10 på en MB 13"

Har samme problem i en lidt anden form på min 15" MBP. Batterikredsløbet
må være røget, den skifter frem og tilbage engang imellem i %-tal.

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Mich Ottosen

Dato : 01-10-07 18:16

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> Har samme problem i en lidt anden form på min 15" MBP. Batterikredsløbet
> må være røget, den skifter frem og tilbage engang imellem i %-tal.

Har du nogen idé om, det er noget man sev kanskifte?
Har netop fået nyt batteri, men det virker heller ikke. det vi sige, det
virkede faktisk i flere timer og ladede op, helt op til 98%. Men så
sluttede festen. Maskinen kan ikke se batteriet.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 25-11-07 21:31

> [...]

> virkede faktisk i flere timer og ladede op, helt op til 98%. Men så
> sluttede festen. Maskinen kan ikke se batteriet.

Jeg MENER at den "Intelligente" elektronik der overvåger batteristanden
m.v. findes i selve batteriet, og ikke i computeren. Det fremgik vist
også af den seneste Battery Firmware update.

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-11-07 01:19

peter@nospamplease.dk (Peder B. Pels) wrote in

> Jeg MENER at den "Intelligente" elektronik der overvåger
> batteristanden m.v. findes i selve batteriet, og ikke i computeren.
> Det fremgik vist også af den seneste Battery Firmware update.

På min Pismo er der en knap med trekant man trykke ind for at bl.a
resette batterimåleren.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Mich Ottosen

Dato : 26-11-07 23:24

> peter@nospamplease.dk (Peder B. Pels) wrote in

> På min Pismo er der en knap med trekant man trykke ind for at bl.a
> resette batterimåleren.

Tak til jer begge.
Efter at have prøvet med det nye batteri, som så heller ikke duede, er
jeg lidt i tvivl om det med den intelligente elektronik. Jeg sendte
computeren til reparation (det tog hele tre uger !) og den fik
tilsyneladende et nyt bundkort. Så nu virker den, den kan både se og
oplade batteriet, men jeg synes, at det går en hel del langsommere, end
før.

Den der reset knap på Pismoen findes vist ikke på MacBooks? Eller har
jeg bare overset den? Er det på selve batteriet eller er det på
tastaturet?

P.S.: et lille tillægsspørgsmål. Hvad er længst til højre i jeres
menulinje? ALtså ved siden af søgefætteren (Spotlight). På min MB
(10.4.8) er batteriviseren, tidligere mener jeg, at det var
uret/dato/dag. Måske har jeg dimset med et eller andet?
Kan man selv flytte på emnerne længst til højre i menulinjen?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 26-11-07 23:43

> [...]

> uret/dato/dag. Måske har jeg dimset med et eller andet?
> Kan man selv flytte på emnerne længst til højre i menulinjen?

Prøv at dimse med at slå visningen af den fra og til igen i
Systemindstillinger, og se om ikke det ændrer på rækkefølgen.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-11-07 17:55

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Prøv at dimse med at slå visningen af den fra og til igen i
> Systemindstillinger, og se om ikke det ændrer på rækkefølgen.

Tak, Mogens, det hjalp ikke. Men Morten kom op med en brugbar løsning.

--
v.h. Mich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-11-07 02:06

> [...]
> uret/dato/dag. Måske har jeg dimset med et eller andet?
> Kan man selv flytte på emnerne længst til højre i menulinjen?

Æble + traek og slip på emnet.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-11-07 17:55

> Æble + traek og slip på emnet.

Tak. _Sådan_, Morten, du har gjort det igen. Nu er tiden på plads.

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-07 00:48

> Tak. _Sådan_, Morten, du har gjort det igen. Nu er tiden på plads.

Er rækkefølgen af emnerne til højre i menulinien ikke lidt tilfældig?
Lige nu har jeg Bluetooth til højre for uret lige før Spotlight. Jeg har
før bemærket, at de flytter sig, når man installerer f.eks. ClamXav
sentry, aktiver Bluetooth og den slags. Eller er der er fast rækkefølge?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich Ottosen

Dato : 28-11-07 22:35

> [...]
> før bemærket, at de flytter sig, når man installerer f.eks. ClamXav
> sentry, aktiver Bluetooth og den slags. Eller er der er fast rækkefølge?

Det aner jeg ikke, men jeg sætter selv rpis på, at klokken er længst mod
højre, for den bruger jeg tit at kaste øjnene på. Og Morten har jo
angivet, hvordan man selv kan flytte rundt. Herligt.

Men smc fan control kan jeg ikke flytte (?)

--
v.h.,
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-11-07 17:50

> [...]
> angivet, hvordan man selv kan flytte rundt. Herligt.
>
> Men smc fan control kan jeg ikke flytte (?)

Det er med garantrisse en selvstændig applikation er ikke bruger apples
MenuExtra plugin framework. Sådanne dimser kan du ikke flyyte på. De
optræder i startorden /efter/ Apple MenuExtra plugins. Sådan har det
altid været.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 29-11-07 23:04

> [...]
> MenuExtra plugin framework. Sådanne dimser kan du ikke flyyte på. De
> optræder i startorden /efter/ Apple MenuExtra plugins. Sådan har det

Tak for forklaringen. Du har med garanti ret. Det _er_ noget 3.parts
snask. Lige nu kan jeg osse konstatere, at SKype har lagt sig derude til
venstre, og den er heller ikke flytbar.

--
v.h.,
Mich.