Problemer med at få disk på
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-09-07 23:07

Jeg har dimset med en LaCie USB disk, som jeg sagtens kan se fra AirPort
applicationen og som computeren også kan se. Imidlertid kan jeg ikke få
adgang til den.

Den kommer bare op med WORKGROUP og mit navn med store bogstaver samt et
password den vil tastet ind.

Et eller andet er forbigået min opmærksomhed ?!

Jeg har fået det til at virke mange steder, men i dag kunne jeg slet
ikke få det til at spille.

Ideer ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 26-09-07 23:36

> [...]
>
> Et eller andet er forbigået min opmærksomhed ?!
>
> Jeg har fået det til at virke mange steder, men i dag kunne jeg slet

hvad fejl får du prøver (går ud fra du han noget password på ?)

Der er en fejl som mange oplever, med den nyeste firmware opdatering af
Airport Extreme, jeg rodede med det den anden nat :)

På en AE med 100 mb net i skulle jeg blot nedgrader firmwaren, men på
den nye AE Giganet, var det en komi løsning: nedgraderede firmwaren,
satte USB disken til computeren direkte, gav den et navn uden mellemrum,
og derefter til AE basen, så virkede det!!

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-09-07 07:40

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> satte USB disken til computeren direkte, gav den et navn uden mellemrum,
> og derefter til AE basen, så virkede det!!

Den base det drejer sig om er den kvardratiske.

Hvad mener du med at nedgradere firmawaren ? Den firmware som ligger på
er Apples egen og ikke en 3. parts ?

Fra : Michael Holm

Dato : 27-09-07 10:44

> Den base det drejer sig om er den kvardratiske.

Ja Airport Extreme (ikke at forveksle med Airport Express :) men den er
lige kommet i en ny version hvor der er GB ethernet stik, modsat den
gamle som "kun" have 100 MB...

> Hvad mener du med at nedgradere firmawaren ? Den firmware som ligger på
> er Apples egen og ikke en 3. parts ?

Inde i Airport Utillity kan du se hvilken firmware den har (ja apples
egen) og hvis man holder "alt" nede mens man inde i Airport U. søger
efter opdateringer, vil den vise de tidligere, og man kan så
nedgraderer, hvis der der brug for det...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-09-07 11:23

> [...]
> efter opdateringer, vil den vise de tidligere, og man kan så
> nedgraderer, hvis der der brug for det...

OK tak.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-09-07 11:32

> Ja Airport Extreme (ikke at forveksle med Airport Express :) men den er
> lige kommet i en ny version hvor der er GB ethernet stik, modsat den
> gamle som "kun" have 100 MB...

På MacTracker er der altså kun een type kvardratisk base ! Hvor finder
du den med 100 Mbit ?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-09-07 12:14

Jesper Haaber Gylling wrote:

> På MacTracker er der altså kun een type kvardratisk base ! Hvor finder
> du den med 100 Mbit ?

Der er eksempelvis en nyhed om det her:
http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=17629

Det var ikke en release, der blev gjort meget ud af.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 27-09-07 20:41

> Der er eksempelvis en nyhed om det her:
> http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=17629
>
> Det var ikke en release, der blev gjort meget ud af.

og hvis man klikker videre til Wikiedia fra MacTracker, så skriver de
også om det ser jeg lige !

<http://en.wikipedia.org/wiki/AirPort>

airport-hilsen
michael