Appletv hack
Fra : Lars Jacobsen

Dato : 25-09-07 19:53

Hej newsgroup.

Jeg har for nyligt inversteret i en Apple tv.
Jeg kunne godt tænke mig at den kunne afspille alle typer film som jeg eller
ungerne har liggende på deres PC internt i vores "windows" net.
Jeg har kikket lidt på http://www.appletvhacks.net/ og lignende sider, men
da jeg er ikke nogen nørd ud i apple/linux/bsd eller noget der ligner, men
en ganske alm. windows bruger savner jeg en ".exe hack" som jeg blot kan
køre hvorefter atv´, vupti bliver en multi maskine som derefter kan
downloade og vise diverse film. Men a ka int hit u aet så jælp.....
Ved godt der er mange guides og how to på nettet, men de forudsætter som
regel at man først har skildt sin atv ad for at skifte til en større
harddisk, installeret ssh osv osv.
Altså den løsning jeg savner er f.eks. noget i stil med:
1. dovnload xyz.abc på en usb
2. boot atv med usb´n og vælg "upgrade"/run ayz.abc
3. atv er "hacked og klar til yderlige addons som kan installeres fra atv
menuen

/Lars

Fra : henrik hyre

Dato : 25-09-07 20:37

On 25 Sep., 20:52, "Lars Jacobsen" <lars-jacobsen_nosp...@newmail.dk>
wrote:
> [...]
> 2. boot atv med usb´n og vælg "upgrade"/run ayz.abc
> 3. atv er "hacked og klar til yderlige addons som kan installeres fra atv

Du kan jo også konvertere/gemme dine film i et itunes-venligt format,
så de kan afspilles fra itunes/atv.

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-07 22:03

henrik hyre <hhj@mail-online.dk> wrote:

> Du kan jo også konvertere/gemme dine film i et itunes-venligt format,
> så de kan afspilles fra itunes/atv.

Jeg kan anbefale "VisualHub" som er en nem løsning til ovenstående.

/thomas

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 30-09-07 16:57

"henrik hyre" <hhj@mail-online.dk> skrev i meddelelsen
On 25

Du kan jo også konvertere/gemme dine film i et itunes-venligt format,
så de kan afspilles fra itunes/atv.

Henrik

Det var for ikke at skulle igennem det hver gang, at jeg ville "hacke" atv´n
en gan for alle.

/Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-07 22:03

Lars Jacobsen <lars-jacobsen_nospam_@newmail.dk> wrote:

> [...]
> 2. boot atv med usb´n og vælg "upgrade"/run ayz.abc
> 3. atv er "hacked og klar til yderlige addons som kan installeres fra atv

Der er ingen "one stop shop" og hvis du gerne vil hacke og rode og pille
er et apple tv det forkerte produkt til dig. Så vil jeg have købt en PC
eller Mac Mini og brugt den til mediecenter istedet.

/thomas

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 30-09-07 17:05

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev >
> [...]
> er et apple tv det forkerte produkt til dig. Så vil jeg have købt en PC
> eller Mac Mini og brugt den til mediecenter istedet.

Har PC, Mac mini, NAS, og andre servere stående. Fik blot tilbudet om en
billig atv og syntes den var nice i stuen ved siden af min fladskærmen, i
stedet for diverse (windows)mediacenter maskiner. Og den kan jo også sagtens
bruges, der er masser af plugins til den som får den til at blive lidt af en
vidundermaskine. (mytv, asterisk you name it). Disse kan browses/downloades
til den, efter man har rodet lidt med den. Det jeg efterlyste var et nemt
shortcut til at undgå det sidste.
Men der er da sket fremskridt/udvikling på området siden Marts måned, så jeg
væbner mig bare med lidt tålmodighed.

/Lars

Fra : Lyrik

Dato : 25-09-07 22:20

On Tue, 25 Sep 2007 20:52:47 +0200, Lars Jacobsen
> [...]

> Jeg kunne godt tænke mig at den kunne afspille alle typer film som jeg
> eller ungerne har liggende på deres PC internt i vores "windows" net.
++++++
Det har jeg en Kiss DP-600 der kan. Jeg er gået over til at have en
MacBook tilsluttet TV, så jeg har ikke brug for den længere. Måske kan vi
finde en bytteordning?
Skriv en mail hvis du er interesseret.

--
Hilsen fra