DL Acrobat Pro - hjælp?!
Fra : macpst

Dato : 24-09-07 08:40

Hej gruppe

Sidder og skal lave en pdf med mulighed for at man kan skrive i felter
i AcrobatReader uanset om man bruger win eller mac.
Ville downloade en 30-dages trial til min mac, men adobe viser kun en
windows-version - og der er ikke noget i adobes labs... Hjælp! Haster!
Er der ikke kommet en 8'er til mac?! Der er da kommet en 8.1 update...
Hjælp! Haster! Er der ikke nogen, som kender til et sted, hvor der
kunne ligge en Acrobat 8 til mac? Altså ihvertfald udgangspunktet med
trial'en er lovligt, så dette er ikke et ønske om en pirateri-
diskussion - jeg skal blot bruge den simple funktion med skrivbare
tekstfelter denne ene gang og så slut... øh, slet, mente jeg: jeg
sletter acrobat derefter. Hjælp mig! Det er til terminsprøverne i
biologi og geografi, hvor ministeriet ikke udgiver de gamle prøver, og
der ikke er online-terminsprøver - skod!
--
Mvh. Poul

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-09-07 11:25

macpst <thingholm@gmail.com> wrote:

> [...]
> biologi og geografi, hvor ministeriet ikke udgiver de gamle prøver, og
> der ikke er online-terminsprøver - skod!

Der er ingen demo af Acrobat 8 til mac ... desværre ...

/thomas

Fra : macpst

Dato : 24-09-07 14:07

On 24 Sep., 12:24, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Der er ingen demo af Acrobat 8 til mac ... desværre ...

Men jeg er i absolut nød - jeg SKAL bruge funktionaliteten med
tekstfelter! Pokkers!
Ingen work-arounds, anyone? Jeg beder kun om hjælp til filer eller
tips, ikke licensnumre etc. - det skal jeg nok finde ud af at aktivere
en 30 dages tid, og ja, tænk nu hvis Preview, Pages 08 eller lignende
kunne gøre det... Drømme drømme...
--
Poul

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-09-07 17:28

> [...]

> tips, ikke licensnumre etc. - det skal jeg nok finde ud af at aktivere
> en 30 dages tid, og ja, tænk nu hvis Preview, Pages 08 eller lignende

Kan du ikke downloade en trial af hele CS3-pakken?

Så kan den bruges i 30 dage.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-09-07 18:41

Ole Jensen <newsplus@website.dk> wrote:

> Kan du ikke downloade en trial af hele CS3-pakken?
>
> Så kan den bruges i 30 dage.

Du kan ikke downloade cs3 som demo, kun enkelt dele minus acrobat. Du
kan få en demo DVD sendt ..

/thomas

Fra : macpst

Dato : 24-09-07 20:22

On 24 Sep., 19:41, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Du kan ikke downloade cs3 som demo, kun enkelt dele minus acrobat. Du
> kan få en demo DVD sendt ..

Gid der var nogen, som havde trial eller install-filerne til dl med
ftp eller http... Det er vist ikke ulovligt?! Jeg skal bruge de
færdige pdf-filer torsdag, så jeg kan ikke vente på en sending via
snailmail.
--
Poul

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-09-07 22:29

> [...]
> ftp eller http... Det er vist ikke ulovligt?! Jeg skal bruge de
> færdige pdf-filer torsdag, så jeg kan ikke vente på en sending via

frem med visa kortet:

<https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-DK&>

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-09-07 21:08

macpst skrev:
> Hej gruppe

Hej individ

> Sidder og skal lave en pdf med mulighed for at man kan skrive i felter
> i AcrobatReader uanset om man bruger win eller mac.

Hvorfor skal det netop være Acrobat?
Hvis slutbrugerne kun skal sidde med en Adobe Reader, så kan du ikke
gemme PDF-filerne med det indtastede indhold, men kun printe filerne
eller sende indholdet (dvs ikke hele formularen, men kun det indtastede)
som mail.
Du kan opnå samme funktionalitet med HTML.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-07 11:37

Frank E. N. Stein skrev:

> [...]
> ikke gemme PDF-filerne med det indtastede indhold, men kun
> printe filerne eller sende indholdet (dvs ikke hele formularen,

Det burde slutbrugeren kunne, hvis formularen er lavet i Acrobat 8
Pro og "kreatøren" har valgt at formularen må gemmes af readeren,
medmindre jeg totalt har misforstået følgende:

<http://www.acrobatusers.com/blogs/leonardr/2006/09/18/8-cool-things-in-acrobat-8>
| Reader Enabling of Forms to SAVE! No more “If it could save, they´d
| call it Saver!” comments on forums. Acrobat Pro 8 users can now add
| the ability to Save to forms that they create - provided no more
| than 500 people will SUBMIT the form back to you (via paper, fax,
| or electronic).

Jeg har dog ikke nået selv at teste funktionen af endnu, og jeg er
ikke klar over, om slutbrugeren absolut skal sidde med Reader 8.0.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-09-07 11:43

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> [...]

Hvordan i alverden kan den holde styr pΠdet?

Men det lyder da fikst.
--
Thorbj¿rn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-07 13:28

> Hvordan i alverden kan den holde styr på det?
>
> Men det lyder da fikst.

Det er ret fixs, den laver en fil lokalt som bruges til at opsamle data
der kommer retur fra "brugerne" Brugere skal bruge reader 8, men jeg
_mener_ det også virker fra reader 7

/thomas

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-09-07 18:42

Thomas G. Madsen skrev:

> Det burde slutbrugeren kunne, hvis formularen er lavet i Acrobat 8
> Pro og "kreatøren" har valgt at formularen må gemmes af readeren,
> medmindre jeg totalt har misforstået følgende:

Det minder da lidt om hvad de skriver på Adobes site:
"Arbejde med avancerede funktioner i Adobe Reader
Gør det muligt for Adobe Reader-brugere* at deltage i
dokumentkorrekturer, udfylde og gemme elektroniske formularer offline,
og signere dokumenter digitalt."

> <http://www.acrobatusers.com/blogs/leonardr/2006/09/18/8-cool-things-in-acrobat-8>
>
> Jeg har dog ikke nået selv at teste funktionen af endnu, og jeg er
> ikke klar over, om slutbrugeren absolut skal sidde med Reader 8.0.

Sig endelig til når du har fået det aftestet.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-07 11:53

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hvordan i alverden kan den holde styr på det?

Ja, det undrer jeg mig også over. Altså, det med de 500.

PS. Undskyld at mit indlæg røg afsted i UTF-8. Det krævede det
klippe/klistrede tekst åbenbart.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-09-07 12:58

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> PS. Undskyld at mit indlæg røg afsted i UTF-8. Det krævede det
> klippe/klistrede tekst åbenbart.

Det er Gnus ret ligeglad med - det er mere min terminal der kløjs.

Jeg går ud fra det var de spøjse apostroffer der var årsagen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : macpst

Dato : 25-09-07 07:43

On 24 Sep., 22:07, "Frank E. N. Stein" <fla...@mail.is> wrote:

> Hej individ

Hej gruppe-medlem

> [...]
> som mail.
> Du kan opnå samme funktionalitet med HTML.

Aha, jeg troede at readeren kunne gemme med brugerens indtastninger. I
så fald bakser jeg noget sammen i html eller laver en word/writer-
skabelon. Tak for afklaringen - jeg har ikke leget med acrobat før (og
kommer heller ikke til det i denne omgang så).
--
Mvh. Poul

Fra : macpst

Dato : 25-09-07 07:47

On 24 Sep., 23:28, Morten Reippuert Knudsen<s...@reippuert.dk> wrote:

> frem med visa kortet:
>
> <https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-DK&>

Men så ryger de andre ting på IT-budgettet... Men omvendt er der
heller ikke rygeforbud på skolen endnu. Dog vil der være personer, som
vil være uforstående overfor mine handlinger, og et køb var
selvfølgelig en af de muligheder, som jeg med det samme afslog. Jeg
kunne lave opgaven i en trial på win, men jeg vil helst arbejde
hjemmefra hvis det var muligt - og så irriterede det mig, at adobe
laver trial til win men ikke til mac!
--
Mvh. Poul