Rengøring af mus
Fra : Claus Christiansen

Dato : 22-09-07 15:04

Hej

Jeg er den knap så lykkelige ejer af en trådløs Mighty Mouse, men den
har det med at sætte sig i scroll bolden.

HAr forsøgt med lidt alkohol på fingeren, men denne gang virker det
ikke. Er det muligt at skille den ad, uden at ødelægge den, så man kan
få den gjort ren?

--
Claus og hans iBook

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-09-07 18:14

clafisk@yahoo.com (Claus Christiansen) writes:

> Jeg er den knap så lykkelige ejer af en trådløs Mighty Mouse, men den
> har det med at sætte sig i scroll bolden.

Jeg er vist ikke den eneste, der mener at Mighty Mouse er noget af det
mest frustrende siden Mac OS uden rigtig hukommelsesstyring... Det er
da under al kritik, at man skal have fedtfrie handsker på, mens man
betjener en mus. Hvis ikke liiige det var for det flotte design, så
havde jeg for længst skiftet til noget andet.

Jeg var ved at smide den ud af vinduet i dag, da jeg pludseligt ikke
kunne scrolle nedad, og kom til at holde control nede, mens jeg
scrollede opad...

> HAr forsøgt med lidt alkohol på fingeren, men denne gang virker det
> ikke. Er det muligt at skille den ad, uden at ødelægge den, så man kan
> få den gjort ren?

Jeg har dyppet et stykke køkkenrulle i isopropylalkohol, og så ellers
tørret kuglen af, uden nåde. Det tog lidt tid, men det lykkedes til sidst.

Alternativt kan du følge denne fremgangsmåde:
http://web.mac.com/karelgil/iWeb/MacWebSite/MightyMEng.html

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-09-07 22:11

On 2007-09-22 19:13:41 +0200, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> said:

> [...]
> tørret kuglen af, uden nåde. Det tog lidt tid, men det lykkedes til sidst.
>
> Alternativt kan du følge denne fremgangsmåde:

Efter lige at have vænnet mig til den, er den nu meget fed. ;) Engang
imellem skal den lige restartes på USB. lol
- David
--
Læs min Mac blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-09-07 22:43

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> Jeg har dyppet et stykke køkkenrulle i isopropylalkohol, og så ellers
> tørret kuglen af, uden nåde. Det tog lidt tid, men det lykkedes til sidst.

Æv, det kostede tilsydenladen "kugleknap" funktionen, så nu kan jeg
ikke bruge dashboard fra musen. Skodmus!

Nogle der kender et alternativ, der ikke ligner noget Microsoft kunne
have designet?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Alex Henriksen

Dato : 23-09-07 13:17

Claus Christiansen wrote:
> [...]
>
> HAr forsøgt med lidt alkohol på fingeren, men denne gang virker det
> ikke. Er det muligt at skille den ad, uden at ødelægge den, så man kan

Ja da, men det er ikke så let.
http://web.mac.com/karelgil/iWeb/MacWebSite/MightyMEng.html

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

Fra : Henrik Muenster

Dato : 28-09-07 23:20

On Sat, 22 Sep 2007 16:03:31 +0200, Claus Christiansen wrote
(in article <1i4umzd.18unrn319v1i2mN%clafisk@yahoo.com>):

> [...]
>
> HAr forsøgt med lidt alkohol på fingeren, men denne gang virker det
> ikke. Er det muligt at skille den ad, uden at ødelægge den, så man kan

Jeg har en med ledning, men bolden er vel den samme. Det er rigtigt, at den
ikke er videre stabil. Det hænder tit, at jeg ikke kan scrolle i en bestemt
retning. Jeg gør normalt som Apple anbefaler: Jeg vender bunden i vejret på
musen og ruller kraftigt med bolden i forskellige retninger. Jeg er holdt op
med at bruge en klud, som Apple anbefaler. Det virker fint uden. Som regel
får man hurtigt løsnet det lille støvkorn, der sidder fast, eller hvad der nu
er galt.
Henrik Münster
Esbjerg