Kaffe+Laptop hos McD
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-09-07 12:21

Har hittet ud af at McDondalds nu har fint gratis hotspot. Så er der
noget ved at sitte og drikke kaffe :)

http://www.computerworld.dk/art/40100?cid=2&q=Wifi&a=cid&i=2&o=11&pos=12
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-09-07 15:53

> Har hittet ud af at McDondalds nu har fint gratis hotspot. Så er der
> noget ved at sitte og drikke kaffe :)
>
> http://www.computerworld.dk/art/40100?cid=2&q=Wifi&a=cid&i=2&o=11&pos=12

Publiceret d. 26. juni 2007 kl. 14.54

Så hvad med logningsbekendtgørelsen?

Fra : Sebastian

Dato : 22-09-07 18:43

> Publiceret d. 26. juni 2007 kl. 14.54
>
> Så hvad med logningsbekendtgørelsen?
gratis betyder ikke "uden registrering". Se bare bibliotekerne, du
kommer ikke på nettet uden at indtaste dit cpr.

rgds.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-09-07 22:38

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> gratis betyder ikke "uden registrering". Se bare bibliotekerne, du
> kommer ikke på nettet uden at indtaste dit cpr.

Biblioteker er ikke omfattet af logningsbekendtgørelsen. Og hvordan
havde du tænkt dig den "registrering" du henviser til skulle foregå? Når
man bestiller- eller når man afhenter sin Big Mac?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-07 23:48

Axel Hammerschmidt wrote:

> Biblioteker er ikke omfattet af logningsbekendtgørelsen. Og hvordan
> havde du tænkt dig den "registrering" du henviser til skulle foregå? Når
> man bestiller- eller når man afhenter sin Big Mac?

Rent faktisk er det ikke McDonalds, der skal registrere/logge trafikken.
Det er derimod den server, der udbyder tjenesten.

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian

Dato : 25-09-07 15:56

> Biblioteker er ikke omfattet af logningsbekendtgørelsen.
det er jo heller ikke det jeg tvivler på. Når du kobler dig på
bibliotekernes trådløse net kommer du ikke videre end til én bestemt
side i din browser, hvor du indtaster cpr og password. Først derefter
kommer du ud i www.
Det samme gør universiteterne.

Samme når du bruger Fon. Du kan sagtens kontakte alle Fon access points,
men hvis du ikke er medlem i Fon, kommer du altså ikke længere end til
Fons startside, hvor du skal indtaste brugerid og password.
Forskellen mellem bibliotekerne universiteterne og Fon er, at Fon skal
logge og Fon logger. (For at sige mellem linierne at det kunne jo være
at bibliotekerne og universiteterne logger, selv om de ikke skal.)

> Og hvordan
> havde du tænkt dig den "registrering" du henviser til skulle foregå? Når
> man bestiller- eller når man afhenter sin Big Mac?
Mon ikke theCloud håndterer det ligesom Fon. For McD er det hele
fuldstændig uvedkommende. De leverer fastfood. Det er det de tjener
penge på.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-09-07 12:15

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Publiceret d. 26. juni 2007 kl. 14.54

Fra september.... Jeg havde ikke set det føt.

> Så hvad med logningsbekendtgørelsen?

Ingen anelse, hvad er det?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-07 16:24

> Har hittet ud af at McDondalds nu har fint gratis hotspot. Så er der
> noget ved at sitte og drikke kaffe :)
>

> http://www.computerworld.dk/art/40100?cid=2&q=Wifi&a=cid&i=2&o=11&pos=12

Så må vi jo se hvor mange der tør have MacBook'en fremme, med risiko for
at vælte en cola over tastaturet, på McDonald's.

Jeg synes nu også at man er mest optaget af at fortære Big Mac'en ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-07 17:29

Per Rønne wrote:

> Så må vi jo se hvor mange der tør have MacBook'en fremme, med risiko for
> at vælte en cola over tastaturet, på McDonald's.

Eller gælder om at have en 'all-risk' forsikring.

> Jeg synes nu også at man er mest optaget af at fortære Big Mac'en ...

Nja, en MacChicken kan nu også bruges.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-07 17:54

> Eller gælder om at have en 'all-risk' forsikring.

> Nja, en MacChicken kan nu også bruges.

Hvis jeg har prøvet en sådan, var smagen i hvert fald sådan, at
eksperimentet ikke er gentaget.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-09-07 21:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvis jeg har prøvet en sådan, var smagen i hvert fald sådan, at
> eksperimentet ikke er gentaget.

Jeg har kun prøvet deres elendige burgere een gang! Og i Caribien var de
ligeså dårlige, hvorfor jeg prøvede en chicken: Never again MacFat!!

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-09-07 17:54

Per Rønne skrev:

> Så må vi jo se hvor mange der tør have MacBook'en fremme, med risiko for
> at vælte en cola over tastaturet, på McDonald's.
>
> Jeg synes nu også at man er mest optaget af at fortære Big Mac'en ...

De 30 sekunder det tager kan man nok også godt holde nallerne fra bogen.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-07 18:02

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> De 30 sekunder det tager kan man nok også godt holde nallerne fra bogen.

Det tager vel en 15-20 minutter, inklusive pommes frittes og cola ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-09-07 18:16

Per Rønne skrev:

> Det tager vel en 15-20 minutter, inklusive pommes frittes og cola ...

Personligt finder jeg det ikke nødvendigt at sidde og kigge på at isen
smelter.