GPRS/Data
Fra : Larsen

Dato : 22-09-07 08:23

Hejsa

Jeg bruger en MacBook og den erstatter en af mange ibm bærbare.

Jeg rejser ofte og kunne tidligere klare mig med et Vodaphone Gprs/3g
pc-kort eller min gamle bluetooth Nokia 6230i ved siden af maskineen
for at kommer til at surfe i forskellige havne og lufthavne.

men hvad gør jeg nu ? mit vodaphone kort passer jo ikke og jeg kunne
godt bruge et dedikeret gprs datamodem.....nogle ideer ?

Kind Regards

Stephan in Denmark
------------------

>SELECT * FROM users WHERE clue > 0
0 rows returned

Fra : henrik hyre

Dato : 22-09-07 13:14

On 22 Sep., 09:22, Larsen<somewh...@nowhere.dk> wrote:
> [...]
>
> men hvad gør jeg nu ? mit vodaphone kort passer jo ikke og jeg kunne
> godt bruge et dedikeret gprs datamodem.....nogle ideer ?

Se følgende link: http://privat.3.dk/Kampagner/Mobilt-Bredband/

Henrik Hyre

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-09-07 13:28

On 2007-09-22 14:13:58 +0200, henrik hyre <hhj@mail-online.dk> said:

> Se følgende link: http://privat.3.dk/Kampagner/Mobilt-Bredband/
>
> Henrik Hyre

Og det funker perfekt, jeg kan endda spille WoW over det. ;)
- David
--
Læs min Mac blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-09-07 14:10

David Blangstrup <david@blangstrup.info> writes:

> Og det funker perfekt, jeg kan endda spille WoW over det. ;)

Kiggede lidt på priser..... Hvad giver du om måneden for at spille WoW
over det?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-09-07 22:06

On 2007-09-22 15:10:10 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Kiggede lidt på priser..... Hvad giver du om måneden for at spille WoW
> over det?

1.5 Mbit = 299 kr.
--
Læs min Mac blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Larsen

Dato : 22-09-07 14:25

On Sat, 22 Sep 2007 05:13:58 -0700, henrik hyre <hhj@mail-online.dk>
wrote:

Ja jeg har såmænd kigget på deres 3g usb "dongle". Men der er ikke 3G
i Grønland og kommer det nok ikke lige foreløbigt og jeg rejser til
Nuuk og Sdr.Strømfjord engang imellem.

Jeg har to SIM kort med alt af tjenester på incl 3g og GPRS og som
sådan har jeg ikke nogen udgifter..ville bare gerne kunne finde en
dims jeg kan sætte mit sim kort i når jeg rejser og så være "på"

pft.

Stephan

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 22-09-07 16:19

Larsen <somewhere@nowhere.dk> wrote:

> [...]
> sådan har jeg ikke nogen udgifter..ville bare gerne kunne finde en
> dims jeg kan sætte mit sim kort i når jeg rejser og så være "på"

Det skal vel bare være en mobil som kan agere modemforbindelse over
blåtand? Kan du ikke få forbindelse til den der Nokia?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-09-07 15:37

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Kiggede lidt på priser..... Hvad giver du om måneden for at spille WoW
> over det?

299kr/m fastpris hvis du kan holde dig på 3's net, ellers 3,75kr/MB
plus de 299kr.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-09-07 22:07

On 2007-09-22 16:37:23 +0200, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> said:

> 299kr/m fastpris hvis du kan holde dig på 3's net, ellers 3,75kr/MB
> plus de 299kr.

Da man ikke kan slå TDC's net fra på en Mac, kan man få 3 til at gøre
det. Så får man ingen pludselig chockregninger. ;)
--
Læs min Mac blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Sebastian

Dato : 22-09-07 19:04

> [...]

> pc-kort eller min gamle bluetooth Nokia 6230i ved siden af maskineen
> for at kommer til at surfe i forskellige havne og lufthavne.
Du kan sagtens fortsætte med at bruge din 6230i for at opbygge GPRS
forbindelser. Paar MacBooken og 6230i over bluetooth og sæt forbindelsen
op.

Gælder det 3G skal du selvfølgelig har en 3G telefon eller modem.
MacBook har USB og Bluetooth for at tilslutte et modem.

Dit Nokia 6230i har Bluetooth 1.0. Det er sådan ca. lige hurtig nok til
GPRS og almindelig 3G data, men helt klart for sløv til HSDPA.
Med Bluetooth 2.0 (indbygget i MacBook) kommer du op til 3 Mbit/s og
dermed i nærheden af det som HSDPA kan.
Et USB kabel er altid et (grimt og klodset) alternativet.

> men hvad gør jeg nu ?
> mit vodaphone kort passer jo ikke og jeg kunne
> godt bruge et dedikeret gprs datamodem.....nogle ideer ?

Bruger du et Vodaphone 3G/GPRS PCcard til GPRS?
Er det ikke lidt overkill?

Hi3G Danmark sælger en USB donglemodem. IMHO lidt klodset. Der er i dag
modem i næsten alle mobiltelefoner.
Hvad vil du opnå ved at bruge et dedikeret datamodem?

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : swl

Dato : 22-09-07 21:27

In article <1i4uxlz.1vf1rpvq9nv0gN%thorfinn@ofir.dk>
thorfinn@ofir.dk(Sebastian) wrote:

> Du kan sagtens fortsætte med at bruge din 6230i for at opbygge GPRS
> forbindelser. Paar MacBooken og 6230i over bluetooth og sæt
> forbindelsenop.

ja det var jo da en god ide.,
> [...]

> ogdermed i nærheden af det som HSDPA kan.
> Et USB kabel er altid et (grimt og klodset) alternativet.

Jeg kunne jo prøve at sætte den HTC mteor op jeg har fået af
firmaet...den er vist lidt mere moderne end min nokia

> Bruger du et Vodaphone 3G/GPRS PCcard til GPRS?
> Er det ikke lidt overkill?

Jow....men firmaet betaler jo
> Hi3G Danmark sælger en USB donglemodem. IMHO lidt klodset. Der er i
> dagmodem i næsten alle mobiltelefoner.
> Hvad vil du opnå ved at bruge et dedikeret datamodem?

Det er nemt at "ploppe" i når jeg en gang imellem har brug for det.

--
I'm trying a new usenet client for Mac, Nemo OS X.
You can download it at http://www.malcom-mac.com/nemo