Optage på SKype
Fra : Mich Ottosen

Dato : 20-09-07 21:00

Hidtil har jeg brugt en fastnettelefon og en lille båndoptager, men den
sidste er brudt sammen. Jeg kan derfor ind imellem have brug for at
optage telefonsamtaler på Skype.

Findes der noget gratis SW, der kan det? Kvaliteten af lyden er ikke så
afgørende, men det skal virke med mit setup: bruger den indbyggede
mikrofon i MB'en, men lytter med hørebøffer i høretelefonudgangen (for
at undgå ekko). Begge lydkilder skulle gerne med på optagelsen.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-09-07 22:05

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Hidtil har jeg brugt en fastnettelefon og en lille båndoptager, men den
> sidste er brudt sammen. Jeg kan derfor ind imellem have brug for at
> optage telefonsamtaler på Skype.

Kan anbefale AudioHijack.
I programmet vælger du hvilken kilde programmet skal optage fra.
Det kan være din lydudgang eller f.eks. et bestemt program.
Koster 16$.
Demoen optager op til 10 min.
Optagelser udover 10. min pålægges støj.
Hent her:
<http://www.rogueamoeba.com/audiohijack>

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are often the ones who do.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 22-09-07 22:26

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> [...]
> Koster 16$.
> Demoen optager op til 10 min.
> Optagelser udover 10. min pålægges støj.

Tak, Preben, den har jeg faktisk allerede inde i testversion, men jeg
kan sgutte hitte ud af den - den vil godt tage lyden fra mikrofonen på
MB'en, men jeg kan ikke få den til at optage lyden fra indkommende
samtaler (som jeg jo hører gennem hovedtelefonerne). Blokerer og lukker
jackstikket for den indkommende lyd? Den lukker da i hvert fald de
indbyggede højttalere, det er jo osse meningen, ikke?

Men det er nok bare mig

--
v.h.,
Mich.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 25-09-07 20:02

> [...]

> Koster 16$.
> Demoen optager op til 10 min.
> Optagelser udover 10. min pålægges støj.

Tak, Preben. Har nu kigget på den (igen), men jeg kan ikke få den til at
optage fra MB's indbyggede mikrofon.

Mit set up er sådan her:
"bruger den indbyggede
mikrofon i MB'en, men lytter med hørebøffer i høretelefonudgangen (for
at undgå ekko). Begge lydkilder skulle gerne med på optagelsen."
Det virker fint nok til samtaler, men åbenbart ikke til optagelser.

Bruger ikke et headset - måske er det dét, der ska til? Så har vi da
hørebøffer nok her i huset.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Gnybbe

Dato : 21-09-07 08:21

In article
<1i4re71.13vognb1ifrpziN%Mich@noget.invalid>Mich@noget.invalid (Mich
Ottosen) wrote:
> [...]

> mikrofon i MB'en, men lytter med hørebøffer i høretelefonudgangen
> (forat undgå ekko). Begge lydkilder skulle gerne med på optagelsen.

Denne her er bare super, men ikke gratis.

<http://www.ecamm.com/mac/callrecorder/>

--
I'm usesing a new usenet client for Mac, Nemo OS X.
You can download it at http://www.malcom-mac.com/nemo

Fra : Mich Ottosen

Dato : 22-09-07 22:26

Gnybbe <abc@de.fg> wrote:

> Denne her er bare super, men ikke gratis.
>
> <http://www.ecamm.com/mac/callrecorder/>

Tak, den tster jeg. En god kollega anbefaler den osse, han har bruget
den meget længe.

--
v.h.,
Mich.

Fra : iSteen

Dato : 29-09-07 22:43

Gnybbe skrev:

> Denne her er bare super, men ikke gratis.
>
> <http://www.ecamm.com/mac/callrecorder/>

Den er for øvrigt skideirriterende, hvis man ikke beslutter at købe den
efter den korte prøveperiode den har.
Jeg har ikke kunnet finde nogen måde at af-installere den, efter
prøveperioden udløb. Nu popper der er reminder op, hver gang jeg starter
Skype.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 30-09-07 22:16

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg har ikke kunnet finde nogen måde at af-installere den, efter
> prøveperioden udløb. Nu popper der er reminder op, hver gang jeg starter

Svjh er der en uninstall mulighed i install.filen. Jeg ser i hvert fald
ikke nogen reminder. Til gengæld kan jeg heller ikke, som du måske
husker, finde ud at slette den fil, der indentificerer min testversion.
Så jeg kan slet ikke få lov til at teste en (nyhentet) demo. Kan du
forklare mig det?

--
v.h.,
Mich.

Fra : iSteen

Dato : 30-09-07 22:45

> [...]

> husker, finde ud at slette den fil, der indentificerer min testversion.
> Så jeg kan slet ikke få lov til at teste en (nyhentet) demo. Kan du

Hm...måske inst. Skype påny kan gøre det, ellers må du have pungen op af
lommen
Sjovt nok, skulle jeg hente en ny demo - køre installationsfilen, og
vælge afinstal. for at slippe fo en reminder.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 01-10-07 20:49

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Hm...måske inst. Skype påny kan gøre det, ellers må du have pungen op af
> lommen

Jeg skal prøve. Men jeg har da virkelig ikke noget imod at få
muldvarpeskindet op af lommen. Jeg vil blot være sikker på, at det vil
virke med _min_ opsætning (bruger interne mikrof. og lytter med på
hørebøffer i den dertil egnede udgang, men den opsætning har endnu ingen
bekræftet herinde,så derfor _vil_ jeg prøve demoen)

> Sjovt nok, skulle jeg hente en ny demo - køre installationsfilen, og
> vælge afinstal. for at slippe fo en reminder.

Jo, men nu er du sluppet, og det er vel godt?
--
v.h.,
Mich.

Fra : iSteen

Dato : 01-10-07 20:59

> Jo, men nu er du sluppet, og det er vel godt?

Jep, det var det da

Fra : iSteen

Dato : 21-09-07 16:16

On 21 Sep., 09:20, Gnybbe <a...@de.fg> wrote:
> [...]
>
> <http://www.ecamm.com/mac/callrecorder/>
>
> --
> I'm usesing a new usenet client for Mac, Nemo OS X.

Njooo....det er jo demo'en der er gratis - programmøren skal vel
betales, hvis man kan lide programmet

Fra : Mich Ottosen

Dato : 25-09-07 20:02

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Njooo....det er jo demo'en der er gratis - programmøren skal vel
> betales, hvis man kan lide programmet

Selvfølgelig

Har prøvet at hente demo'en, men den vil ikke demonstrere, at den
virker. Den siger, at min 7 dages periode er udløbet. Det er nok fordi,
jeg hentede den en gang i juni, men aldrig fik tid til at teste den.

Er der en eller anden bette fil, jeg skal slette for at få lov til at
prøve den ?

Jeg vil gerne være sikker på, at den virker med dette setup:

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 21-09-07 16:28

"Mich Ottosen" <Mich@noget.invalid> skrev i en meddelelse

Må modparten vide at der bliver optaget ?
Så er der en tilføjelse til de nyeste versioner af skype.
den er under funktioner - gør mere - pamela mp3 call recorder.

--
ad

Fra : Mich Ottosen

Dato : 21-09-07 20:38

Awul Dasfilshabeda <awul.dasfilshabeda@gmail.com> wrote:

> "Mich Ottosen" <Mich@noget.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Må modparten vide at der bliver optaget ?

Ja, da.

> Så er der en tilføjelse til de nyeste versioner af skype.
> den er under funktioner - gør mere - pamela mp3 call recorder.

Øh, hvor? Jeg har den nyeste, men kan ikke finde funktionen i
programmet. Eftersøgning på Skypes hjemmeside giver heller ikke noget.

Kan du uddybe?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 21-09-07 21:29

> Awul Dasfilshabeda <awul.dasfilshabeda@gmail.com> wrote:

> Kan du uddybe?

Først efter jeg havde sendt så jeg at det var til MAC du søgte !
Det dur kun på windåze .
Derfor er inlægget slettet .Sorry ;-(

--
ad

Fra : Mich Ottosen

Dato : 21-09-07 22:30

Awul Dasfilshabeda <awul.dasfilshabeda@gmail.com> wrote:

> Først efter jeg havde sendt så jeg at det var til MAC du søgte !
> [...]

Æv, det var en skam, men måske kommer funktionen i en senere version til
Mac?
Men tak for dit svar.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 22-09-07 14:37

> Awul Dasfilshabeda <awul.dasfilshabeda@gmail.com> wrote:

> Æv, det var en skam, men måske kommer funktionen i en senere version til
> Mac?

Der er noget til Mac , men det koster !
https://extras.skype.com/623/view

--
ad
..

Fra : Mich Ottosen

Dato : 22-09-07 22:26

Awul Dasfilshabeda <awul.dasfilshabeda@gmail.com> wrote:

> [...]

Tak, ad. Det er jo Callrecorder, som Gnybbe osse henviser til. Tester.

--
v.h.,
Mich.