Faste
Fra : Sympatic 777

Dato : 13-07-01 03:07

Hej alle i dk.helbred,

jeg er ny her i gruppen og har et par spørgsmål, som jeg håber I kan give
bud på...

Jeg hørte engang en fugl synge om, at et godt middel mod al sygdom er at
faste.
Derfor vil jeg godt høre, om der er nogen her, som har forstand på det
område
Herunder skulle både en kartoffelkur-faste og en faste på æbler være godt -
og være i stand til at helbrede. Det virksomme ved at faste er, at kroppen i
denne tilstand begynder en større og omfattende udskilningsproces, hvor de
fleste ophobede affaldsstoffer får 'en fyreseddel' og bliver transporteret
ud af kroppen gennem øgede mængder af sved, udåndning (som giver en grim
ånde) og selvfølgelig almindelig urin og afføring.
Er dette et godt middel, og er der nogle, som kender til programmet for
sådan en kur?

Såkaldt vandfaste skulle også være effektivt.

Nogen bud?

Venlig hilsen
Sympatic

ps meddelelsen er også postet i dk.helbred og dk.videnskab.sundhed

Fra : Rado

Dato : 14-07-01 22:13

On Fri, 13 Jul 2001 04:06:51 +0200, "Sympatic 777"
<sympatic_777@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ånde) og selvfølgelig almindelig urin og afføring.
>Er dette et godt middel, og er der nogle, som kender til programmet for

Jeg mindes en bog af Hans J. Soer om faste. Kan sikkert fås på
biblioteket. Jeg mener også at have set andre bøger om emnet, men kan
ikke huske forfatter/titel.

Et alternativ er en makrobiotisk halvfaste - den såkaldte diæt nr. 7.
Den består udelukkende af økologiske kornsorter (hovedsagelig eller
udelukkende kogte brune ris). Nybegyndere der ikke har vænnet deres
krop til simpel kost bør nok ikke tage kuren længere end 14 dage.
Fordelen ved den er at man kan føre et rimeligt normalt liv under
kuren, og ikke behøver at gå og føle sig sulten hele tiden.

--
Rado

Fra : Martino Risager

Dato : 15-07-01 21:37

Rado <rado@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelsed1ltg6c37vtcfg3799gd23o83e568o67@4ax.com...

> [...]
> Fordelen ved den er at man kan føre et rimeligt normalt liv under
> kuren, og ikke behøver at gå og føle sig sulten hele tiden.

Hej alle,
det er første gang jeg deltager i nyhedsgruppe, så bær over med mig hvis jeg
laver fejl!!
Med hensyn til faste: Generelt er faste absolut at anbefale. Jeg prøvede for
2 år siden for første gang at gennemføre en faste, og resultatet var nærmest
chokerende. Selom jeg normalt ikke føler, at jeg har nogen problemer, så
bevirkede fasten at jeg dels ikke havde lyst til usunde ting i lang tid
efter, dels kom megen luft i maven til livs, og i det hele taget følte at
jeg var mere fyldt med energi. Det var en risfaste, som RADO beskriver, og
jeg tog 2 uger.
Der findes et hav af teorier om kost og faster, men Sympatic er inde på
noget af det rigtige, når du siger at det renser ud. Om den ene kur er bedre
en den anden vil jeg ikke sige. Jeg bruger selv følgende regler omkring
faste: drik rigeligt med rent vand (evt. urtete), spis kun mad som din krop
hurtigt kan bearbejde (de fleste grøntsager, brune ris, frugt). Undgå al
form for kød, alle mælkeprodukter og alle traditionelle kornprodukter
(specielt hvede!! Hvidt brød er meget lang tid undervejs i kroppen). Og tag
kun en begrænset periode første gang, max 14 dage.
I øjeblikket prøver jeg at indtage føde efter en teori omkring kost til
forskellige blodtyper (fra bogen "The eat right diet"). Det er ikke en
decideret faste, men virker alligevel til at have en god indflydelse på mit
velvære.

Spørg endelig løs om mere. Min kone har sat sig en del ind i kost, og kan
sikkert komme med et par gode råd hen ad vejen.

mvh
Martino

Fra : Per Jefsen

Dato : 16-07-01 11:35

Tjek

http://www.soilandhealth.org/02healthlibrary/0201hyglibcat/0201hyglibcat.htm

Der ligger en masse public domain om faste, bl. a. fra gode gamle Herbert M.
Shelton, der har superviseret over 40.000 faster. Meget læsestof!

Per

Fra : LARS DIXEN

Dato : 16-07-01 20:17

Per skrev.

http://www.soilandhealth.org/02healthlibrary/0201hyglibcat/0201hyglibcat.htm
Denne side kan man ikke komme i forbindelse med.

Charlotte