/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
3G iPhone kommer i 2008
Fra : Per Rønne


Dato : 19-09-07 17:10

Som følge af en anden tråd, vil der nok være interesse for:

<http://blogs.zdnet.com/mobile-gadgeteer/?p=593&tag=nl.e539>

Og følgende kommentar, der mener at Steve Jobs dermed har dræbt
efterspørgslen efter iPhone 1.0.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Henrik Münster (16-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 16-10-07 23:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Som følge af en anden tråd, vil der nok være interesse for:
>
> <http://blogs.zdnet.com/mobile-gadgeteer/?p=593&tag=nl.e539>
>
> Og følgende kommentar, der mener at Steve Jobs dermed har dræbt
> efterspørgslen efter iPhone 1.0.

Det er jo altid svært. Vi ved jo alle sammen, at der kommer noget bedre
senere. Jeg kan f.eks. garantere dig, at der kommer en MacBook med over
2,5 GB processor og 200 GB harddisk. Derfor har du jo alligevel købt en
i år. Vi ved, at der kommer noget større og hurtigere, men derfor er vi
jo alligevel nødt til at købe noget nyt, når vi har brug for det. Hvis
iPhone kom til Danmark i sin nuværende skikkelse, ville jeg også været
meget fristet. Det er ikke rigtig gået op for mig, hvad 3G er, men til
gengæld ville jeg ikke have noget imod lidt mere RAM. Vi ved jo også
alle sammen, at der kommer en 16 GB iPhone i 2008 og måske endda en 32
GB inden alt for lang tid derefter. Det ville mere være mit motiv for at
vente. Alligevel ville jeg nok føle, at jeg trænger til en ny
mobiltelefon og måske købe en iPhone med det samme.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-10-07 08:37

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Som følge af en anden tråd, vil der nok være interesse for:
> >
> > <http://blogs.zdnet.com/mobile-gadgeteer/?p=593&tag=nl.e539>
> >
> > Og følgende kommentar, der mener at Steve Jobs dermed har dræbt
> > efterspørgslen efter iPhone 1.0.
>
> Det er jo altid svært. Vi ved jo alle sammen, at der kommer noget bedre
> senere. Jeg kan f.eks. garantere dig, at der kommer en MacBook med over
> 2,5 GB processor og 200 GB harddisk. Derfor har du jo alligevel købt en
> i år. Vi ved, at der kommer noget større og hurtigere, men derfor er vi
> jo alligevel nødt til at købe noget nyt, når vi har brug for det. Hvis
> iPhone kom til Danmark i sin nuværende skikkelse, ville jeg også været
> meget fristet. Det er ikke rigtig gået op for mig, hvad 3G er, men til
> gengæld ville jeg ikke have noget imod lidt mere RAM. Vi ved jo også
> alle sammen, at der kommer en 16 GB iPhone i 2008 og måske endda en 32
> GB inden alt for lang tid derefter. Det ville mere være mit motiv for at
> vente. Alligevel ville jeg nok føle, at jeg trænger til en ny
> mobiltelefon og måske købe en iPhone med det samme.

Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
dårlig til mig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Farsinsen (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 17-10-07 08:45

Per Rønne wrote:

> Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> dårlig til mig.

Må man spørge, hvad alternativet er?

Jeg er ikke overbevist om, at iPhone er min wonder gadget, men det er
godt nok svært at finde et alternativ, der kommer lige så tæt på ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thomas von Hassel (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-10-07 09:07

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> > dårlig til mig.
>
> Må man spørge, hvad alternativet er?

Det kommer an på hvad du har brug for. Nokia N95 er da et bud ? HTC har
også et par modeller, men de kører jo Windows Mobile ... med alt det det
indebærer af godt og dårligt.

/thomas

Martin Schultz (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 17-10-07 09:49

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> skrev 2007-10-17:
> Per Rønne wrote:
>
>> Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
>> dårlig til mig.
>
> Må man spørge, hvad alternativet er?

Nokia har nogle ganske gode smartphones, SonyEricsson har i deres
walkman serie nogle ret gode musik afspillere.

Jeg tror mit alternativ er at jeg fortsætter med min nokia n73 og en
ipod touch.

SMS delen i en iphone er simpelhen for svag for mig og jeg er heller
ikke vild med at man ikke kan installere egne programmer.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Morten Reippuert Knu~ (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 17-10-07 19:08

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:
> Per Rønne wrote:

> > Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> > dårlig til mig.

> Må man spørge, hvad alternativet er?

> Jeg er ikke overbevist om, at iPhone er min wonder gadget, men det er
> godt nok svært at finde et alternativ, der kommer lige så tæt på ;)

Blackberry Perl?

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Peter Farsinsen (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 17-10-07 20:37

Morten Reippuert Knudsen wrote:

>> Jeg er ikke overbevist om, at iPhone er min wonder gadget, men det er
>> godt nok svært at finde et alternativ, der kommer lige så tæt på ;)
>
> Blackberry Perl?

Min wonder gadget har wifi ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Per Rønne (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-10-07 09:09

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> > dårlig til mig.
>
> Må man spørge, hvad alternativet er?
>
> Jeg er ikke overbevist om, at iPhone er min wonder gadget, men det er
> godt nok svært at finde et alternativ, der kommer lige så tæt på ;)

Foreløbig er mit alternativ en Palm Treo, som synkroniserer uden
problemer med Mac'en.

Det kunne skam også have været en anden smartphone, som kombinerer en
mobiltelefon med en pda. Med Missing Sync kan de alligevel også
synkronisere med en Mac.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 17-10-07 13:05

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> dårlig til mig.

Du vil ikke engang afprøve den for at se om de ting den faktisk KAN,
er gode nok til dig?

Det må undre :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Per Rønne (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-10-07 09:09

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> > dårlig til mig.
>
> Du vil ikke engang afprøve den for at se om de ting den faktisk KAN,
> er gode nok til dig?
>
> Det må undre :)

Jeg ved at man bliver bundet til én bestemt udbyder, og dermed tvinges
til at betale overpris.

Jeg ved at man ikke selv kan udskifte batteriet. Totalt uacceptabelt.

Og jeg ved at iPhone ikke tillader installation af applikationer fra 3.
parts leverandører. Altså ingen acceptabel grafregner, og ingen
ordbøger. Har Apple overhovedet lagt den Oxford American English
Dictionary ind, som de har betalt licens til for MacOS X?

Dermed er der listet tre grunde, hvoraf hver eneste en var nok til et
definitivt nej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Farsinsen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 19-10-07 09:28

Per Rønne wrote:

> Jeg ved at man bliver bundet til én bestemt udbyder, og dermed tvinges
> til at betale overpris.

Det er ikke tilfældet længere.

> Og jeg ved at iPhone ikke tillader installation af applikationer fra 3.
> parts leverandører. Altså ingen acceptabel grafregner, og ingen
> ordbøger. Har Apple overhovedet lagt den Oxford American English
> Dictionary ind, som de har betalt licens til for MacOS X?

Efter februar er det muligt. Ordbogen ved jeg ikke noget om.

> Dermed er der listet tre grunde, hvoraf hver eneste en var nok til et
> definitivt nej.

Vil én (godt nok temmelig god) grund afholde dig fra at købe iPhone?

De mange iPhone relaterede nyheder de sidste dage, har fået mig til at
skifte mening ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Per Rønne (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-10-07 10:09

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Jeg ved at man bliver bundet til én bestemt udbyder, og dermed tvinges
> > til at betale overpris.
>
> Det er ikke tilfældet længere.

Hvor har du den fra?

> > Og jeg ved at iPhone ikke tillader installation af applikationer fra 3.
> > parts leverandører. Altså ingen acceptabel grafregner, og ingen
> > ordbøger. Har Apple overhovedet lagt den Oxford American English
> > Dictionary ind, som de har betalt licens til for MacOS X?
>
> Efter februar er det muligt. Ordbogen ved jeg ikke noget om.

Hvor har du den fra? Er det sikkert at du ikke tænker på
web-applikationer, som eksempelvis Ajax-programmer?

> > Dermed er der listet tre grunde, hvoraf hver eneste en var nok til et
> > definitivt nej.
>
> Vil én (godt nok temmelig god) grund afholde dig fra at købe iPhone?

Ja.

> De mange iPhone relaterede nyheder de sidste dage, har fået mig til at
> skifte mening ;)


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Farsinsen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 19-10-07 10:22

Per Rønne wrote:

>>> Jeg ved at man bliver bundet til én bestemt udbyder, og dermed tvinges
>>> til at betale overpris.
>> Det er ikke tilfældet længere.
>
> Hvor har du den fra?

Læst i ugens nyheder. Apple/Orange i frankrig skal ifølge fransk
lovgivning sælge iPhone uden abonnement, hvis de overhovedet vil sælge
den. Det har de valgt at gøre - ergo kan du købe en iPhone i europa uden
at blive bundet til et abonnement.

Dansk og fransk lovgivning ligner hinanden på det punkt, så vi får
formentlig samme muligheder i Danmark, når/hvis iPhone lanceres her.

>>> Og jeg ved at iPhone ikke tillader installation af applikationer fra 3.
>>> parts leverandører. Altså ingen acceptabel grafregner, og ingen
>>> ordbøger. Har Apple overhovedet lagt den Oxford American English
>>> Dictionary ind, som de har betalt licens til for MacOS X?
>> Efter februar er det muligt. Ordbogen ved jeg ikke noget om.
>
> Hvor har du den fra? Er det sikkert at du ikke tænker på
> web-applikationer, som eksempelvis Ajax-programmer?

Nej _rigtige_ programmer. Thomas linker til Appels nyheder i sit svar,
herunder.

>>> Dermed er der listet tre grunde, hvoraf hver eneste en var nok til et
>>> definitivt nej.
>> Vil én (godt nok temmelig god) grund afholde dig fra at købe iPhone?
>
> Ja.

Ok.

>> De mange iPhone relaterede nyheder de sidste dage, har fået mig til at
>> skifte mening ;)

Den sætning fik dig ikke til at overveje, om der var noget, du skulle
læse op på? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Per Rønne (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-10-07 13:09

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> >>> Jeg ved at man bliver bundet til én bestemt udbyder, og dermed tvinges
> >>> til at betale overpris.
> >> Det er ikke tilfældet længere.
> >
> > Hvor har du den fra?
>
> Læst i ugens nyheder. Apple/Orange i frankrig skal ifølge fransk
> lovgivning sælge iPhone uden abonnement, hvis de overhovedet vil sælge
> den. Det har de valgt at gøre - ergo kan du købe en iPhone i europa uden
> at blive bundet til et abonnement.
>
> Dansk og fransk lovgivning ligner hinanden på det punkt, så vi får
> formentlig samme muligheder i Danmark, når/hvis iPhone lanceres her.

Jeg har set den franske afgørelse, ikke Apples reaktion. Men i det
sidste uges tid har jeg ikke kunnet få aviser, og jeg har ikke kunnet
følge med i mine private e-mails. Der var så en 50 stykker jeg måtte
slette uden at have læst dem.

> >>> Og jeg ved at iPhone ikke tillader installation af applikationer fra 3.
> >>> parts leverandører. Altså ingen acceptabel grafregner, og ingen
> >>> ordbøger. Har Apple overhovedet lagt den Oxford American English
> >>> Dictionary ind, som de har betalt licens til for MacOS X?
> >> Efter februar er det muligt. Ordbogen ved jeg ikke noget om.
> >
> > Hvor har du den fra? Er det sikkert at du ikke tænker på
> > web-applikationer, som eksempelvis Ajax-programmer?
>
> Nej _rigtige_ programmer. Thomas linker til Appels nyheder i sit svar,
> herunder.

En formulering kun en MacSOUP bruger kunne finde på - men du bruger jo
ThunderBird?

Men jeg har læst det.

> >>> Dermed er der listet tre grunde, hvoraf hver eneste en var nok til et
> >>> definitivt nej.
> >> Vil én (godt nok temmelig god) grund afholde dig fra at købe iPhone?
> >
> > Ja.
>
> Ok.
>
> >> De mange iPhone relaterede nyheder de sidste dage, har fået mig til at
> >> skifte mening ;)
>
> Den sætning fik dig ikke til at overveje, om der var noget, du skulle
> læse op på? ;)

Der er stadig problemet med batteriet. Men det skal vel så nok også
blive løst.

Så er der bare spørgsmålet om tidspunktet. Foreløbig er jeg tilfreds med
min Treo.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-10-07 13:48

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> > >> De mange iPhone relaterede nyheder de sidste dage, har fået mig til at
> > >> skifte mening ;)
> >
> > Den sætning fik dig ikke til at overveje, om der var noget, du skulle
> > læse op på? ;)
>
> Der er stadig problemet med batteriet. Men det skal vel så nok også
> blive løst.

don't hold your breath ...

/thomas


Peter Farsinsen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 19-10-07 14:30

Per Rønne wrote:

>> Nej _rigtige_ programmer. Thomas linker til Appels nyheder i sit svar,
>> herunder.
>
> En formulering kun en MacSOUP bruger kunne finde på - men du bruger jo
> ThunderBird?

Ja jeg bruger Thunderbird, med alle indlæg sorteret efter tråd, dato
faldende. Det betyder at Thomas indlæg, er placeret under dette og det
forrige.

Beklager den noget snævre beskrivelse for placeringen af linket, du
kunne jo heldigvis selv regne referencerammen ud, men åbenbart ikke helt
forstå den ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Per Rønne (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-10-07 14:39

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> >> Nej _rigtige_ programmer. Thomas linker til Appels nyheder i sit svar,
> >> herunder.
> >
> > En formulering kun en MacSOUP bruger kunne finde på - men du bruger jo
> > ThunderBird?
>
> Ja jeg bruger Thunderbird, med alle indlæg sorteret efter tråd, dato
> faldende. Det betyder at Thomas indlæg, er placeret under dette og det
> forrige.
>
> Beklager den noget snævre beskrivelse for placeringen af linket, du
> kunne jo heldigvis selv regne referencerammen ud, men åbenbart ikke helt
> forstå den ;)

I MacSOUPs tråddiagram stod Thomas indlæg lige under dit ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-10-07 09:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
>
> > per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
> >
> > > Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> > > dårlig til mig.
> >
> > Du vil ikke engang afprøve den for at se om de ting den faktisk KAN,
> > er gode nok til dig?
> >
> > Det må undre :)
>
> Jeg ved at man bliver bundet til én bestemt udbyder, og dermed tvinges
> til at betale overpris.
>

Ja, det må de så ikke i danmark, men jeg er spændt på hvad ulåste
iPhones kommer til at koste f.eks. i frankrig.

> Jeg ved at man ikke selv kan udskifte batteriet. Totalt uacceptabelt.
>
> Og jeg ved at iPhone ikke tillader installation af applikationer fra 3.
> parts leverandører. Altså ingen acceptabel grafregner, og ingen
> ordbøger. Har Apple overhovedet lagt den Oxford American English
> Dictionary ind, som de har betalt licens til for MacOS X?
>
> Dermed er der listet tre grunde, hvoraf hver eneste en var nok til et
> definitivt nej.


Den 3. grund er jo på vej i graven, fra Feb 08 ihvertfald. Og jeg tror
ikke vi får iPhones i Danmark inden den tid alligevel.

/thomas


Per Rønne (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-10-07 10:09

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> > Og jeg ved at iPhone ikke tillader installation af applikationer fra 3.
> > parts leverandører. Altså ingen acceptabel grafregner, og ingen
> > ordbøger. Har Apple overhovedet lagt den Oxford American English
> > Dictionary ind, som de har betalt licens til for MacOS X?
> >
> > Dermed er der listet tre grunde, hvoraf hver eneste en var nok til et
> > definitivt nej.
>
>
> Den 3. grund er jo på vej i graven, fra Feb 08 ihvertfald.

Ajax? Det er jo ikke rigtige applikationer.

> Og jeg tror ikke vi får iPhones i Danmark

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-10-07 10:11

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
>
> > > Og jeg ved at iPhone ikke tillader installation af applikationer fra 3.
> > > parts leverandører. Altså ingen acceptabel grafregner, og ingen
> > > ordbøger. Har Apple overhovedet lagt den Oxford American English
> > > Dictionary ind, som de har betalt licens til for MacOS X?
> > >
> > > Dermed er der listet tre grunde, hvoraf hver eneste en var nok til et
> > > definitivt nej.
> >
> >
> > Den 3. grund er jo på vej i graven, fra Feb 08 ihvertfald.
>
> Ajax? Det er jo ikke rigtige applikationer.

http://www.apple.com/hotnews/

4. overskrift: Third Party Applications on the iPhone


/thomas

Morten Reippuert Knu~ (17-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 17-10-07 19:08

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:
> Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Som følge af en anden tråd, vil der nok være interesse for:
> > >
> > > <http://blogs.zdnet.com/mobile-gadgeteer/?p=593&tag=nl.e539>
> > >
> > > Og følgende kommentar, der mener at Steve Jobs dermed har dræbt
> > > efterspørgslen efter iPhone 1.0.
> >
> > Det er jo altid svært. Vi ved jo alle sammen, at der kommer noget bedre
> > senere. Jeg kan f.eks. garantere dig, at der kommer en MacBook med over
> > 2,5 GB processor og 200 GB harddisk. Derfor har du jo alligevel købt en
> > i år. Vi ved, at der kommer noget større og hurtigere, men derfor er vi
> > jo alligevel nødt til at købe noget nyt, når vi har brug for det. Hvis
> > iPhone kom til Danmark i sin nuværende skikkelse, ville jeg også været
> > meget fristet. Det er ikke rigtig gået op for mig, hvad 3G er, men til
> > gengæld ville jeg ikke have noget imod lidt mere RAM. Vi ved jo også
> > alle sammen, at der kommer en 16 GB iPhone i 2008 og måske endda en 32
> > GB inden alt for lang tid derefter. Det ville mere være mit motiv for at
> > vente. Alligevel ville jeg nok føle, at jeg trænger til en ny
> > mobiltelefon og måske købe en iPhone med det samme.

> Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> dårlig til mig.

Hvorfor så spilde så megen tid på den. Jeg har dimset med en og den er
nice men passer eks. ikke ind i vores setup på jobbet og kommer ej
heller til det.

mht størrelsen er den alt for stor. På billeder ser den ikke ud til at
være meget større end en iPod Touch som er ok i størrelsen. I praxis
virker iPhonen lige så stor og tung som en mursten

Som en lille kuriøsitet kan jeg nævne at der er en Exchange klient som
kan snakke med OWA, men den lider af en ganske alvorlig mangel og er
derfor i praksis ubrugelig idet denne ikke understøtter https.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Henrik Münster (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-10-07 00:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> dårlig til mig.

Jeg tænkte mere i generelle vendinger, at jeg ikke kan forstå, at det
skulle ødelægge salget af iPhone (eller andre produkter for den sags
skyld), at Steve Jobs (eller andre) fortæller, at der kommer en bedre
model næste år. Det vidste alle da i forvejen. Ellers kunne jeg godt
have fortalt dem det. Jeg kan også godt fortælle dem, at iPhone bliver
åbnet for tredjepartsprogrammer, og at man vil kunne bruge den med andre
teleselskaber end de nuværende. Alle ved da, at der altid kommer noget
bedre næste år eller måske før. Man kan bare ikke blive ved med at
vente, for så får man aldrig købt noget nyt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-10-07 09:39

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> > dårlig til mig.
>
> Jeg tænkte mere i generelle vendinger, at jeg ikke kan forstå, at det
> skulle ødelægge salget af iPhone (eller andre produkter for den sags
> skyld), at Steve Jobs (eller andre) fortæller, at der kommer en bedre
> model næste år. Det vidste alle da i forvejen. Ellers kunne jeg godt
> have fortalt dem det. Jeg kan også godt fortælle dem, at iPhone bliver
> åbnet for tredjepartsprogrammer, og at man vil kunne bruge den med andre
> teleselskaber end de nuværende. Alle ved da, at der altid kommer noget
> bedre næste år eller måske før. Man kan bare ikke blive ved med at
> vente, for så får man aldrig købt noget nyt.

Ja, og når dårligdommene forsvinder [herunder den manglende mulighed for
selv at udskifte batteri], kan det skam da godt være, at jeg køber en.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-10-07 10:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> > > dårlig til mig.
> >
> > Jeg tænkte mere i generelle vendinger, at jeg ikke kan forstå, at det
> > skulle ødelægge salget af iPhone (eller andre produkter for den sags
> > skyld), at Steve Jobs (eller andre) fortæller, at der kommer en bedre
> > model næste år. Det vidste alle da i forvejen. Ellers kunne jeg godt
> > have fortalt dem det. Jeg kan også godt fortælle dem, at iPhone bliver
> > åbnet for tredjepartsprogrammer, og at man vil kunne bruge den med andre
> > teleselskaber end de nuværende. Alle ved da, at der altid kommer noget
> > bedre næste år eller måske før. Man kan bare ikke blive ved med at
> > vente, for så får man aldrig købt noget nyt.
>
> Ja, og når dårligdommene forsvinder [herunder den manglende mulighed for
> selv at udskifte batteri], kan det skam da godt være, at jeg køber en.

Hvor tit er det lige du skifter batteri på din treo ?

/thomas

Per Rønne (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-10-07 13:09

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > Ja, og jeg har forlængst gjort op med mig selv, at en iPhone er for
> > > > dårlig til mig.
> > >
> > > Jeg tænkte mere i generelle vendinger, at jeg ikke kan forstå, at det
> > > skulle ødelægge salget af iPhone (eller andre produkter for den sags
> > > skyld), at Steve Jobs (eller andre) fortæller, at der kommer en bedre
> > > model næste år. Det vidste alle da i forvejen. Ellers kunne jeg godt
> > > have fortalt dem det. Jeg kan også godt fortælle dem, at iPhone bliver
> > > åbnet for tredjepartsprogrammer, og at man vil kunne bruge den med andre
> > > teleselskaber end de nuværende. Alle ved da, at der altid kommer noget
> > > bedre næste år eller måske før. Man kan bare ikke blive ved med at
> > > vente, for så får man aldrig købt noget nyt.
> >
> > Ja, og når dårligdommene forsvinder [herunder den manglende mulighed for
> > selv at udskifte batteri], kan det skam da godt være, at jeg køber en.
>
> Hvor tit er det lige du skifter batteri på din treo ?

Jeg har faktisk to batterier ... men det centrale er at man naturligvis
ikke kan undvære sin kalender i måske tre dage, fordi batteriet ikke
længere fungerer. Og så er der opladningsproblemer visse steder, så det
kan være rart at kunne skifte batteri.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Henrik Münster (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-10-07 10:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg har faktisk to batterier ... men det centrale er at man naturligvis
> ikke kan undvære sin kalender i måske tre dage, fordi batteriet ikke
> længere fungerer. Og så er der opladningsproblemer visse steder, så det
> kan være rart at kunne skifte batteri.

Hvis jeg må fortsætte med at se ind i fremtiden, så tror jeg ikke, man
skal regne med, at der kommer udskifteligt batteri i iPhone. Det er der
jo heller ikke i iPod, og det går jo meget godt. De sælger som varmt
brød.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-10-07 11:07

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Jeg har faktisk to batterier ... men det centrale er at man naturligvis
> > ikke kan undvære sin kalender i måske tre dage, fordi batteriet ikke
> > længere fungerer. Og så er der opladningsproblemer visse steder, så det
> > kan være rart at kunne skifte batteri.
>
> Hvis jeg må fortsætte med at se ind i fremtiden, så tror jeg ikke, man
> skal regne med, at der kommer udskifteligt batteri i iPhone. Det er der
> jo heller ikke i iPod, og det går jo meget godt. De sælger som varmt
> brød.

Nu er iPod jo heller ikke beregnet til at man bruger den som adresse- og
aftalekartotek ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Farsinsen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 22-10-07 11:14

Per Rønne wrote:

>> Hvis jeg må fortsætte med at se ind i fremtiden, så tror jeg ikke, man
>> skal regne med, at der kommer udskifteligt batteri i iPhone. Det er der
>> jo heller ikke i iPod, og det går jo meget godt. De sælger som varmt
>> brød.

> Nu er iPod jo heller ikke beregnet til at man bruger den som adresse- og
> aftalekartotek ...

Øhh? Det er den da _også_. Om man køber en gadget der kan spille musik
og fungerer som PIM eller en der kan bruges som mobiltelefon og fungerer
som PIM, er der i mine øjne ikke megen forskel på.

iPhone Touch har iCal og Address Book implementeret på samme vis som
iPhone, hvis du ikke er opmærksom på det.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Henrik Münster (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-10-07 12:02

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> >> Hvis jeg må fortsætte med at se ind i fremtiden, så tror jeg ikke, man
> >> skal regne med, at der kommer udskifteligt batteri i iPhone. Det er der
> >> jo heller ikke i iPod, og det går jo meget godt. De sælger som varmt
> >> brød.
>
> > Nu er iPod jo heller ikke beregnet til at man bruger den som adresse- og
> > aftalekartotek ...
>
> Øhh? Det er den da _også_. Om man køber en gadget der kan spille musik
> og fungerer som PIM eller en der kan bruges som mobiltelefon og fungerer
> som PIM, er der i mine øjne ikke megen forskel på.
>
> iPhone Touch har iCal og Address Book implementeret på samme vis som
> iPhone, hvis du ikke er opmærksom på det.

Jeg tror ikke, Apple ser så meget på den slags. Helt overordnet passer
det ikke ind i Apples filosofi, at der er synlige låger, som kan åbnes,
på deres apparater. Det er lidt det samme som, at der ikke er USB-stik
på forsiden af deres computere. Det er simpelthen ikke pænt. Man kan
mene om det, hvad man vil, man kan være uenig, men jeg tror simpelthen
ikke på det. Jeg synes også, at beklagelserne over det samme problem på
iPod stille og roligt er døde hen. Man hører aldrig nogen klage over, at
de ikke kan skifte batteri på en iPod.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-10-07 12:20

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:
>
> > Per Rønne wrote:
> >
> > >> Hvis jeg må fortsætte med at se ind i fremtiden, så tror jeg ikke, man
> > >> skal regne med, at der kommer udskifteligt batteri i iPhone. Det er der
> > >> jo heller ikke i iPod, og det går jo meget godt. De sælger som varmt
> > >> brød.
> >
> > > Nu er iPod jo heller ikke beregnet til at man bruger den som adresse- og
> > > aftalekartotek ...
> >
> > Øhh? Det er den da _også_. Om man køber en gadget der kan spille musik
> > og fungerer som PIM eller en der kan bruges som mobiltelefon og fungerer
> > som PIM, er der i mine øjne ikke megen forskel på.
> >
> > iPhone Touch har iCal og Address Book implementeret på samme vis som
> > iPhone, hvis du ikke er opmærksom på det.
>
> Jeg tror ikke, Apple ser så meget på den slags. Helt overordnet passer
> det ikke ind i Apples filosofi, at der er synlige låger, som kan åbnes,
> på deres apparater. Det er lidt det samme som, at der ikke er USB-stik
> på forsiden af deres computere.

Det er der da ...

> Det er simpelthen ikke pænt. Man kan
> mene om det, hvad man vil, man kan være uenig, men jeg tror simpelthen
> ikke på det. Jeg synes også, at beklagelserne over det samme problem på
> iPod stille og roligt er døde hen. Man hører aldrig nogen klage over, at
> de ikke kan skifte batteri på en iPod.

Nej, for enten så betaler de apple for at få det skiftet eller de gøre
det selv. Og de færreste iPod's overlever sålænge at batteriet når at
blive slidt ned.


/thomas

Henrik Münster (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-10-07 13:06

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
>
> > Jeg tror ikke, Apple ser så meget på den slags. Helt overordnet passer
> > det ikke ind i Apples filosofi, at der er synlige låger, som kan åbnes,
> > på deres apparater. Det er lidt det samme som, at der ikke er USB-stik
> > på forsiden af deres computere.
>
> Det er der da ...

Da kun på en enkelt serie, der sælges til professionelle med
specialbehov, og som kun udgør en mindre del af det samlede salg. Det
passer dårligt med Apples designfilosofi. Prøv at sammenligne Apples
bærbare computere med stort set alle andre, som har stik, knapper og
lamper over det hele og endda på forsiden. Apple holder deres produkter
utroligt rene i designet.

> > Det er simpelthen ikke pænt. Man kan
> > mene om det, hvad man vil, man kan være uenig, men jeg tror simpelthen
> > ikke på det. Jeg synes også, at beklagelserne over det samme problem på
> > iPod stille og roligt er døde hen. Man hører aldrig nogen klage over, at
> > de ikke kan skifte batteri på en iPod.
>
> Nej, for enten så betaler de apple for at få det skiftet eller de gøre
> det selv. Og de færreste iPod's overlever sålænge at batteriet når at
> blive slidt ned.

Netop! Hvorfor skulle en iPhone holde længere end en iPod? Nokia (var
det vist) har jo også selv sagt, at deres telefoner kun er beregnet til
at holde 3,5 år. Det var i forbindelse i en retssag, hvor der var blevet
klaget over holdbarheden.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-10-07 13:23

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Jeg tror ikke, Apple ser så meget på den slags. Helt overordnet passer
> > > det ikke ind i Apples filosofi, at der er synlige låger, som kan åbnes,
> > > på deres apparater. Det er lidt det samme som, at der ikke er USB-stik
> > > på forsiden af deres computere.
> >
> > Det er der da ...
>
> Da kun på en enkelt serie, der sælges til professionelle med
> specialbehov, og som kun udgør en mindre del af det samlede salg.

Mindre del ? .. måske i enheder men helt sikkert ikke i indtjening :)

> Det
> passer dårligt med Apples designfilosofi. Prøv at sammenligne Apples
> bærbare computere med stort set alle andre, som har stik, knapper og
> lamper over det hele og endda på forsiden. Apple holder deres produkter
> utroligt rene i designet.
>
> > > Det er simpelthen ikke pænt. Man kan
> > > mene om det, hvad man vil, man kan være uenig, men jeg tror simpelthen
> > > ikke på det. Jeg synes også, at beklagelserne over det samme problem på
> > > iPod stille og roligt er døde hen. Man hører aldrig nogen klage over, at
> > > de ikke kan skifte batteri på en iPod.
> >
> > Nej, for enten så betaler de apple for at få det skiftet eller de gøre
> > det selv. Og de færreste iPod's overlever sålænge at batteriet når at
> > blive slidt ned.
>
> Netop! Hvorfor skulle en iPhone holde længere end en iPod? Nokia (var
> det vist) har jo også selv sagt, at deres telefoner kun er beregnet til
> at holde 3,5 år.

Mine telefoner holder max 1 år .. og jeg synes selv at jeg passer på dem
...


/thomas

Martin Schultz (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 22-10-07 17:44

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> skrev 2007-10-22:
>> Netop! Hvorfor skulle en iPhone holde længere end en iPod? Nokia (var
>> det vist) har jo også selv sagt, at deres telefoner kun er beregnet til
>> at holde 3,5 år.
>
> Mine telefoner holder max 1 år .. og jeg synes selv at jeg passer på dem

Mine plejer at holde længere. Min forrige er ca 3,5 år gammel og virker
stadig men er udskiftet med en nyere. Den før den holdt i ca 2 år indtil
jeg tabte den i en mudderpøl.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Per Rønne (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-10-07 18:02

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> > Netop! Hvorfor skulle en iPhone holde længere end en iPod? Nokia (var
> > det vist) har jo også selv sagt, at deres telefoner kun er beregnet til
> > at holde 3,5 år.
>
> Mine telefoner holder max 1 år .. og jeg synes selv at jeg passer på dem

Den Treo 650 jeg købte af dig holder da stadig, og det er da vist mere
end et år siden jeg købte den? Og den er fra 2005.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-10-07 19:03

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
>
> > > Netop! Hvorfor skulle en iPhone holde længere end en iPod? Nokia (var
> > > det vist) har jo også selv sagt, at deres telefoner kun er beregnet til
> > > at holde 3,5 år.
> >
> > Mine telefoner holder max 1 år .. og jeg synes selv at jeg passer på dem
>
> Den Treo 650 jeg købte af dig holder da stadig, og det er da vist mere
> end et år siden jeg købte den? Og den er fra 2005.

Det er fordi du har overtaget den ;) Jeg plejer blot at være så heldig
at få dem stjålet eller de stopper med at virker pga. hardware/software
fejl.

/thomas


/thomas

Per Rønne (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-10-07 19:22

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
> >
> > > > Netop! Hvorfor skulle en iPhone holde længere end en iPod? Nokia (var
> > > > det vist) har jo også selv sagt, at deres telefoner kun er beregnet til
> > > > at holde 3,5 år.
> > >
> > > Mine telefoner holder max 1 år .. og jeg synes selv at jeg passer på dem
> >
> > Den Treo 650 jeg købte af dig holder da stadig, og det er da vist mere
> > end et år siden jeg købte den? Og den er fra 2005.
>
> Det er fordi du har overtaget den ;) Jeg plejer blot at være så heldig
> at få dem stjålet eller de stopper med at virker pga. hardware/software
> fejl.

Det sidste har jeg nu også været ude for. Den fungerer igen efter at man
har taget batteriet ud, og sat det i igen {en umulighed med iPhone!}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-10-07 20:09

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > > Netop! Hvorfor skulle en iPhone holde længere end en iPod? Nokia
> > > > > (var det vist) har jo også selv sagt, at deres telefoner kun er
> > > > > beregnet til at holde 3,5 år.
> > > >
> > > > Mine telefoner holder max 1 år .. og jeg synes selv at jeg passer på
> > > > dem
> > >
> > > Den Treo 650 jeg købte af dig holder da stadig, og det er da vist mere
> > > end et år siden jeg købte den? Og den er fra 2005.
> >
> > Det er fordi du har overtaget den ;) Jeg plejer blot at være så heldig
> > at få dem stjålet eller de stopper med at virker pga. hardware/software
> > fejl.
>
> Det sidste har jeg nu også været ude for. Den fungerer igen efter at man
> har taget batteriet ud, og sat det i igen {en umulighed med iPhone!}.

Hvis det er derfor du ikke vil have en iPhone så der mulighed for at
lave et "hårdt" reset uden at tage batteriet ud :)

/thomas

Per Rønne (23-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-10-07 04:54

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
> > > >
> > > > > > Netop! Hvorfor skulle en iPhone holde længere end en iPod? Nokia
> > > > > > (var det vist) har jo også selv sagt, at deres telefoner kun er
> > > > > > beregnet til at holde 3,5 år.
> > > > >
> > > > > Mine telefoner holder max 1 år .. og jeg synes selv at jeg passer på
> > > > > dem
> > > >
> > > > Den Treo 650 jeg købte af dig holder da stadig, og det er da vist mere
> > > > end et år siden jeg købte den? Og den er fra 2005.
> > >
> > > Det er fordi du har overtaget den ;) Jeg plejer blot at være så heldig
> > > at få dem stjålet eller de stopper med at virker pga. hardware/software
> > > fejl.
> >
> > Det sidste har jeg nu også været ude for. Den fungerer igen efter at man
> > har taget batteriet ud, og sat det i igen {en umulighed med iPhone!}.
>
> Hvis det er derfor du ikke vil have en iPhone så der mulighed for at
> lave et "hårdt" reset uden at tage batteriet ud :)

Det er ikke derfor, og jeg kender godt muligheden for en 'hård' reset
{men kan ikke altid lige huske hvordan det gøres; mon ikke det er mindst
lige så hurtigt at tage batteriet ud?}.


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Rønne (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-10-07 12:07

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> >> Hvis jeg må fortsætte med at se ind i fremtiden, så tror jeg ikke, man
> >> skal regne med, at der kommer udskifteligt batteri i iPhone. Det er der
> >> jo heller ikke i iPod, og det går jo meget godt. De sælger som varmt
> >> brød.
>
> > Nu er iPod jo heller ikke beregnet til at man bruger den som adresse- og
> > aftalekartotek ...
>
> Øhh? Det er den da _også_. Om man køber en gadget der kan spille musik
> og fungerer som PIM eller en der kan bruges som mobiltelefon og fungerer
> som PIM, er der i mine øjne ikke megen forskel på.
>
> iPhone Touch har iCal og Address Book implementeret på samme vis som
> iPhone, hvis du ikke er opmærksom på det.

Det nærmeste jeg er kommet en iPhone er vist at jeg har /set/ den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Rønne (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-10-07 13:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:
>
> > Per Rønne wrote:
> >
> > >> Hvis jeg må fortsætte med at se ind i fremtiden, så tror jeg ikke, man
> > >> skal regne med, at der kommer udskifteligt batteri i iPhone. Det er der
> > >> jo heller ikke i iPod, og det går jo meget godt. De sælger som varmt
> > >> brød.
> >
> > > Nu er iPod jo heller ikke beregnet til at man bruger den som adresse- og
> > > aftalekartotek ...
> >
> > Øhh? Det er den da _også_. Om man køber en gadget der kan spille musik
> > og fungerer som PIM eller en der kan bruges som mobiltelefon og fungerer
> > som PIM, er der i mine øjne ikke megen forskel på.
> >
> > iPhone Touch har iCal og Address Book implementeret på samme vis som
> > iPhone, hvis du ikke er opmærksom på det.
>
> Det nærmeste jeg er kommet en iPhone er vist at jeg har /set/ den ...

En iPod, mente jeg ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste