Nyt Apple produkt.:-)!!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-07 14:22

Tag et kig på det seneste nye fra Apple.
http://www.itavisen.no/php/art.php?id=396850

mvh. Erik Richard

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-09-07 15:36

> Tag et kig på det seneste nye fra Apple.
> http://www.itavisen.no/php/art.php?id=396850
>
> mvh. Erik Richard

Næst efter Mac er VW det varemærke, jeg er mest trofast over for. Jeg
ønsker og håber kun, at det betyder, at enhver VW fremover som standard
vil have mulighed for direkte tilslutning af iPod.
For dimsen til at sætte i cigartænderen, der skal sende til en ledig
frekvens på radioen, kan jeg ikke få til at virke.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-09-07 16:34

ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> For dimsen til at sætte i cigartænderen, der skal sende til en ledig
> frekvens på radioen, kan jeg ikke få til at virke.

Hvilken slags har du? Min vil kun gå igang hvis der kommer lyd ind på
hovedtelefonstikket.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-09-07 20:15

> Hvilken slags har du? Min vil kun gå igang hvis der kommer lyd ind på
> hovedtelefonstikket.

Altså, nu ligger den og græmmer sig i skuffen under bilsædet. Og jeg kan
ikke huske navnet. Jeg har købt den hos AnyMac. Man sætter et rør i
cigartænderen, hvorfra der hentes strøm. For enden er der en holder, som
iPoden skubbes ned over. På holderen kan man indtaste en radiofrekvens,
der ikke er i brug. iPoden sender så sin lyd til denne frekvens, som man
indstiller radioen til at kunne modtage.
Jeg har før - forgæves - spurgt her, om nogen kunne foreslå en egnet
frekvens til brug fortrinsvis på Sjælland.

Hvad mener du med, at "der kommer lyd ind på hovedtelefonstikket"? Der
skal da komme lyd UD af hovedtelefonstikket. Men jeg kunne i øvrigt ikke
drømme om at bruge hovedtelefoner, mens jeg kører bil.

Det, som jeg formoder, at vi skal se frem til, er, at bilradioer som
standard har en lydindhgang, der kan forbindes med iPodens
minijack-lydudgang - og gerne en fiks holder.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-09-07 20:46

> [...]

> der ikke er i brug. iPoden sender så sin lyd til denne frekvens, som man
> indstiller radioen til at kunne modtage.

Ok, så den bruger det der stik i bunden? Smart.

Jeg købte jo en - pt bortkommen - iPod shuffle, og endte med at købe
sårn en Belkin TuneCast tingest til at få det ind i bilradioen.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2012542

Den puttes ind i hovedtelefonudgangen på ipodden og gør så det man
forventer. Den KAN køre på batterier, og derfor slukker den når den
ikke kan "høre" noget. Det er ok, men radioudsendelser er ret svage
som podcast så der er nogen susen.

> Jeg har før - forgæves - spurgt her, om nogen kunne foreslå en egnet
> frekvens til brug fortrinsvis på Sjælland.

Jamen, den kan sikkert håndtere flere. Jeg eksperimenterede bare, og
fandt en der passer ok til min daglige trummerum.

> Hvad mener du med, at "der kommer lyd ind på hovedtelefonstikket"? Der
> skal da komme lyd UD af hovedtelefonstikket. Men jeg kunne i øvrigt ikke
> drømme om at bruge hovedtelefoner, mens jeg kører bil.

Hvad kalder du så det stik der sidder for enden af hovedtelefonerne?
Og kommer der lyd ud af det?

> Det, som jeg formoder, at vi skal se frem til, er, at bilradioer som
> standard har en lydindhgang, der kan forbindes med iPodens
> minijack-lydudgang - og gerne en fiks holder.

Personligt ville jeg være fint tilfreds med en bilradio der kunne lege
mp3afspiller på en USB-key (og huske hvor den kom til). Det er jeg pt
bare for fedtet til at udskifte min nuværende radio til - det ender
bare med radioen er mere værd end bilen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik Muenster

Dato : 18-09-07 23:00

On Tue, 18 Sep 2007 16:36:26 +0200, Ove Steen Smidt wrote
(in article <1i4n9tw.vjadhcdx0zojN%ossmidt@tdcadsl.dk>):

> Næst efter Mac er VW det varemærke, jeg er mest trofast over for. Jeg
> ønsker og håber kun, at det betyder, at enhver VW fremover som standard
> vil have mulighed for direkte tilslutning af iPod.

Du er heldig. Jeg er mærketrofast overfor Peugeot, og de har fået Xbox 360
som sponsor. Jeg er ved at føle, jeg lider af personlighedsspaltning. Til
gengæld er der stor biludstilling i Frankfurt i denne uge. Her har Peugeot
vist en USB-connector i handskerummet. Desværre siger de ikke noget om,
hvornår den kan købes. Jeg har hørt, at Renault allerede har noget lignende.
Det er rigtig smart. Så sætter man bare kablet fra sin iPod i og lægger den i
handskerummet.
                        Se skiltet til venstre på dette billede:

< http://www.forum-peugeot.com/images/Image/iaa2007/salon-francfort-0046.jpg>
Desværre kan jeg klummergøj ikke finde et nærbillede, men jeg har set det et
sted. Det er en lille boks med USB-stik og vist også et par andre lyd-stik,
som sidder i handskerummet. Man sætter så bare sin iPod til og kan betjene
den via radioen. Det er sådan, det skal fungere.

> For dimsen til at sætte i cigartænderen, der skal sende til en ledig
> frekvens på radioen, kan jeg ikke få til at virke.

Det er også en møgløsning ud fra et lydmæssigt og for den sags skyld også
lødbølgemæssigt synspunkt. En direkte forbindelse fra iPods dock-connector er
det bedste.

Fra : Martin Bech

Dato : 20-09-07 16:26

In article <0001HW.C31616FB017C6CA0B019F94F@news.tele.dk>,
Henrik Muenster <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> Det er rigtig smart. Så sætter man bare kablet fra sin iPod i og lægger den i

Jeg har købt en Toyota med "iPod-Connector". Så ligger der netop et
kabel i handskerummet, og stikket passer i bunden af en iPod (4.
generation eller nyere).

Når man tænder radioen, kommer der et Toyota-logo frem på iPod'en samt
en tekst om, at den gerne må kobles fra. Den er forbundet til den
indgang på radioen, som ellers kan bruges til en cd-changer. Man kan se
titler på radioens display, og når man skifter spilleliste, ser man også
listens navn. Og den kan også styres fra rattet, hvilket ret beset er
lidt pjattet, for radioen er da indenfor armslængde.

iPod bliver også opladet, når radioen er tændt. Fungerer meget fint
--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk