Hvordan slukker man for skær
Fra : Lyrik

Dato : 17-09-07 21:02

Når jeg sætter maskinen til at arbejde om natten ville jeg gerne slukke
for skærmen. Altså ikke bare sort pauseskærm med lys bagved, men slukke
for skærmlyset. Hvordan gør man det?

jeg ville blive meget glad for at få det at vide.

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Jesper

Dato : 17-09-07 21:26

Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk> wrote:

> [...]
> for skærmlyset. Hvordan gør man det?
>
> jeg ville blive meget glad for at få det at vide.

Systemindstillinger -> Energibesparelse

Træk så skyderen i "Lad skærm gå på vågeblus efter:" til det ønskede
interval inaktivitet før skærmen skal slukke.
--
Jesper

Fra : Lyrik

Dato : 17-09-07 21:50

On Mon, 17 Sep 2007 22:25:56 +0200, Jesper <spambuster@users.toughguy.net>
wrote:

> Systemindstillinger -> Energibesparelse
>
> Træk så skyderen i "Lad skærm gå på vågeblus efter:" til det ønskede
> interval inaktivitet før skærmen skal slukke.
+++++++
Tak skal du ha'. Men er der ikke en knap der slukker for skærm ligesom på
Macbook?

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Terje Kleverud

Dato : 17-09-07 23:04

Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk> wrote:

> er der ikke en knap der slukker for skærm ligesom på
> Macbook?

Kopier dette skriptet til Script Editor, erstatt 'passord' med ditt
passord (gåseøynene skal beholdes) og lagre det hele som et program.
Skjermen vil slukke ett minutt etter at programmet aktiviseres.

do shell script ("pmset dim 1") password ¬
"passord" with administrator privileges
delay 90
do shell script ("pmset dim 20") password ¬
"passord" with administrator privileges

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig, dog ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 08:33

Lyrik skrev:

> +++++++
> Tak skal du ha'. Men er der ikke en knap der slukker for skærm ligesom
> på Macbook?

Så vidt jeg ved er der ingen skærm-sluk knap på macbook'en. Jeg kan
skrue helt ned, men jeg kan stadig ænse displayet...

Fra : Lyrik

Dato : 18-09-07 08:57

On Tue, 18 Sep 2007 09:33:10 +0200, Lennart Borregaard
<"lennart[dot]borregaard[tail]gmail[dot]com"> wrote:

> Så vidt jeg ved er der ingen skærm-sluk knap på macbook'en. Jeg kan
> skrue helt ned, men jeg kan stadig ænse displayet...

...Jamen kan man gøre noget tilsvarend med en knap på iMac?

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-07 14:49

> [...]

> for skærmlyset. Hvordan gør man det?
>
> jeg ville blive meget glad for at få det at vide.

Det kan man så heller ikke gøre på en Apple Cinema skærm ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Jensen

Dato : 19-09-07 11:30

Lyrik skrev:
> [...]
> for skærmlyset. Hvordan gør man det?
>
> jeg ville blive meget glad for at få det at vide.

Prøv denne!. Den bruger jeg på min Mac'er.

http://linestreet.googlepages.com/sleepdisplaywidget

// Per.

Fra : Lyrik

Dato : 19-09-07 15:07

On Wed, 19 Sep 2007 12:29:57 +0200, Per Jensen <per@fjernmigzapro.dk>
wrote:

> Prøv denne!. Den bruger jeg på min Mac'er.
>
> http://linestreet.googlepages.com/sleepdisplaywidget
>
> // Per.

Jamen!- Jamen! Det var dog helt genialt! SÃ¥ smukt, enkelt og
brugervenligt, for ikke at sige co2-besparende! Tak!
Den virker også på MacBooken.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech