On-line nyhedslæser
Fra : Henrik M?ünster

Dato : 15-09-07 19:50

Jeg er ved at prøve lidt forskellige nyhedslæsere. MacSOUP er jo en
off-line nyhedslæser, hvor man skal vælge, at den skal forbinde til
serveren, når den skal hente nye meddelelser og sende dem, man har
skrevet. Det er MacSOUP blevet kritiseret meget for, efterhånden som man
er gået fra en modemforbindelse til permanent forbindelse til internettet.
   Hvad er der egentlig on-line ved f.eks. Unison eller Hogwasher? Dem
skal man da også bede om at hente nye meddelelser. Den eneste forskel
mellem dem og MacSOUP er, at når man skriver en meddelelse, lægger
MacSOUP den i udbakken, indtil man forbinder med serveren, mens de andre
sender meddelelsen direkte. Jeg kan godt se, at det er on-line. Jeg
synes bare ikke, der er så meget on-line ved at skulle bede programmet
hente nye meddelelser. Man skal jo ikke bede sit e-mailprogram gøre det.
Er en rigtig on-line nyhedslæser ikke en, der automatisk søger efter nye
meddelelser med jævne mellemrum? Og hvilke gør egentlig det? Thunderbird
og MT-Newswatcher gør vel, men er der andre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 15-09-07 20:19

Henrik M?ünster <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> meddelelser med jævne mellemrum? Og hvilke gør egentlig det? Thunderbird
> og MT-Newswatcher gør vel, men er der andre.

Det er jo hulens let at få MacSOUP til at sende og modtage news med
regelmæssige mellemrum. Selv bruger jeg QuicKeys til bl.a. det formål.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-07 22:09

In article <1i4i30c.9i1wa8px0pp7N%per@RQNNE.invalid>,
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det er jo hulens let at få MacSOUP til at sende og modtage news med
> regelmæssige mellemrum. Selv bruger jeg QuicKeys til bl.a. det formål.

Jeg havde engang et lille program, der fik MacSOUP til automatisk at
forbinde med internettet med jævne mellemrum. Det er mange år siden og
sikkert under klassisk Mac OS. Jeg husker ikke mere om det. Som standard
kan jeg ikke se, det er sværere at få MacSOUP til at hente news, end det
er med de andre, hvor man alligevel skal klikke på noget.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 17-09-07 05:12

> [...]
> kan jeg ikke se, det er sværere at få MacSOUP til at hente news, end det
> er med de andre, hvor man alligevel skal klikke på noget.

De fleste andre bruger et AppleScript.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-09-07 20:25

On Sep 15, 8:50 pm, Henrik M?ünster <hen...@muenster.dk> wrote:

>Og hvilke gør egentlig det? Thunderbird
> og MT-Newswatcher gør vel, men er der andre.

Det eneste der vel egentlig er 100% online reader er ved webbased
readere?

Google Groups f.eks.

Har brugt dem et stykke tid imens jeg leder efter en ordentlig klient.
Må indrømme at jeg også leder efter en "online" reader, men kan ikke
rigtig finde noget der passer mig.

Jeg prøvede MacSoup, men kom hurtigt væk fra den igen. Irriterede mig
hurtigt at den placerede mappe efter eget valg af placering i min
documents folder. Kan man egentlig sætte placeringen af disse selv? (I
Macsoup altså).

--
Palle

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-07 06:43

Palle Jensen <LaboratorieX@gmail.com> wrote:

> Jeg prøvede MacSoup, men kom hurtigt væk fra den igen. Irriterede mig
> hurtigt at den placerede mappe efter eget valg af placering i min
> documents folder. Kan man egentlig sætte placeringen af disse selv?

Naturligvis. Jeg kan dog ikke huske hvor.

Min MacSOUP-mappe ligger dog ikke i toppn af Dokumenter.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik MŸünster

Dato : 16-09-07 11:06

Per Rønne skrev:

> Naturligvis. Jeg kan dog ikke huske hvor.
>
> Min MacSOUP-mappe ligger dog ikke i toppn af Dokumenter.

Min MacSOUP-mappe ligger i Application Support i biblioteket. I
princippet er det filen med MacSOUP Settings, der er den centrale. Man
åbner MacSOUP med sine indstillinger ved at dobbeltklikke på den. På den
måde kan man have flere sæt indstillinger. Ønsker man at kunne åbne
MacSOUP ved at dobbeltklikke på programmet, skal man oprette en
henvisning til MacSOUP Settings, som du selvfølgelig gerne må kalde
noget andet. Henvisningen skal dog hedde MacSOUP Default Settings og
ligge i dit bibliotek under Preferences. Bare den henviser til din
settings-fil, kan du lægge selve settings-filen og mapperne med de
hentede indlæg, lige hvor du vil. Som nævnt ligger mine i Application
Support under MacSOUP. Du kan evt. se i manualen, hvis du vil vide mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-09-07 21:03

Henrik M?ünster wrote:
> Er en rigtig on-line nyhedslæser ikke en, der automatisk søger efter nye
> meddelelser med jævne mellemrum?

Eller en nyhedslæser, der kan sættes til begge dele.

> Og hvilke gør egentlig det? Thunderbird
> og MT-Newswatcher gør vel, men er der andre.

Der er selvfølgelig kombiprogrammerne fra Mozilla - Mozilla 1.7.x,
WaMCom X 1.3.1 og SeaMonkey. De kan også sættes til at arbejde off-line.
Std. for dem er dog on-line, så de henter nye indlæg straks, man vælger
en gruppe.

Og svjv. kan Thoth (ny version skulle snart komme) også både arbejde
on-line og off-line.

Den nye Nemo kan også arbejde både on-line og off-line, men den er
stadig så smækfyldt med fejl, så det er en gru.

Og så er der kommet en helt ny 'Xnntp 0.5.9, NNTP newsreader'. Jeg har
ikke selv prøvet den endnu, men iflg. skriverier, så skulle den ikke
være helt ueffen som både on-line og off-line reader.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30221

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-07 22:13

In article <46ec3a61$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,

> [...]
> WaMCom X 1.3.1 og SeaMonkey. De kan også sættes til at arbejde off-line.
> Std. for dem er dog on-line, så de henter nye indlæg straks, man vælger

Jeg har prøvet Thunderbird, som du anbefaler. Der er da meget godt i
det, men det instisterer på, at sende i UTF-8, når jeg skrive ü i mit
navn, og det skal jeg jo ligesom. Er det ikke stadig "forbudt" at bruge
UTF i nyhedsgrupper?

> Og svjv. kan Thoth (ny version skulle snart komme) også både arbejde
> on-line og off-line.

Det lyder spændende. Den har jo været død lidt.

> Den nye Nemo kan også arbejde både on-line og off-line, men den er
> stadig så smækfyldt med fejl, så det er en gru.

Ja tak. Det ved jeg. Jeg gav den en rigtig lang chance, men jeg er
blevet træt af den. Alle dens funktioner med at markere specielle tråde,
hente binære filer og billeder og alle mulige andre måder at tilpasse
programmet på har jeg slet ikke brug for. Til gengæld drillede den alt
for meget og ville ofte ikke hente indlæg. Den blev dog bedre undervejs,
da der ofte kommer nye builds.

Ååh. Jeg orker snart ikke mere

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-09-07 00:15

Henrik Münster wrote:

> [...]
> det, men det instisterer på, at sende i UTF-8, når jeg skrive ü i mit
> navn, og det skal jeg jo ligesom. Er det ikke stadig "forbudt" at bruge

Thundebird er jo så at sige mail og newsdelen fra de kombinerede
programmer, der er skilt ud, så forskellen er minimal på news. Det
eneste, du ikke kan fra Thunderbird, er at bruge webbaserede newsgrupper
ellr krydse frem og tilbage emllem usenet og de webbaserede. Det er
bl.a. en af grundene til, jeg har brugt kombiprogrammer hele tiden lige
siden 1995/96.

Det er rigtig, en del nu bruger UTF-8 på usenet. Det bruges mest i de
engelsksprogede og tysksprogede grupper, har jeg bemærket, men da også
nogle herhjemme, men forbudt mener jeg nu ikke, det er...

> [...]
> programmet på har jeg slet ikke brug for. Til gengæld drillede den alt
> for meget og ville ofte ikke hente indlæg. Den blev dog bedre undervejs,

Jeg holdt op efter 3. eller 4. forsøg. - Den er mig godt nok en tak
for ringe...

> Ååh. Jeg orker snart ikke mere

Tja, samme her... Den dag, den fx. får 5 stjerner, kan man måske prøve.

mvh. Erik Richard

Fra : -= H.=-

Dato : 15-09-07 23:12

Henrik M?ünster wrote:
> [...]
> meddelelser med jævne mellemrum? Og hvilke gør egentlig det? Thunderbird
> og MT-Newswatcher gør vel, men er der andre.

(Unskyld svenskan)

Få verkar känna till Pineapple News. Det *är* tyvärr en off-line läsare, men
det bästa och billgaste (gratis) jag hittat. Finns i Universal Binary,
nysläppt version.

http://www.platinumball.net/pineapple/news/macosx/

Fra : Lyrik

Dato : 16-09-07 01:59

On Sat, 15 Sep 2007 20:50:16 +0200, Henrik M?ünster <henrik@muenster.dk>
wrote:

> [...]
> meddelelser med jævne mellemrum? Og hvilke gør egentlig det? Thunderbird
> og MT-Newswatcher gør vel, men er der andre.

++++++++++++
Med fare for at blive frosset ud og totalt ignoreret, vil jeg gerne
anbefale Operas nyhedslæser.)) Den befinder sig inden i Programmet
Opera 9.50 Alpha som du kan se her:
http://www.luen.dk/opera.divx

Hilsen
Jens

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-09-07 10:43

On 2007-09-16 02:58:43 +0200, Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk> said:

> Med fare for at blive frosset ud og totalt ignoreret, vil jeg gerne
> anbefale Operas nyhedslæser.)) Den befinder sig inden i Programmet
> Opera 9.50 Alpha som du kan se her:
> http://www.luen.dk/opera.divx

Total udfrysning!!!

Nej, jeg har flere gange pillet ved Operas mail, news og browser. Jeg
bryder mig bare ikke om at jeg får browser og mailprogram med til min
nyhedslæser, eller de andre veje omkring. Hver ting for sej.

Fin divx demo iøvrigt!! Sådan skal det være.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-09-07 10:45

On 2007-09-16 11:43:18 +0200, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Hver ting for sej.

Ja den kunne misforstås. Tror jeg skal til at køre stavekontrol på mine
beskeder. Det går lidt for hurtigt i disse dage

"Hver ting for SIG"

Fra : Carl Drud

Dato : 17-09-07 16:31

On 2007-09-16, Henrik Münster wrote:

> [...]
> det, men det instisterer på, at sende i UTF-8, når jeg skrive ü i mit
> navn, og det skal jeg jo ligesom. Er det ikke stadig "forbudt" at bruge

Jeg ved ikke om flg. trick virker med dit navn også. Men i din
"user.js":

user_pref("mail.label_ascii_only_mail_as_us_ascii", true);
user_pref("intl.fallbackCharsetList.ISO-8859-15","US-ASCII,ISO-8859-1,UTF-8");
user_pref("intl.fallbackCharsetList.ISO-8859-1","US-ASCII,ISO-8859-15,UTF-8");

taget fra:

http://www.mail-archive.com/debian-user-german@lists.debian.org/msg138851.html

--
Carl