Start uden at indtaste kodeord
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-09-07 22:44

En ny installation af 10.4.10 på en Intel Mac opfører sig lidt
mærkeligt. Under installationen af OS, kunne jeg ikke få lov til at
give 'Short Name' et navn med bindestreg. Altså det navn, som home-
mappen kommer til at hedde. Noget som jeg er 100% sikker på, at jeg
har kunnet få lov til tidligere med 10.4.0 og en PPC Mac.

Nå, men jeg undlod så bindestreg og efter installationen oprettede
jeg en ny konto (med adminrettigheder) og dér kunne jeg mystisk nok
godt få lov til at bruge bindestreg. Da den nye konto var oprettet,
slettede jeg den oprindelige, som blev lavet under installationen,
men nu skal man indtaste kodeord hver gang maskinen starte op.
Hvordan slår man det fra?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-09-07 23:32

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> slettede jeg den oprindelige, som blev lavet under installationen,
> men nu skal man indtaste kodeord hver gang maskinen starte op.

I brugeroversigten så klik på huset i søjlen med brugernavne - det
ligner ikke et valg, men det er det. Der kan du vælge om der skal
være direkte login eller ej (i hvertfald under 10.3).
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-09-07 11:30

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> I brugeroversigten så klik på huset i søjlen med brugernavne -
> det ligner ikke et valg, men det er det.

Det havde jeg absolut heller ikke set som et valg.

> Der kan du vælge om der skal være direkte login eller ej (i
> hvertfald under 10.3).

Og det kunne man også i 10.4.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-07 23:51

Systemindstillinger -> Konti. Lås den op med din adminkode, hvis den er
låst. Klik på 'Log ind' forneden og sæt hak i feltet 'Log automatisk ind
som... + dit eget navn'. Så vil den automatisk logge ind, hvis du er
eneste bruger.

mvh. Erik Richard