Pladsproblemer på USB-stick
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-09-07 19:40

En USB-stick (USB-nøgle?) med samlet kapacitet på 982,7 MB.
Jeg har overført filer på tilsammen 44,4 MB.
Der ergiveligt 938,4 MB ledigt.

Enhver lille filoverførsel besvaret med, at der ikke er plads nok.

Jeg bruger den til at medbringe materiale fra min Mac til skolens
win-baserede computere. Den er derfor formattet, som den er købt: MS-DOS
arkivsystem (FAT16)

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 13-09-07 19:45

Ove Steen Smidt wrote:
> En USB-stick (USB-nøgle?) med samlet kapacitet på 982,7 MB.
> Jeg har overført filer på tilsammen 44,4 MB.
> Der ergiveligt 938,4 MB ledigt.

Har du slettet 938,4 MB som ligger i Trash og venter på at blive slettet?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Niels

Dato : 13-09-07 20:40

> Jeg bruger den til at medbringe materiale fra min Mac til skolens
> win-baserede computere. Den er derfor formattet, som den er købt: MS-DOS
> arkivsystem (FAT16)

Det er også gammeldags. Formatér den med FAT32, så kan du udnytte hele
nøglens kapacitet.

--
Niels

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-09-07 21:07

Niels skrev:

> Det er også gammeldags. Formatér den med FAT32, så kan du udnytte hele
> nøglens kapacitet.

Så længe nøglen er under 2Gb er FAT16 helt fint.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-09-07 23:01

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Så længe nøglen er under 2Gb er FAT16 helt fint.

Hvad vil "gammeldags" sige? Dimsen er et par år gammel.

Gammeldags eller ikke gammeldags - spørgsmålet er, hvorfor den ikke vil
vedkende sig sin angivelige kapacitet. Det ser ud, som den protesterer
mod at indeholde mere en knap 20 dokumenter eller knap 100 MB - altså
godt 1/10 af, hvad der skulle kunne være på den.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-09-07 23:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> mod at indeholde mere en knap 20 dokumenter eller knap 100 MB - altså
> godt 1/10 af, hvad der skulle kunne være på den.

Nå, det hjalp under alle omstændigheder at formatere. Og diskværkværktøj
giver kun mulighed for at vælge FAT 16.
Mon al den tilsyneladende ledige plads forstyrres af sporene efter de
utallige dokumenter, der har været inde på besøg?

Venlig hilsen

Ove Steen