Airport kort vil ikke som jeg vil *øv*
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-07 19:13

Jeg har været så heldig at jeg har støvet en Airport iMac G3 connector
OG et Airport kort fra en Airport Base Station Dual Ethernet op (og
det virkede inden jeg pillede det ud, og der STÅR Airport på, og jeg
HAVDE opgraderet til nyeste Airport Base firmware 4.0.9).

Nu har jeg så proppet det i min iMac G3 450 MHz og glædede mig jo som
et lille barn juleaften, men blev desværre skuffet. Jeg MENER bestemt
det er lykkedes mig at sætte kortet rigtigt i OG montere antennen i stikket

I OS X 10.3 er maskinen ophøjet ligeglad - booter som vanligt - og så
vidt jeg kan se står der absolut ingenting i loggen om nogetsomhelst.
Æv. Jeg havde en RT2500Replug kext inde så jeg ikke behøvede replugge
mit vanlige trådløse USB-netkort ved genstart. Det hjalp ikke at
fjerne den. Måske er det driveren til USB-sticken der driller?

I OS 9 starter maskinen - tygger lidt på udvidelser og laver herefter
markøren om til en bombe. Ved at genstarte uden udvidelser og hive
airportdriveren over i deaktiverede udvidelser, kan maskinen starte
helt, men naturligvis uden særlig meget spas. Det antydede svagt at
maskinen vist godt KAN se det fjollede kort.

Efter at have tudet i en kop kaffe og faret vild på Appes supportside,
tænkte jeg at der måske var nogen herinde der lige kunne tippe mig med
en firmware update der skulle på kortet, eller et eller andet andet
bette stykke software jeg "lige" manglede at køre, eller nowet?

Konstruktive forslag?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-09-07 01:11

> [...]

> en firmware update der skulle på kortet, eller et eller andet andet
> bette stykke software jeg "lige" manglede at køre, eller nowet?

Kan system profil se hardwareen?: system_profiler |grep Airport

Prøv evt at holde skifte tasten nede når du starter, det skulle
reinitialisere listen over hvilke drivere der skal bruges til box'ens
hardware.
Alternativt kan du blot nuke /System/Library/Extensions.kextcache og
/System/Library/Extensions.mkext og reboote.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-07 12:39

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Kan system profil se hardwareen?: system_profiler |grep Airport

Nej, det kan den ikke. Det er også derfor at jeg bed mærke i at Linux
_opdagede_ den men afviste den pga at firmwaren ikke kunne
initialiseres.

> [...]
> Alternativt kan du blot nuke /System/Library/Extensions.kextcache og
> /System/Library/Extensions.mkext og reboote.

Det hjalp ingenting. Nu har jeg så puttet det over i min Ubuntu iMac
og geninstalleret 10.3 fra bunden, og den kan stadig ikke hitte det
fra den rå installation. Nu får den så lov at køre alle opdateringer
for at se om det hjælper, ellers må jeg jo genoverveje situationen.

Tak for hjælpen. Altid rart med nogen små puf.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-02-08 23:08

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> [...]
> for at se om det hjælper, ellers må jeg jo genoverveje situationen.
>
> Tak for hjælpen. Altid rart med nogen små puf.

Fik aldrig fulgt op på den her - problemet viste sig ikke med den anden
adapter jeg havde erhvervet mig på ebay, så jeg er ret sikker på det nok
var det.

Nu er problemet så bare at nu kan iMac'en ikke køre Need for Speed, æv.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"