NisusWriter Pro 1.0.1 frigivet
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-09-07 12:47

NisusWriter Pro 1.0.1
http://nisus.com/Update/pro.php

This version has the following new features:

* Switched PowerFind Pro (regular expression) engine to Oniguruma. New
features:
o Full look-ahead/behind support, eg: "(?<!red)".
o Unicode character properties, eg: "\p{Thai}".
o Named back-references and subexpressions, eg: "(?<color>red)".
o Possessive quantifiers, eg: "++".

* Additional macro language capabilities. Please see the Nisus Macro
Reference included on the disk image for details.

There are also many fixes, which are detailed in our online release notes
http://www.nisus.com/pro/releasenotes.php

Check den - opdateringen er også en full-working 14-dages trial.
mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-09-07 15:52

> Check den - opdateringen er også en full-working 14-dages trial.
> mvh. Erik Richard

Og den får topkarakter i septembernummeret af MacFormat - til "heavy
tekstarbejde"
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-09-07 16:59

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> skrev 2007-09-13:

> Og den får topkarakter i septembernummeret af MacFormat - til "heavy
> tekstarbejde"

Hvordan er den bedre end andre programmer?
(og kan den importere/eksportere word dokumenter uden nogen problemer?)

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-09-07 17:42

Martin Schultz wrote:

> Hvordan er den bedre end andre programmer?

Det er det eneste TB program, der uden videre kan skrive på et hvilket
som helst sprog, du kan forestille dig - vel at mærke i et og samme
dokument. - Du kan fx. skrive dansk, og/eller engelsk som alm. brødtekst
og så indsætte eller skifte til fx. arabisk, farsi, urdu, kinesisk,
japansk blot ved at bruge en tastkommando eller trykke på en knap.

Desuden er det det eneste TB program, der kan benytte 'multi key' i
tastkommandoer som fx. COM+ALT+AR, COM+ALT+ZH for at skifte til de
forskellige sprogstyringer i indtastning. Man kan bruyge alle 4
kombitaster - COM, ALT, CRTL og SHIFT + op til +5 bogstaver/tal samt
alle 15 F-taster til at generere genvejskombinationer med. Man kan også
ændre allerede bestående kombinationer, hvis man fx. foretrækker en
anden og mere 'danskvenlig' kombination til en given kommando - fx.
ændre 'Hjælp' fra COM+? til COM+HJ. Spørgsmålstegnet ligger jo på SHIFT
på dansk tastatur, - det gør den ikke på US tastaturer, og bruger man på
et dansk layout COM+SHIFT+? vil det ikke virke, hvis du ikke ændrer det
i genvejsindstillingerne.

> (og kan den importere/eksportere word dokumenter uden nogen problemer?)

Ja, endnu er std. formatet RTF, men vi arbejder på at både .doc, .odt og
andre bliver mulige.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-09-07 08:20

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev 2007-09-13:
> Ja, endnu er std. formatet RTF

Det vil sige den ikke kan importere .doc direkte?

Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-07 12:45

Martin Schultz wrote:

> Det vil sige den ikke kan importere .doc direkte?

Joda, men den kan ikke gemme i .doc. Ingen problemer med at åbne .doc
filer korrekt. Udviklergruppen valgte RTF, fordi det kan åbnes af alle
TB programmer, selvom jeg foretrak begge muligheder som direkte valg.

Jeg er med i udviklergruppen på GUI området, så programmet kan blive så
brugbar for især synshandicappede som muligt allerede fra starten. For
at undgå misforståelser, så gør jeg det af interesse og lyst, og jeg får
ikke en krone for det, og har købt min licens som alle andre.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-09-07 13:04

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev 2007-09-14:

> Joda, men den kan ikke gemme i .doc. Ingen problemer med at åbne .doc
> filer korrekt. Udviklergruppen valgte RTF, fordi det kan åbnes af alle
> TB programmer, selvom jeg foretrak begge muligheder som direkte valg.

Ærgeligt, så er det desværre udelukket for mig.

Martin

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 13-09-07 20:08

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

> (og kan den importere/eksportere word dokumenter uden nogen problemer?)

Nej, de bliver nogen gange temmelig sære af at blive importeret.

~ Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-09-07 20:47

Jørgen Tietze wrote:

> Nej, de bliver nogen gange temmelig sære af at blive importeret.

Beklager at måtte sige det, Jørgen, men det er altså ikke rigtig i
NisusWriter Pro. Der var småproblemer med NisusWriter express, hvis fx.
et Word dokument var lavet i Word 6/95, Word 97/98, men ikke fra nyere
Word 2000, 2003/XP. og jeg må også sige, at det ikke er Nisus' skyld,
derimod Words elendige måde at håndtere fx. font substitution og font
embedding på.

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 14-09-07 09:38

> Beklager at måtte sige det, Jørgen, men det er altså ikke rigtig i
> NisusWriter Pro. Der var småproblemer med NisusWriter express [...]

Jeg aner ikke noget om NisusWriter express, men henvender mig til hvad
der står i subj. Jeg rapporterer min erfaring og det skal selvfølgelig
stå dig frit for både at beklage og afvise at der er problemer med dit
"landingsstel".

~ Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-09-07 17:01

Martin Ammentorp wrote:

> Og den får topkarakter i septembernummeret af MacFormat - til "heavy
> tekstarbejde"

Jep! - og en af de nye ting i 1.0.1 er, at der er kommet helt ny
søgemaskine i den, så 'PowerFind Pro' nu også er kompatibel med
NisusWriter 4.x-6.5.x, + at åbning/konvertering af ældre Nisus
dokumenter er blevet væsentlig forbedret.

En anden ting, jeg har lagt mærke til, er blevet forbedret, er åbning af
fremmede dokumentformater med indlejret 'font substitution' og 'font
embedding' i de fremmede formater. Her har der hidtil været et meget
stort problem med både formattering og font substitution, hvis man fx.
åbnede et Word 6/97 og Word 2001/2000 dokumenter med inllayed font
embedding. Nu beholdes langt det meste af formattering og skriftstr. fra
originaldokumentet.

Så nu mangler vi bare at få implementeret ODF på lige fod med de andre
formater.

mvh. Erik Richard