Fis i en hornlygte?
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 18:40

http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207112823.htm

Hvad mener I? Er dette ikke bare et "must say statement" for at behage
alle, og så kan DR sige har sagt det? DR's web tv kører simpelthen så
ustabilt (selv på en 1/5Mb linie), og at man ikke kan køre fullscreen
er dybt uprofessionel. Ja og så knækker filmen til total ved et max på
15K brugere af gangen. Licens for public service? Ja jeg betaler
gladeligt radio licens, da jeg er P1 addict, men til os der ikke har et
TV - I dont think so!

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Bruno

Dato : 12-09-07 20:08

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> brugere af gangen. Licens for public service? Ja jeg betaler gladeligt
> radio licens, da jeg er P1 addict, men til os der ikke har et TV - I

Jeg synes du skulle tage og læse dit indlæg et par gange. Du beklager
dig over noget du nasser dig til i stedet for at betale din del!

Det er muligt DR's web TV ikke køre perfekt hele tiden, men det er altså
kun en lille del af hvad DR leverer. Faktisk er det en stor styrke for
det danske demokrati og samfund at vi har en ikke-kommerciel
medieleverandør, det er noget vi alle har glæde af uanset om vi er
direkte brugere eller ej.

Jeg har gladeligt betalt min licens, selv den gang jeg var studerende,
og det selvom mange af pengene går til programmer jeg aldrig ville
se/høre. Det er ikke anderledes end at jeg gerne betaler min skat, men
der kniber du måske også ude om med en eller anden dum undskyldning?

Mvh
Bruno

Fra : Jonas Delfs

Dato : 12-09-07 20:30

Bruno skrev:

> Jeg synes du skulle tage og læse dit indlæg et par gange. Du beklager
> dig over noget du nasser dig til i stedet for at betale din del!

Så så.. at DR generelt er en vigtig institution er jo din subjektive
vurdering, og hvis Thomas hverken bruger webtv eller -radio, eller
læser/ser DRs nyheder nasser han da ikke på nogen som helst?

> Det er ikke anderledes end at jeg gerne betaler min skat, men
> der kniber du måske også ude om med en eller anden dum undskyldning?

Det klæder dig ikke at kaste sådan noget efter en mand du (formentlig)
ikke kender, på baggrund af ovenstående.

Jonas

Fra : Bruno

Dato : 12-09-07 21:39

Jonas Delfs wrote:
> Så så.. at DR generelt er en vigtig institution er jo din subjektive
> vurdering, og hvis Thomas hverken bruger webtv eller -radio, eller
> læser/ser DRs nyheder nasser han da ikke på nogen som helst?

Jo han gør

http://147.29.40.91/_GETDOCM_/ACCN/B20060165705

> Det klæder dig ikke at kaste sådan noget efter en mand du (formentlig)
> ikke kender, på baggrund af ovenstående.

Det var ikke mig som startede diskussionen, men Thomas og så må det vel
være fair at kommentere hans udsagn.

Thomas skrev selv han kun betalte radiolicens og brokkede sig så over at
DR's WebTV virkede dårligt, altså har han ligesom gjort det klart han
ikke overholder loven og altså nasser på os som gør.

Uanset om man kan lide at der indført medielicens eller ej, så kan man
ikke bare frit vælge at se bort fra den ligesom man heller ikke frit kan
vælge hvilke andre love og forordninger her i landet der skal følges.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 20:41

On 2007-09-12 21:07:57 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:
> Jeg synes du skulle tage og læse dit indlæg et par gange. Du beklager
> dig over noget du nasser dig til i stedet for at betale din del!

Hvad mener du med at jeg nasser? Du ved du jo intet om, så slå lige
kold vand i årene.

> [...]
> styrke for det danske demokrati og samfund at vi har en ikke-kommerciel
> medieleverandør, det er noget vi alle har glæde af uanset om vi er

Hele tiden? Det er vist mere reglen end undtagelsen at det ikke virker.
Glæde os over DR? Sorry, men har du set underholdning på DR1? Det fås
vel næppe ringere. Og ja jeg synes vi skal glæde os endnu mere over et
komplet idiotisk mediehus hvis fejlkalkuleringer så sent som idag har
koster 160 ansatte deres stilling. Hurra hurra for public service og
deres store overblik!

> [...]
> se/høre. Det er ikke anderledes end at jeg gerne betaler min skat, men
> der kniber du måske også ude om med en eller anden dum undskyldning?

Nej, jeg betaler skat med glæde. Og gerne mere hvis det kan hjælpe. Men
at fx kinesiske udvekslingssturende der kun er her 6 mdr for at studere
og har internet skal betale fuld licens ser jeg som toppen af grådighed.

Tja, nu synes jeg ikke jeg prøver at undkylde noget, og den ligefrem er
dum som du kalder det, har jeg svært ved se fornuften i.

Hvis jeg havde TV betalte jeg naturligvis licens, men min pointe er, at
DR kriminaliserer en hel del der har fravalgt tv, men som fordi det
nærmest ikke er muligt at finde en linie på mindre end 256Kb/s skal
betale fuld licens for noget som er begrænset til 15.000 brugere ud af
5 mio. Det er da bondefangeri af stor format! Det svarer til at uanset
om det er plads til dig i toget du betale en billet - uanset om du vil
med eller ej for du kunne jo tage med hvis du havde lyst

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Bruno

Dato : 12-09-07 21:21

Thomas Schreiber wrote:

> Hvad mener du med at jeg nasser? Du ved du jo intet om, så slå lige kold
> vand i årene.

Mener du, at dit oprindelig indlæg med ordene "Ja jeg betaler gladeligt
radio licens, da jeg er P1 addict, men til os der ikke har et TV - I
dont think so!" ikke skal forstås som at du kun betaler radiolicens?

> [...]
> komplet idiotisk mediehus hvis fejlkalkuleringer så sent som idag har
> koster 160 ansatte deres stilling. Hurra hurra for public service og

Du fangede vist ikke min pointe. Vores licens sikrer en uafhængig
nyhedsformidling samt at der er programmer til en hver smag, som P1 fan
burde du da netop kunne forstå det er vigtig med en stor brede i udbudet
og at vi uden DR måtte nøjes med Voice eller der er værrer!

> Nej, jeg betaler skat med glæde. Og gerne mere hvis det kan hjælpe. Men
> at fx kinesiske udvekslingssturende der kun er her 6 mdr for at studere
> og har internet skal betale fuld licens ser jeg som toppen af grådighed.

Tjah - hvor skal grænsen så trækkes? Ved 1 år, 5 år eller?

> [...]
> betale fuld licens for noget som er begrænset til 15.000 brugere ud af 5
> mio. Det er da bondefangeri af stor format!

For det første er det ikke DR som har lavet loven om medielicens, men
folketinget så hvis du er utilfreds hvad så med at du klager til dit
folketingsmedlem. For det andet så fungerer et demokrati altså ikke hvis
vi allesammen bare vælger hvilke regler vi ønsker at følge og hvilke vi
ikke følger.

http://147.29.40.91/_GETDOCM_/ACCN/B20060165705

Det er forøvrigt imponerende så meget du går op i noget du ikke vil
bruge siden du har valgt kun og betale radiolicens. Hvis du ikke vil
betale til gildet med hvilken ret prøver du så overhovedet at bruge
systemet?

Det svarer til at uanset om
> det er plads til dig i toget du betale en billet - uanset om du vil med
> eller ej for du kunne jo tage med hvis du havde lyst

Det er da en rigtig dårlig sammenligning du har gang. Vores skattekroner
går eksempelvis til museer rundt omkring, men derfor er der da
forhåbentlig ingen som forventer der er plads i museerne hvis alle
danskere vil på museum samme dag?

Selvfølgelig ville der være perfekt hvis DR havde tilstrække kapacitet
altid, men ligesom at museerne ikke er bygget til 5.5 mill samtidige
besøgende så er det vel forståeligt det ikke er tilfældet. Jeg er sikker
på DR nok skal få udvidet kapaciteten, men alt koster penge så du kunne
jo starte med at gribe til lommerne!

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 21:44

On 2007-09-12 22:20:44 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:

> [...]

> For det første er det ikke DR som har lavet loven om medielicens, men
> folketinget så hvis du er utilfreds hvad så med at du klager til dit

Det kan du have ret i.

> For det andet så fungerer et demokrati altså ikke hvis vi allesammen
> bare vælger hvilke regler vi ønsker at følge og hvilke vi ikke følger.

Det er korrekt, men forstår ikke dit argument? Jeg mindes ikke at
diskussionen går på om et demokrati er godt eller ej, eller om hvorvidt
vi har det eller ej. Men når vi er i gang, vil jeg nu snarre betegne
licens afgiften som et diktatatur fremfor et demokrati. Vi har ikke
stemt om vi vil betale licens eller ej. Korrekt politikerne er stemt
ind, men et demokrati og et flertalsdemokrati er to meget forskellige
ting.

> [...]
> bruge siden du har valgt kun og betale radiolicens. Hvis du ikke vil
> betale til gildet med hvilken ret prøver du så overhovedet at bruge

Ja ikk? Jeg er meget imponerende Min pointe er, at ALLE "alm."
mennesker i DK skal betale en afgift(licens) for noget de reelt ikke
kan få. 15.000 ud af 5.000.000 = 0.003% af befolkningen kan bruge web
tv samtidigt. Det er søreme flot.

> [...]
> skattekroner går eksempelvis til museer rundt omkring, men derfor er
> der da forhåbentlig ingen som forventer der er plads i museerne hvis

Ovenstående er taget ud af sammenhæng. Og du forstår åbenbart ikke at
DR licens i øvrigt ikke en skat, men en afgift.

> [...]
> sikker på DR nok skal få udvidet kapaciteten, men alt koster penge så
> du kunne jo starte med at gribe til lommerne!

Du betaler ikke et seperat gebyr(licens)for ikke at gå på museum. Det
gør man hvis du har en internet forb. på over 256kb/s slevom du ikke
bruger nogen af DR's services.

Denne diskussion er ude over hvad denne NG har af ramme, så jeg
undskylder, og stopper den her.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-07 21:39

Bruno wrote:

> Jeg synes du skulle tage og læse dit indlæg et par gange. Du beklager
> dig over noget du nasser dig til i stedet for at betale din del!

Du véd da ikke, om han betaler medielicens...

> [...]
> det danske demokrati og samfund at vi har en ikke-kommerciel
> medieleverandør, det er noget vi alle har glæde af uanset om vi er

DR kører elendig eller slet ikke. Jeg har _FIRE_ forskellige maskiner
med _FEM_ forskellige styresystemer, - ingen af dem fungerer blot
tilnærmelsesvis rimelig. - Og det selvom jeg sidder på en 10mbits linie
med de allernyeste opdateringer til _alt_!

> [...]
> se/høre. Det er ikke anderledes end at jeg gerne betaler min skat, men
> der kniber du måske også ude om med en eller anden dum undskyldning?

Tja, det er så din mening. Vi er mange, der betaler vores licens, men vi
er nok flere, der er utilfredse med den påtvungne medielicens, som selv
blinde, der ikke har netforbindelse, skal betale....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-07 21:32

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> dybt uprofessionel. Ja og så knækker filmen til total ved et max på 15K
> brugere af gangen. Licens for public service?

Jeg vil sige det lidt mere direkte. - Det er bare en sludder for en
sladder.

Men som jeg også skrev i går (Nyt om DR...), så stemmer det jo godt nok
overens med det, som Jakob Mollerup sagde til mig, - at de
afprøver/tester nye muligheder, - men det har de jo gjort gennem flere
år nu......

> Ja jeg betaler gladeligt radio licens, da jeg er P1 addict, men til
> os der ikke har et TV - I dont think so!

Tja, på det område er du ganske fornuftig som mig. - Jeg er også
primært P1 lytter, men selvom du/vi ikke har et TV, så skal du/vi stadig
betale den forp...... medielicens.

mvh. Erik Richard