Ny router - ingen webserver?
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 15:27

Hejsa

Jeg har fået en Airport Extreme Base Station som erstatning for min gamle
Level One router. Jeg er på nettet, både min PC, trådløs på MB og min Mac
mini kan også browse. Så det er jo sådan set ok! Og alligevel ikke, for nu
fungerer min webserver på Mac mini ikke mere

Det er vel "bare" et spørgsmål om indstillinger! Men hvor og hvad skal
ændres? Jeg er lidt i vildrede så hjælp vil være super

Jeg har fast IP 80.197.144.2

Hilsen Bo

Fra : Jesper

Dato : 12-09-07 15:50

Bo <bosnabelpcdk> wrote:

> [...]
>
> Det er vel "bare" et spørgsmål om indstillinger! Men hvor og hvad skal
> ændres? Jeg er lidt i vildrede så hjælp vil være super

Husk at portfremføre portene 80, 443 og 8080 til minien.
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 16:12

> Husk at portfremføre portene 80, 443 og 8080 til minien.

Hvor er det jeg gør det?

Hilsen Bo

Fra : Jesper

Dato : 12-09-07 16:20

Bo <bosnabelpcdk> wrote:

> Hvor er det jeg gør det?
>
> Hilsen Bo

Du åbner Airport Hjælpeværktøj, forbinder til din Airport base, klikker
på fanebladet Portfremføring, her fremfører du port 80 ekstern til 80
intern for den interne IP adresse du har din Macmini til og gør det
samme med port 8080 og 443.
Husk at sætte den interne IP adresse manuelt i Miniens kontrolpanel og
ikke til DHCP og det samme for Airport basen i fanebladet Internet, den
skal sættes til 192.168.1.2 hvis routerens adresse er 192.168.1.1
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 17:20

> [...]
> ikke til DHCP og det samme for Airport basen i fanebladet Internet, den
> skal sættes til 192.168.1.2 hvis routerens adresse er 192.168.1.1

Hmmmmm - Airport Hjælpeværktøj virker ikke med den nye Airport Extreme Base
Station, men der findes et andet program Airport værktøj og under avanceret
ligger der en menu der hedder Portoverførsel - er jeg på rette vej?

/Bo

Fra : Jesper

Dato : 12-09-07 18:06

Bo <bosnabelpcdk> wrote:

> [...]
> Station, men der findes et andet program Airport værktøj og under avanceret
> ligger der en menu der hedder Portoverførsel - er jeg på rette vej?

Givetvis!
--
Jesper

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-09-07 16:58

Bo <bosnabelpcdk> wrote:

> Hvor er det jeg gør det?

UPnP?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-07 17:53

"Bo" <bosnabelpcdk> writes:

> mini kan også browse. Så det er jo sådan set ok! Og alligevel ikke, for nu
> fungerer min webserver på Mac mini ikke mere

Gider du uddybe hvad "fungerer ikke mere" dækker over?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 20:02

> Gider du uddybe hvad "fungerer ikke mere" dækker over?

Selvfølgelig - jeg har de sidste par år brugt min Mac mini som
webserver/hotel - til mine foto, hjemmesider ect. og efter at jeg i dag har
skiftet routeren ud med en Airport Extreme Base Station kan jeg ikke få
kontakt til nedenstående mere:

http://80.197.144.2/ eler http://bo.yaboo.dk/

- jeg tror Jesper har ret i at det er noget med nogle porte der skal
konfigureres, jeg ved bare ikke lige hvordan

/Bo

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-07 21:10

"Bo" <bosnabelpcdk> writes:

> skiftet routeren ud med en Airport Extreme Base Station kan jeg ikke få
> kontakt til nedenstående mere:
>
> http://80.197.144.2/ eler http://bo.yaboo.dk/

Kan godt se der er ret lukket.

Du skal konfigurere din Airport Express til at lukke igennem til din
mini. Det bruger man Airport værktøjet til.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 21:40

> Du skal konfigurere din Airport Express til at lukke igennem til din
> mini. Det bruger man Airport værktøjet til.

øhh - det er ikke Airport Express men en Airport Extreme Base Station

/Bo

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-07 21:56

"Bo" <bosnabelpcdk> writes:

> øhh - det er ikke Airport Express men en Airport Extreme Base Station

Nåh, jamen DEN kan du få byttet til en Airport Express her. Så skal
jeg endda også gerne konfigurere den til dig!
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 21:45

et tillægsspørgsmål - jeg har sat en USB harddisk i Airport Extreme Base
Station og jeg kan se den på både min Mac mini og Mackbook. Hvordan får jeg
adgang til den på min PC?

/Bo

PS: Webserveren kører ikke endnu
(skulle aldrig ha` købt nyt grej - Airport Extreme Base Station - med den
gamle Level One kørte det jo fint)

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 22:04

> et tillægsspørgsmål - jeg har sat en USB harddisk i Airport Extreme Base
> Station og jeg kan se den på både min Mac mini og Mackbook. Hvordan får
> jeg adgang til den på min PC?

OK - det løste jeg selv. På den medfølgende CD var der et program
AirportSetup som jeg kørte på min PC og vupti ........ USB harddisken var
fundet. Sådan

men webserveren.................

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 17:18

Hejsa

Tak for hjælpen
Det var blot et spørgsmå om at finde Mac mini`ens IP og derefter indsætte
den i portoverførsel.

Hvis I har lyst kan I jo kigge forbi
http://80.197.144.2/kessler/index.htm
og se mine Kessler billeder

Hilsen Bo

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 18:42

> Hvis I har lyst kan I jo kigge forbi
> http://80.197.144.2/kessler/index.htm
> og se mine Kessler billeder

Nu jeg er ved Webserveren - er der nogen her, der kender et program, magen
til Summary, der fortæller ALT om de besøgende - gerne shareware

/Bo