flytning af iTunes bibliotek på XP
Fra : KentBM

Dato : 10-09-07 12:29

Strengt taget er emnet ikke "mac" relateret, men Apple. Og så på en
Win-XP maskine, men jeg prøver alligevel.

Jeg har fulgt hjælpefunktionens beskrivelse i iTunes for at flytte
placeringen af iTunes-biblioteket til en anden placering.

1. Opret nyt bibliotek under indstillinger, avanceret.
2. Konsolider biblioteket
3. Slet det gamle.

Men iTunes er tom, hvis jeg fjerner det gamle bibliotek. Som om, at
programmet ikke kan finde ud af at holde op med at se i det gamle
bibliotek

Nogle idéer til, hvad der går galt?

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 10-09-07 12:57

KentBM skrev:
> [...]
>
> Jeg har fulgt hjælpefunktionens beskrivelse i iTunes for at flytte
> placeringen af iTunes-biblioteket til en anden placering.
Jeg har simpelthen givet op. Og slettet programmet. For anden gang.

Grundet til, at jeg havde installeret iTunes er at jeg har købt noget
musik på iStore, som jeg selvfølgelig også gerne vil kunne afspille på
min XP-maskine.

Men så snart programmet skal have en anderledes opsætning end tænkt at
Apple, så stinker det.

Så iTunes (og Safari) bliver fremover kun brugt på min Mac.
--

Kent

Fra : Terje Rydland

Dato : 10-09-07 13:14

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
>
> Men iTunes er tom, hvis jeg fjerner det gamle bibliotek. Som om, at
> programmet ikke kan finde ud af at holde op med at se i det gamle

Jeg ville gjort det slik:
Først ville jeg flyttet alle musikkfilene dit det skal ligge (f.eks.
kopiere det til en ny disk).
Så ville jeg startet iTunes mens jeg holder nede Alt-tasten.
Da skal du få spørsmål om å velge et biblliotek (eller opprette et
nytt).
Velg "Opprett nytt" og følg anvisningene på skjermen.

NB: Har bare gjort dette på Mac, ikke på noen PC.

Terje