Danske ressourcer til MacSOUP 2.8.1
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-09-07 00:19

Så der de danske ressourcer til at formå MacSOUP til at tale modersmålet
klar til download fra

<http://www.mothsoft.dk/osx/souposx.html>

Jeg skal beklage den lidt bøvlede installeringsproces, men sådan har
Stefan Haller valgt det.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 07-09-07 03:44

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://www.mothsoft.dk/osx/souposx.html>
>
> Jeg skal beklage den lidt bøvlede installeringsproces, men sådan har

På sitet kan man se følgende:

=
MacSOUP er et "offline news reader" og emailprogram. MacSOUP er først og
fremmest en nyhedslæser, da dets e-mail muligheder er meget begrænsede i
forhold til "rigtige" e-mail programmer.

Tilsyneladende, og ikke uden grund, det mest benyttede program i
nyhedsgruppen edb.dk.mac, bl.a. på grund af dets glimragende
sorteringsfunktioner og evne til at holde rede på de vidtforgrenede
tråde, diskussionerne sommetider kan udvikle sig til i nyhedgrupperne.

Til Mac OS X skal du først have hentet MacSOUP 2.8.1 X fra Stefan
Hallers hjemmeside.

NÃ¥r du udpakker MacSOUP 2.8.1Da.zip oprettes en mappe "Danish.lproj" i
samme mappe. Herefter markerer du programsymbolet for det tidligere
hentede MacSOUP 2.8.1 X ved at klikke én gang på det i Finder. Vælg
derefter i Arkivmenuen "Vis Info" (Æble-I) og fold fanebladet "Sprog"
ud. Klik på knappen "Tilføj…" og vælg i den følgende dialog mappen
"Danish.lproj" som du lige har udpakket. Derved kopieres de danske
ressourcer ind i MacSOUP programpakken, som derefter "taler" dansk,
forudsat Dansk er valgt som systemsprog.
=

Imidlertid kan man ikke tilføje noget i fanebladet 'Sprog'; optionen er
'dimmed out'.

I stedet højreklikkes, og der vælges 'Vis indholdet af pakke'. Åbn så
'Contents' og derefter 'Resources'. Træk mappen 'Danish.lproj' derind
[du bliver spurgt om administrator-løsen, efter at du først får at vide,
at det ikke kan lade sig gøre], og så virker det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens

Dato : 07-09-07 07:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> [du bliver spurgt om administrator-løsen, efter at du først får at vide,
> at det ikke kan lade sig gøre], og så virker det.

Jeg gjorde det samme, men blev ikke prompted for admin password. Gad
vide, hvad den forskel skyldes?
--

Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 07-09-07 12:44

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Jeg gjorde det samme, men blev ikke prompted for admin password. Gad
> vide, hvad den forskel skyldes?

Rettigheder ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 07-09-07 07:15

> [...]

> [du bliver spurgt om administrator-løsen, efter at du først får at vide,
> at det ikke kan lade sig gøre], og så virker det.

jeg gjorde i stedet det, at jeg i info-vinduet så, at prg. var
skrivebeskyttet. Jeg ændrede, og vupti jeg kunne tilføje.

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie