On 2007-09-06 21:41:16 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:
> damn:
>
> <
http://www.apple.com/hotnews/openiphoneletter/>
>
> Det havde jeg ikke forventet.
Steve Jobs har ry for gerne at ville gøre det "rigtige". Han kan ikke
lide at snyde folk. Han er meget zen-buddhistisk i sin tankegang, han
er vegetar og lever ret strengt efter disse retningslinier. Han er ikke
en, der bare sidder på flæsket og smovser i sin rigdom, mens han griner
af de fattige. Han er også en benhård forretningmand, og han går ikke
på kompromis for at nå sine mål. Derfor kan han også være barsk og tage
nogle hårde beslutninger. Det siges dog desuden, at han er blevet lidt
mere blød med årene.
Man kan også vende det om og sige, at det er smart markedsføring.
Apple ved jo godt, at Steve Jobs for mange personificerer Apple. De ved
også, at kunderne ofte er meget loyale og føler sig som en del af en
stor familie. Det vil derfor være meget dumt at gøre sig uvenner med
kunderne. Derfor er det jo dels genialt, at Steve Jobs henvender sig
personligt til folk, og dels at Apple på den måde giver noget
kompensation til dem, der føler sig snydt. Steve Jobs skrev jo for
nylig et åbent brev om sit syn på kopisikring af musik. Det var mig
bekendt det første brev. Nu kommer det andet. Det skulle ikke undre
mig, om den slags direkte henvendelser fra Steve Jobs til kunderne
bliver mere almindelige fremover.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg