Nye iPod og billigere iPhone
Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-07 19:41

Så er der kommet en hel række nye iPod-modeller, så jeg ejer desværre
ikke længere topmodellen. Den ene er nærmest en iPhone uden telefon,
men med alt det andet. iPod nano kan nu vise video, og den gamle iPod
hedder nu iPod Classic og fås med op til 160 MB HD. Det er mere end min
computer.
   Desuden er iPhone faldet i pris. Modellen med 4 GB RAM er udgået, og
iPhone med 8 GB RAM er faldet fra $599 til $399, hvilket er $100
billigere end 4 GB modellen var før. Nu er det helt sikkert, at iPhone
bliver en succes. Psykologisk betyder det utroligt meget, at folk har
vænnet sig til prisen på $599. Nu virker $399 nærmest billigt, selv om
mange mennesker nok ellers ville synes, det var mange penge for en
mobiltelefon.
   Det samme trick er blevet brugt før bl.a. i.f.m. spillekonsoller. Den
første Xbox kostede kr. 4.400,- efter min hukommelse. Det var temmelig
dyrt dengang. I løbet af kort tid faldt den ned til omkring kr. 2.000,-
og lå dermed på niveau med Playstation 2. Da folk havde vænnet sig til,
at Xbox var betydeligt dyrere, blev den opfattet som et mere eksklusivt
og bedre produkt. Når prisen så var faldet til samme niveau som
konkurrenterne, blev det opfattet som et fantastisk godt tilbud.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 05-09-07 20:41

> [...]
> men med alt det andet. iPod nano kan nu vise video, og den gamle iPod
> hedder nu iPod Classic og fås med op til 160 MB HD. Det er mere end min

Jeg bliver helt dårlig :) har lige siddet og kigget diverse sites
igennem efter forældremøde - og det er iPod touch kommer først den 28.
sep...
Den gamle iPod 80 GB er jo helt lille nu, og der er nyt interface på de
nye pods!!

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk