Slukker I jeres Airport?
Fra : iSteen

Dato : 04-09-07 14:43

Min gamle Airport Express er blevet udskiftet - den gamle var vist
bare slidt op.
Den nye passer jeg lidt bedre på - jeg slukker den om natten, når jeg
går i seng - og tænder igen om morgenen.

Har den overhovedet godt af det - og står jeres tændt døgnet rundt?

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 15:08

On 2007-09-04 15:42:57 +0200, iSteen <isteen@gmail.com> said:

> [...]
> går i seng - og tænder igen om morgenen.
>
> Har den overhovedet godt af det - og står jeres tændt døgnet rundt?

Min er tændt 24/7/365. Slukker du også din tlf om natten?

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-09-07 17:23

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> Min er tændt 24/7/365. Slukker du også din tlf om natten?

Som gruppens selvbestaltede enfant terrible(selvom enfant nok burde
skiftes ud med noget mere tidssvarende) vil jeg gerne spørge, hvordan
man _slukker_ en telefon?

Nå ja, du mener at hive stikket ud, ikke sandt?

Undskyld Thomas, jeg kunne ikke lade være, men har du overvejet
elektricitetsforbrug og deraf følgende miljøbelastning?

M., der er overbevist om, at Airport´en _ikke_ tager skade af at blive
slukket

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-07 17:48

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) writes:

> skiftes ud med noget mere tidssvarende) vil jeg gerne spørge, hvordan
> man _slukker_ en telefon?

Fx med en skumslukker.

> Undskyld Thomas, jeg kunne ikke lade være, men har du overvejet
> elektricitetsforbrug og deraf følgende miljøbelastning?

Den bliver varm, det sparer på varmeregningen.

> M., der er overbevist om, at Airport´en _ikke_ tager skade af at blive
> slukket

Prøv du med skumslukkeren og se hvad der sker.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Lind

Dato : 04-09-07 18:05

> Fx med en skumslukker.

> Den bliver varm, det sparer på varmeregningen.

> Prøv du med skumslukkeren og se hvad der sker.

Hæ, hæ.....skal du ikke lave aftensmad?*GG*

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-07 18:18

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) writes:

> Hæ, hæ.....skal du ikke lave aftensmad?*GG*

Nejnej, det er en PULVERslukker man laver pulversovse med.
Skumslukkere er skumbad.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Lind

Dato : 04-09-07 19:07

> Nejnej, det er en PULVERslukker man laver pulversovse med.
> Skumslukkere er skumbad.

Nåeh ja - sikken en ignorant, du "taler" med, hva´?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-07 19:23

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) writes:

> Nåeh ja - sikken en ignorant, du "taler" med, hva´?

Jaja, du skal nok blive en helt habil husmor en dag.

Ellers kunne du vel blive frivillig brandmand, de må vel rode en del
med den slags.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Lind

Dato : 04-09-07 19:29

> Nejnej, det er en PULVERslukker man laver pulversovse med.
> Skumslukkere er skumbad.

Hmm.....da jeg arbejdede på et møbelstellakeri i 1973 lagde vi
morgenbajerne ind i renserenden og oversprøjtede dem med pulverslukkeren
- _så_ blev de kolde

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-07 19:41

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) writes:

> Hmm.....da jeg arbejdede på et møbelstellakeri i 1973 lagde vi
> morgenbajerne ind i renserenden og oversprøjtede dem med pulverslukkeren
> - _så_ blev de kolde

Det lyder mere som en kulsyreslukker. Er du sikker på du husker
rigtigt??

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Lind

Dato : 04-09-07 20:01

> Det lyder mere som en kulsyreslukker. Er du sikker på du husker
> rigtigt??

Du har sikkert ret - jeg aner det ikke - du forventer vel heller ikke en
intakt hukommelse, når man ku´ blive temmelig skæv af at sænke et
tørklæde ned i triklorethylenbadet(affedtning af metal) og indsnuse
dampen, vel?

Det var direktørens værste mareridt, at ungarbejderne kunne finde på den
slags, men _tiderne_, my man _tiderne_

Men med eftertænksomhed i hu, har du ret - det var nemlig ikke hvidt
skum, vi brugte, så det _var_ en kulsyreslukker.

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-09-07 20:07

Morten Lind wrote:

> Men med eftertænksomhed i hu, har du ret - det var nemlig ikke hvidt
> skum, vi brugte, så det _var_ en kulsyreslukker.

Ha ha ha I skriver altså de sjoveste tråde, men i dag tager du prisen
Morten. Har du haft snuden i lakbøtten i dag?

Der kommer ikke skum ud af en pulverslukker - den kommer der pulver ud af.

Så altså til fremtidig brug:

Pulverslukker -> pulver
Kulsyreslukker -> kulsyre
Skumslukker -> skum

;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 05-09-07 02:53

> Ha ha ha I skriver altså de sjoveste tråde, men i dag tager du prisen
> Morten. Har du haft snuden i lakbøtten i dag?

Hæ, nej, ikke endnu, men lidt stærkt gik det

> Der kommer ikke skum ud af en pulverslukker - den kommer der pulver ud af.
>
> Så altså til fremtidig brug:
>
> Pulverslukker -> pulver
> Kulsyreslukker -> kulsyre
> Skumslukker -> skum
>
> ;)

Selvfølgelig Men både pulver og skum er da hvidt, så med lidt god
vilje?

M.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-09-07 17:09

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> går i seng - og tænder igen om morgenen.
>
> Har den overhovedet godt af det - og står jeres tændt døgnet rundt?

Min Express står tændt døgnet rundt. Hvis jeg skulle slukke den ville
det mere være af hensyn til strømforbrug/miljøbelastning end af hensyn
til Expressens holdbarhed.

At din gl. express blev "slidt op" er sikkert mere et udtryk for at den
led samme skæbne som mange andre tidl. Expresser (inkl. min), som havde
dårlige komponenter i strømforsyningen hvilket fik dem til at brænde af
når de nåede 15-17 mdrs. alderen.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-07 17:22

> [...]
>led samme skæbne som mange andre tidl. Expresser (inkl. min), som havde
>dårlige komponenter i strømforsyningen hvilket fik dem til at brænde af

Er det en bestemt serie af dem?

Har selv en Airport Express der er tændt 24/7.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-09-07 18:15

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Er det en bestemt serie af dem?

Se på http://forum.hardmac.com/index.php?showtopic=167 med tilhørende
links.

Jeg satser på at Apple stille og roligt (meget stille) har ændret på
designet, så problemerne ikke gentager sig i de nyeste produktioner af
Expressen. Det var dog med blandede fornemmelser at jeg brugte penge på
en ny Express efter at min første var gået død. Problemet er bare at
Expressen er et så unikt produkt at jeg bare måtte have en ny. Jeg
brugte husets iMac som software base i 10-12 måneder før jeg slugte
"den-kritiske-forbruger kamel" og krøb tilbage til Apple Store for at
købe en ny Express.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-07 19:27

>en ny Express efter at min første var gået død. Problemet er bare at
>Expressen er et så unikt produkt at jeg bare måtte have en ny.

Ja den kan noget de andre ikke kan - så jeg vil også meget nødig
undvære min.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-09-07 17:59

On 2007-09-04 15:42:57 +0200, iSteen <isteen@gmail.com> said:

> [...]
> går i seng - og tænder igen om morgenen.
>
> Har den overhovedet godt af det - og står jeres tændt døgnet rundt?

Man slukker da ikke airports, gør man? ;)
- David
....døgnet rundt, selvfølgelig!

Fra : Morten Lind

Dato : 04-09-07 18:08

David Blangstrup <david@blangstrup.info> wrote:

> Man slukker da ikke airports, gør man? ;)
> - David
> ...døgnet rundt, selvfølgelig!

David, altså Det hedder: "Man lukker da ikke lufthavne", eller er der
noget, jeg har misforstået?)

M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-09-07 18:11

On 2007-09-04 19:07:38 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> David, altså Det hedder: "Man lukker da ikke lufthavne", eller er der
> noget, jeg har misforstået?)
>
> M.

Morten, altså! ;) Lukkede lufthavnen også om natten da du drak
kulsyrede morgenbajere med fri snifning af kemikalier til?
Det kunne blive en helt ny talemåde, når kan ikke kan hælde en dråbe
mere ned: "Nu lukker lufthavnen altså!"

Fra : Morten Lind

Dato : 06-09-07 04:47

David Blangstrup <david@blangstrup.info> wrote:

> Det kunne blive en helt ny talemåde, når kan ikke kan hælde en dråbe
> mere ned: "Nu lukker lufthavnen altså!"

Hæ, hæ......ja, dén må indføres

M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-09-07 22:48

> [...]

> går i seng - og tænder igen om morgenen.
>
> Har den overhovedet godt af det - og står jeres tændt døgnet rundt?

Min bliver slukket når den skal sælges.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 05-09-07 07:07

> [...]

> går i seng - og tænder igen om morgenen.
>
> Har den overhovedet godt af det - og står jeres tændt døgnet rundt?

min har været tændt >2 år. Kun slukket i ferier (altså når vi ikke er
hjemme)
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 05-09-07 07:12

> [...]

> går i seng - og tænder igen om morgenen.
>
> Har den overhovedet godt af det - og står jeres tændt døgnet rundt?

Det er varmen der slider på komponenterne, så det må være en fordel at
slukke. Jeg begyndte at slukke efter det første år til halvandet, da
nødskrigene fra ejere af afdøde Express'er blev for foruroligende. Min
Express nærmer sig nu de 3 år.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-07 09:41

> [...]
> slukke. Jeg begyndte at slukke efter det første år til halvandet, da
> nødskrigene fra ejere af afdøde Express'er blev for foruroligende. Min

faktisk er det skiftende temperaturer der mest skadelige ...

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-07 13:48

>faktisk er det skiftende temperaturer der mest skadelige ...

Det var ikke flinkt.. nu kan manden jo ikke sove i nat

Men ja du har ret - så udvider/skrumper materialerne jævnligt og
"arbejder" derfor.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-07 17:38

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> Det var ikke flinkt.. nu kan manden jo ikke sove i nat

Man kan vel sætte en tevarmer over den, så bliver den ikke kold mens
den er slukket.

Eller have den i fodenden?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 05-09-07 18:29

> Det var ikke flinkt.. nu kan manden jo ikke sove i nat
>
> Men ja du har ret - så udvider/skrumper materialerne jævnligt og
> "arbejder" derfor.

Det er ikke kolde lodninger Expresserne dør af.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-07 19:05

On Wed, 5 Sep 2007 19:28:38 +0200, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels
Jørgen Kruse) wrote:

>Det er ikke kolde lodninger Expresserne dør af.

Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men har en enhed en svaghed så
finder man den ved opvarmning/nedkøling konstant :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-09-07 14:52

> [...]

> går i seng - og tænder igen om morgenen.
>
> Har den overhovedet godt af det - og står jeres tændt døgnet rundt?

Min TEW-510APB står ca midt i huset, lige på den anden side af væggen
ind til vores soveværelse, tæt på min kones hoved når hun sover. Så jeg
slukker APen om natten (og i perioder hvor vi ikke bruger trådløs) og er
i øvrigt lige glad med om APen ta'r skade.

Fra : Morten Lind

Dato : 05-09-07 15:07

> [...]
> slukker APen om natten (og i perioder hvor vi ikke bruger trådløs) og er
> i øvrigt lige glad med om APen ta'r skade.

Sådan skal det gøres, Axel

M.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-09-07 16:36

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Sådan skal det gøres, Axel

Mit hoved ligger der osse

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-07 17:41

> Sådan skal det gøres, Axel

Så længe det ikke bare er den "Officielle historie" og den egentlig
kører med kraft nok til at stege duer, OG Alex ikke er forvist til
udhuset for tiden.

Vi har jo før konstateret at det er den frekvens der varmer vand op
der bruges, uha!
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-07 18:27

On 2007-09-05 18:40:39 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> [...]
> udhuset for tiden.
>
> Vi har jo før konstateret at det er den frekvens der varmer vand op

Du mener, at der er "lukket for det varme vand"?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-07 18:34

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Du mener, at der er "lukket for det varme vand"?

Måske - måske - eller måske er den ÆGTE sandhed endnu værre!
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-09-07 19:01

On 2007-09-05 19:27:29 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> Du mener, at der er "lukket for det varme vand"?

Nej, han mener at "nu lukker lufthavnen altså!"
- David

Fra : iSteen

Dato : 05-09-07 16:27

On 4 Sep., 16:07, Thomas Schreiber <find email på macfly.dk> wrote:

> Min er tændt 24/7/365. Slukker du også din tlf om natten?

Det kan du bide dig selv i knæet på, at jeg gør!