"Wonder-Book...."
Fra : Lyrik

Dato : 01-09-07 21:03

Efter at have forsynet min MacBook med et videokonverterkabel til VGA,
samt et minijackkabel til lyd, har den forvandlet sig til en sand
"WonderBook"

Jeg kunne ikke lade være med at fejre det med en video på "YouTube" som
kan ses her. Jeg undskylder mit gebrokne engelsk, det plejer at være
bedre, men når jeg holdt kameraet samtidig så gik det helt i vasken.:
http://www.youtube.com/watch?v=3cxPyQf1kAM

Kablerne beløb sig til 408 kroner ialt.
Ikke alene kunne den spille HD på TV, den kunne også streame film fra min
IMac på 1. sal og op på TV trådløst! Jeg kunne streame en uredigeret
..mov-film på 74 megabit i sekundet!! På trods af at den trådløse norm kun
skulle være på 54 megabit/sek. Jeg har godt nok opgraderet IMac-en til
"n-normen", men alligevel!
Den streamer bedre end min Kiss DP-600 player!
Nu kan jeg virkelig bruge min MacBook til noget. Nu kommer den ikke til at
ligge brak.

Hilsen
jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 08:44

> Efter at have forsynet min MacBook med et videokonverterkabel til VGA,
> samt et minijackkabel til lyd, har den forvandlet sig til en sand
> "WonderBook"

Jeg har samme opstilling - fungerer fint. Jeg har også et HDMI
konverteringskabel liggende - giver det ikke et bedre billede? Jeg har ikke
haft tid til at prøve det endnu.

> Kablerne beløb sig til 408 kroner ialt.
> Ikke alene kunne den spille HD på TV, den kunne også streame film fra min
> IMac på 1. sal og op på TV trådløst! Jeg kunne streame en uredigeret

Mener du, at du har en iMac stående på 1. sal som du har adgang til trådløst
og det er fra den du henter (streamer fra et externt lager)?
Din iMac i stuen(?) har stadig VGA kabel til plasma`en!

Hilsen Bo

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-07 14:41

Den 02.09.2007 kl. 09:44 skrev Bo Jørgensen <boisalten <"gmail.com>">:

> [...]
> og det er fra den du henter (streamer fra et externt lager)?
> Din iMac i stuen(?) har stadig VGA kabel til plasma`en!

++++++++++++++
HDMI VGA og Komponent giver samme gode billede IMHO. Hele hypet med HDMI
beror på et spøgelse. Spøgelset går ud på at der kan bygges en
DRM-kryptering ind i HD-materiale, som kun tillader HDMI-indgangen at
afspille det. Den kan indbygges i HDDVD- og Blueray plader. Ingen har
imidlertid endnu bygget denne spærring ind i nogen plade så det er ren
hype. Grunden til at de ikke har gjort det er at de første XBOX-HDDVD-drev
havde komponentudgang. Byggede man så kryptering ind i disse plader ville
det stække Microsoft i konkurrencen om det "vindende" HD-medie. Pladerne
ville, afspillet på en XBOX-komponenetudgang blive sat ned i opløsning.
VGA og komponenetindgangene kan ikke domineres af rettighedshavere. Det er
jo en fordel i sig selv. Staklerne kalder det selv for "Det analoge
hul."SÃ¥danne huller er gode at ha'.

MacBooken i stuen er forbundet med vga-kabel til TV, som netop har denne
udgang ledig. Det er jo ingen fordel for mig at lade alle kabler munde ud
i HDMI. Jeg har 1 HDMI-stik som er optaget af en DVD-afspiller. 1
Komponentudgang som er forbeholdt et HD videokamera til direkte afspilning
og 1 vga-stik som nu meget belejligt er optaget af forbindelserne til
MacBooken. Alle 3 indgange kan levere HD signal fra HD-filmmateriale, der
kan købes, downloades eller som jeg selv kan fremstille (det er det bedste
af det hele) på mit 1920 x 1080 HD-kamera.

Ved at oprette lokalt netværk kan MacBooken i stuen afspille film fra
iMacen på første sal, trådløst, via en Airport Express lokatet på 1. sal.
Endvidere fra en ekstern harddisk direkte tilsluttet MacBooken.-Og
selvfølgelig fra sin egenharddisk. Derudover direkte fra internettet.

Hilsen
Jens

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/