hvem har mon de billigste flybiletter til ~
Fra : Brian Olesen

Dato : 15-11-07 21:56

Hejsa
Hvis man i starten af December vil en weekend til Prag, hvor billigt kan det
så egentlig gøres?

Det må gerne være med start i Aalborg, men København er også ok.

Mvh. brian

Fra : søren brix

Dato : 15-11-07 22:38

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
> Hvis man i starten af December vil en weekend til Prag, hvor billigt kan
> det så egentlig gøres?
>
> Det må gerne være med start i Aalborg, men København er også

Hej
iflg http://tv2.momondo.com/ er det fra cph ca 1600.-kr og + 1000 hvis det
er fra aalborg....

vh

Søren

Fra : michael

Dato : 15-11-07 23:27

Jeg har lige bestilt Cph-Prag retur 12-14 december, hvor billetterne
kostede 0,- kr. Med skatter, afgifter og gebyrer blev det 479,- kr. Det
synes jeg er billigt.

Det er med dette flyselskab: http://www2.skyeurope.com/en/

Jeg har ikke fløjet med dem før, men når bare det ikke er med en dash 8,
så går det nok...

/michael

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-11-07 21:11

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er med dette flyselskab: http://www2.skyeurope.com/en/
>
> Jeg har ikke fløjet med dem før, men når bare det ikke er med en dash 8,

Ikke dårligt.
Kunne dog ikke finde dem slet så billigt, men alligevel en smart kalender.

Hvordan skal det der low fair begreb forståes helt præcis?

Mvh. brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-11-07 18:15

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote in

> Hvordan skal det der low fair begreb forståes helt præcis?

Du får hvad du betaler for. Kort fortalt betaler du som udgangspunkt kun
for at dit korpus bliver flyttet fra A til B. Alle andre ydelser skal der
betales ekstra for. Princippet tages ofte ganske bogstaveligt. I USA hvor
princippet er meget udbredt, har en veninde således for nogle år siden
oplevet at nøglen til toilettet kun blev udleveret af kabinepersonalet mod
et gebyr.

Jeg vil anbefale at studere deres betingelser og prislister meget nøje, så
du ikke får en dårlig oplevelse. Det er mit indtryk at SkyEuropes
basisprodukt er OK, men altså kun hvis man kan nøjes med det.

Fra : michael

Dato : 19-11-07 01:14

Kent Oldhøj wrote:

> Du får hvad du betaler for. Kort fortalt betaler du som udgangspunkt kun
> for at dit korpus bliver flyttet fra A til B.

Hvad handler det ellers om? Når man flyver på så korte strækninger kan,
det meste ud over sikkerheden da være lige meget. Vi stiller da heller
ikke ublu krav om ekstra services, når vi kører i bus eller tog, som jeg
vil sammenligne den slags korttidsflyvning med.

/michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-11-07 02:25

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in

> Hvad handler det ellers om?

Alt hvad du ellers måtte forvente udover det nævnte: Flytning af din person
fra A til B.

Det kan være alt ligefra at tage betaling for at modtage betaling(!), over
betaling for at medbringe indchecket bagage og til betaling for at yde
obligatoriske sikkerhedscheck i lufthavnen. Tjek selv hvordan det aktuelle
selskab tolker Low cost/low fair.

> Når man flyver på så korte strækninger
> kan, det meste ud over sikkerheden da være lige meget.

Hvis det passer på dig, så er det fint. Men det gælder altså langtfra Hr.
og Fru Danmark. Alt jeg siger er: Tjek INDEN man bestiller.

> Vi stiller da
> heller ikke ublu krav om ekstra services, når vi kører i bus eller
> tog, som jeg vil sammenligne den slags korttidsflyvning med.

Ikke desto mindre oplever jeg af og til folk der bliver overrasket fordi de
ikke må tage en flyttekasse eller en standerlampe med i bussen.

Folks forventninger er nu engang forskellige.

Fra : kro90

Dato : 27-11-07 12:56

Hej Brian
Du kan roligt flyve med SkyEurope.
Vi er lige kommet hejm fra en tur til Prag. 1488,- for 2 personer, og det
var retur. Der er ikke den store service når du skal checke ind, de åbner 2
timer før afgang og lukker ned igen 40 min før afgang. Fly er rene, servicen
ombor er rimelig, og priserne er ikke så høje. tror det var 25 dkr. for en
øl,
God tur.

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-11-07 21:10

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i meddelelsen

> Hej
> iflg http://tv2.momondo.com/ er det fra cph ca 1600.-kr og + 1000 hvis det
> er fra aalborg....

Mange tka. Den virker meget seriøs.

Mvh. brian

Fra : christiansen.rasmus@~

Dato : 11-01-08 04:10

On 27 Nov. 2007, 12:56, "kro90" <kr...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> ombor er rimelig, og priserne er ikke så høje. tror det var 25 dkr. for en

Jeg foreslår at I tager et kig på http://www.pissup.dk/prag/booking/flyafgange
for at finde billige fly til Prag.

Hoteller kan I finde på http://www.pissup.dk/prag/rejser/hoteller.

Vil I have nogle sjove ting at lave i Prag, foreslår jeg at I går ind
http://www.pissup.dk/prag/rejser/aktiviteter.

God tur, håber at I får det sjovt.

Rasmus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-01-08 13:52

christiansen.rasmus@gmail.com wrote in

> Hoteller kan I finde på pissup.dk

Inden man vælger at booke den vej, skal man lige være opmærksom på at der
er tale om en festarrangør der omtaler sin målgruppe som festaber.

Nok ikke optimalt for børnefamilier, kulturturister eller andre der måtte
have interesse i en god nats søvn

Fra : PatrickF.dk@gmail.co~

Dato : 18-11-07 10:35

On 15 Nov., 21:56, "Brian Olesen" <nom...@please.dk> wrote:
> [...]
> så egentlig gøres?
>
> Det må gerne være med start i Aalborg, men København er også ok.

Heysa,

Czech Airlines har også rimelige priser, fredag-mandag =1 222 DKK, og
de er ganske udemærket.. Jeg har selv fløjet med dem flere gange..

Men hvis det skal være billigt, skal du helt klart vælge skyeurope.com

Mvh
Patrick