/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dækerfaring fra en kølig søndag B
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-11-07 07:59

Jeg flirter lidt med at få byttet ud i garagen og det førte mig i går ud
på de små veje mellem Jyllinge og Veksø. Min TDM900 rullende på Metzeler
Z4 og en Transalp på BT45/M. enduro 4.

Efter kørslen sammenlignede vi dæktemperatur - BT45 var markant varmere
end mine Metzeler. Bagpå havde Transalpen et Metzeler Enduro 4 - det var
også varmere. Z4'erne var faktisk kun varme (læs: lune) på midten.

Mon ikke BT45 er rigtig velegnede til vinterbrug, eller er der andre
faktorer der spiller ind? Slanger i transalpen? Dækbredden?

Mon jeg skal til at æde mine lovprisninger af Z4 nu? Jeg tror det.

--
vh
Torben

 
 
Allan K. Poulsen (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 05-11-07 08:56

>
> Mon ikke BT45 er rigtig velegnede til vinterbrug, eller er der andre
> faktorer der spiller ind? Slanger i transalpen? Dækbredden?
>

Er en af de vigtigste parametre i det spil ikke hvor meget luft der er i
dækket? Det er da et klassisk trick at lukke lidt luft ud af dækket for at
få dem varmere.

--
Mvh,
Allan
Aprilia SL1000 m. Metzeler Sportec M3 (uden alt for meget luft



Torben Scheel (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-11-07 09:20

Allan K. Poulsen wrote:
>> Mon ikke BT45 er rigtig velegnede til vinterbrug, eller er der andre
>> faktorer der spiller ind? Slanger i transalpen? Dækbredden?
>>
>
> Er en af de vigtigste parametre i det spil ikke hvor meget luft der er i
> dækket? Det er da et klassisk trick at lukke lidt luft ud af dækket for at
> få dem varmere.
>
Jeg havde da toppet dem op til de spec. 2,5 i begge ender før jeg tog
hjemmefra, så det kan da være. TA'en fik 2,0 hhv. 2,3 ved afgang.

--
vh
Torben

Richard (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-11-07 18:04

Torben Scheel wrote:

>>> Mon ikke BT45 er rigtig velegnede til vinterbrug, eller er der andre
>>> faktorer der spiller ind? Slanger i transalpen? Dækbredden?

Hastighedsindeks kan også spille ind - i samme dæktype vil et til 180 km/t
hurtigere tage varme end samme men til 210. Dit Z4 er vel ikke et til 240
og TA'ens til 180 km/t?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK



Torben Scheel (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-11-07 07:44

Richard wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
> Hastighedsindeks kan også spille ind - i samme dæktype vil et til 180
> km/t hurtigere tage varme end samme men til 210. Dit Z4 er vel ikke et
> til 240 og TA'ens til 180 km/t?
>
Ah - du har fat i endnu en faktor. TDM'en har helt sikkert mindst Z spec.

--
vh
Torben

Richard (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-11-07 21:37

Torben Scheel wrote:

>> Hastighedsindeks kan også spille ind - i samme dæktype vil et til 180
>> km/t hurtigere tage varme end samme men til 210. Dit Z4 er vel ikke et
>> til 240 og TA'ens til 180 km/t?
>>
> Ah - du har fat i endnu en faktor. TDM'en har helt sikkert mindst Z spec.

W (max 270) iflg. Metzeler mener du vel, men under alle omstændigheder
kunne der være noget der

Iøvrigt er det en af netop vor brave ven Agusta-Claus' kæpheste at holde
sig til det lavest nødvendige hastighedsindeks pga. bl.a. varmen. - det
taler online-forhandlerne heller ikke så meget om...

Ved de nævnte BT45 er hastighedsindekset et valg i mange størrelser, måske
også dine?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Torben Scheel (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-11-07 07:28

Richard wrote:

>
> W (max 270) iflg. Metzeler mener du vel, men under alle omstændigheder
> kunne der være noget der

Z - hvor kom det fra? ZR17 vel. Hvad betyder ZR egentlig - 0 grader Radial?

Jeg tror jeg har købt et V da jeg skiftede bagdækket sidst - jeg plejer
ikke at smide penge ud af vinduet.

> Iøvrigt er det en af netop vor brave ven Agusta-Claus' kæpheste at holde
> sig til det lavest nødvendige hastighedsindeks pga. bl.a. varmen. - det
> taler online-forhandlerne heller ikke så meget om...
>
> Ved de nævnte BT45 er hastighedsindekset et valg i mange størrelser,
> måske også dine?
>
Der kommer BT45 på fruens NTV til foråret, TDM'en skal nok have BT021 på
næste gang. Eller måske Metzeler Z6, hvis der er gode erfaringer med
bagdækket på FJ'eren (Z6/M1 combo).

--
vh
Torben

Richard (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-11-07 21:30

Torben Scheel wrote:

>> W (max 270) iflg. Metzeler mener du vel, men under alle omstændigheder
>> kunne der være noget der

> Z - hvor kom det fra? ZR17 vel. Hvad betyder ZR egentlig - 0 grader Radial?

W og Z i samme dækbetegnelse er dobbbeltkonfekt: Metzeler dokumenterer
ikke deres dæk så nøje, nævner blot at W er max 270. Andetsteds fremgår,
at Z på denne plads betyder over 240 km/t, W max 270 og W'et er det
betydende i en sådan dobbelt markering. Hvorfor skulle det også være let


>> Ved de nævnte BT45 er hastighedsindekset et valg i mange størrelser,
>> måske også dine?
>>
> Der kommer BT45 på fruens NTV til foråret, TDM'en skal nok have BT021 på
> næste gang.

Så kunne du jo sørge for at få H-ratede BT45, hvis du får valget - i
sommer kunne jeg ikke opdrive et sæt til VF1100S'en i Storkøbenhavn, højst
et V-rated fordæk hos en og et H-rated bagdæk hos en anden. Mit
alternativet Avon Azaro/Storm ST var og er endnu i restordre, så den må
vente til '08.

I ventetiden punkterede 750'en og fik et sæt Macadam 100, som Agusta-Claus
kunne få på et par dage. De styrer mindst lige så glimrende og slipper
ikke så let her i efteråret på kold asfalt som de gamle Macadam 50, så det
var et held, når nu de foretrukne ikke lige kunne skaffes

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ib Jakobsen (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-11-07 23:12

Torben Scheel skrev:
> Jeg flirter lidt med at få byttet ud i garagen og det førte mig i går ud
> på de små veje mellem Jyllinge og Veksø. Min TDM900 rullende på Metzeler
> Z4 og en Transalp på BT45/M. enduro 4.
>
> Efter kørslen sammenlignede vi dæktemperatur - BT45 var markant varmere
> end mine Metzeler. Bagpå havde Transalpen et Metzeler Enduro 4 - det var
> også varmere. Z4'erne var faktisk kun varme (læs: lune) på midten.
>
> Mon ikke BT45 er rigtig velegnede til vinterbrug, eller er der andre
> faktorer der spiller ind? Slanger i transalpen? Dækbredden?
>
> Mon jeg skal til at æde mine lovprisninger af Z4 nu? Jeg tror det.


Host host......




--
MVH

Ib Jakobsen

Kai Harrekilde-Peter~ (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 07-11-07 21:17

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Jeg flirter lidt med at få byttet ud i garagen og det førte mig i går
> ud på de små veje mellem Jyllinge og Veksø. Min TDM900 rullende på
> Metzeler Z4 og en Transalp på BT45/M. enduro 4.
>
> Efter kørslen sammenlignede vi dæktemperatur - BT45 var markant
> varmere end mine Metzeler. Bagpå havde Transalpen et Metzeler Enduro 4
> - det var også varmere. Z4'erne var faktisk kun varme (læs: lune) på
> midten.
>
> Mon ikke BT45 er rigtig velegnede til vinterbrug, eller er der andre
> faktorer der spiller ind? Slanger i transalpen? Dækbredden?
>
> Mon jeg skal til at æde mine lovprisninger af Z4 nu? Jeg tror det.

Z4 - er de ikke fra forrige årtusinde?


Kai, glad for Roadtec Z6 - MeZ4 stinker imho
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Torben Scheel (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-11-07 07:42

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Z4 - er de ikke fra forrige årtusinde?
>
Jo, ligesom R1

> Kai, glad for Roadtec Z6 - MeZ4 stinker imho

Når man sammenligner med ME33 og ME99 er de s@tans gode.

--
vh
Torben

"J.C.Kløve" (08-11-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 08-11-07 17:27

Torben Scheel skrev:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Z4 - er de ikke fra forrige årtusinde?
>>
> Jo, ligesom R1
>
>> Kai, glad for Roadtec Z6 - MeZ4 stinker imho
>
> Når man sammenligner med ME33 og ME99 er de s@tans gode.
>
Hvis man sammenligner med vognhjul anno 1878 endnu bedre

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Torben Scheel (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-11-07 08:36

J.C.Kløve wrote:
>>
> Hvis man sammenligner med vognhjul anno 1878 endnu bedre
>
Jeps. Z4 er et fantastisk dæk!

Og husk så at os der kører 5 cifrede km. på en sæson ikke umiddelbart
kan vælge at benytte samme dæk som Stoner

Er maskinen kommet ind i stuen, din slutsæsonskulker?

--
vh
Torben - med 3 ugers forsikring endnu.

"J.C.Kløve" (09-11-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 09-11-07 15:22

Torben Scheel skrev:
> J.C.Kløve wrote:
>>>
>> Hvis man sammenligner med vognhjul anno 1878 endnu bedre
>>
> Jeps. Z4 er et fantastisk dæk!
>
> Og husk så at os der kører 5 cifrede km. på en sæson ikke umiddelbart
> kan vælge at benytte samme dæk som Stoner
>
> Er maskinen kommet ind i stuen, din slutsæsonskulker?
>

Den står på display, bag sofaen og har gjort det i snart 14 dage.

5 cifrede belv det ikke til i år, og bliver næste år lige som i år, så
bytter jeg SV'eren til en vandscooter, så kunne de 5 cifre måske nås :-\

--
Dun@nt der ikke har noget mod at køre i regn, men der er fan'me grænser!
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Torben Scheel (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-11-07 15:20

J.C.Kløve wrote:

>
> Den står på display, bag sofaen og har gjort det i snart 14 dage.

Indtil den lille begynder at kravle, og derefter at pille?

> 5 cifrede belv det ikke til i år, og bliver næste år lige som i år, så
> bytter jeg SV'eren til en vandscooter, så kunne de 5 cifre måske nås :-\

Det er muligt at jeg er bæltskrækker, men det dér tangerer vandskrækker

--
vh
Torben

Anders Majland (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-11-07 19:31

> Indtil den lille begynder at kravle, og derefter at pille?

Jeg ville måske lige låse forbremsen (pakrem omkring grebet) men ellers er
sådan en mc da ret uskadelige. Der er dog nok gode steder at holde ved for
at rejse sig op men risikoen for skader på barn eller mc er vel ikke større
end ved så mange andre møbler ?

>> 5 cifrede belv det ikke til i år, og bliver næste år lige som i år, så
>> bytter jeg SV'eren til en vandscooter, så kunne de 5 cifre måske nås :-\
>
> Det er muligt at jeg er bæltskrækker, men det dér tangerer vandskrækker
>

Der var en fin SV650'er med færgen imorges - den så ret ny ud så jeg havde
lidt ondt af at den blev gennem saltlagen ... Jeg behøvede ihvertfald ikke
slikke på noget for at konstatere hvor saltet der var ... Min forrør var
helt hvide og der kom næsten intet lys ud af forlygten (efter 200km)

Btw så salter molslinien hvis ikke meget - Der var pisseglat ved
betalingslugerne i Ebeltoft



Jim Andersen (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 14-11-07 11:23

Anders Majland wrote:
>> Indtil den lille begynder at kravle, og derefter at pille?
>
> Jeg ville måske lige låse forbremsen (pakrem omkring grebet) men
> ellers er sådan en mc da ret uskadelige.

Det er sgu da ikke mc'en der er farlig. Det er ungen !

Som 3-5 årig brugte jeg da mange timer på at kravle omkring på min fars
100cc Moto Guzzi nede i kælderen. Meget af tiden gik da med at hælde sand og
småsten og hvad jeg ellers havde i lommerne, ned i benzintanken. Og så eller
generelt hive, pille, bide og trække i alt hvad der kunne hives, pilles,
bides eller trækkes i.

/jim



Torben Scheel (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 14-11-07 14:04

Jim Andersen wrote:
>
> Det er sgu da ikke mc'en der er farlig. Det er ungen !

Nemlig - min tanke var også hvor fint en SV'er kan dekoreres med f.eks.
dette sæt : http://olisan.dk/images/h2317.jpg

> Som 3-5 årig brugte jeg da mange timer på at kravle omkring på min fars
> 100cc Moto Guzzi nede i kælderen. Meget af tiden gik da med at hælde sand og
> småsten og hvad jeg ellers havde i lommerne, ned i benzintanken. Og så eller
> generelt hive, pille, bide og trække i alt hvad der kunne hives, pilles,
> bides eller trækkes i.
>
LOL, 1%'er fra starten

--
vh
Torben

"J.C.Kløve" (14-11-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 14-11-07 20:52

Jim Andersen skrev:
> Anders Majland wrote:
>>> Indtil den lille begynder at kravle, og derefter at pille?
>> Jeg ville måske lige låse forbremsen (pakrem omkring grebet) men
>> ellers er sådan en mc da ret uskadelige.
>
> Det er sgu da ikke mc'en der er farlig. Det er ungen !
>
> Som 3-5 årig brugte jeg da mange timer på at kravle omkring på min fars
> 100cc Moto Guzzi nede i kælderen. Meget af tiden gik da med at hælde sand og
> småsten og hvad jeg ellers havde i lommerne, ned i benzintanken. Og så eller
> generelt hive, pille, bide og trække i alt hvad der kunne hives, pilles,
> bides eller trækkes i.

En 3 mm stålplade under MC'en og denne lille fikse sag -
http://www.billigvvs.dk/El-artikler/Elhegn/1ef8c97afa3655b8d746f802aed140d2.html
købt på DBA, altsammen koblet op over plade og MC, giver respekt hos små
pilfingre...

(fløjte-fløjte-fløjte.waw)

--
Dun@nt disclaimer: //skulle der sidde en pædagogting og følse sig
provokeret - det er en joke//
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

"J.C.Kløve" (14-11-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 14-11-07 20:47

Torben Scheel skrev:
> J.C.Kløve wrote:
>
>>
>> Den står på display, bag sofaen og har gjort det i snart 14 dage.
>
> Indtil den lille begynder at kravle, og derefter at pille?
>
>> 5 cifrede belv det ikke til i år, og bliver næste år lige som i år, så
>> bytter jeg SV'eren til en vandscooter, så kunne de 5 cifre måske nås :-\
>
> Det er muligt at jeg er bæltskrækker, men det dér tangerer vandskrækker
>
som jeg siger der er fan'me grænser for mængden af vand jeg gider køre i
til og fra arbejde - især når bilen står lige ved siden af og fruen for
øvrigt skal samme sted hen :-\

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Kai Harrekilde-Peter~ (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 13-11-07 21:17

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> J.C.Kløve wrote:
>>>
>> Hvis man sammenligner med vognhjul anno 1878 endnu bedre
>>
> Jeps. Z4 er et fantastisk dæk!
>
> Og husk så at os der kører 5 cifrede km. på en sæson ikke umiddelbart
> kan vælge at benytte samme dæk som Stoner

Øhm, Torben .... et Z6 bagdæk holder altså helt glimrende 12-15.000km
selv på en R1'er.

Jeg kørte både en "trackday" og en "smuttur" til Nordkap og ned gennem
Norge (~6500km på 13 dage) på det samme Z6 bagdæk uden problemer. Den
smule firkantethed som bagdækket havde efter hjemkomsten forsvandt med
lidt svingkørsel.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Torben Scheel (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 14-11-07 08:13

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Øhm, Torben .... et Z6 bagdæk holder altså helt glimrende 12-15.000km
> selv på en R1'er.

Jo jo - men jeg mindes ikke at have hørt at Kløve kører på metzeler. Jeg
mistænker ham for at vælge mere kompromisløse sportsdæk, men det har jeg
i virkeligheden ikke belæg for.

Mit første Z4 blev med vemod smidt i dækcontaineren efter 6000km - en
bred flinteskærve havde gjort det af med flere tråde. Der var mindst det
dobbelte tilbage i det - der var nærmest kun en halvflad pendlerstribe
at se på det.

> Jeg kørte både en "trackday" og en "smuttur" til Nordkap og ned gennem
> Norge (~6500km på 13 dage) på det samme Z6 bagdæk uden problemer. Den
> smule firkantethed som bagdækket havde efter hjemkomsten forsvandt med
> lidt svingkørsel.
>
BT021 eller Z6 blive de næste på TDM'en. Men jeg er lidt nervøs ved
metzeler i ydersæsonen - se tråden "Dækerfaring fra en kølig søndag BT45
/ Z4". Har du indtryk af at Z6 er OK i ydersæsonen?

--
vh
Torben

Ukendt (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-07 20:19

Torben Scheel wrote:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
>> Øhm, Torben .... et Z6 bagdæk holder altså helt glimrende 12-15.000km
>> selv på en R1'er.

> BT021 eller Z6 blive de næste på TDM'en. Men jeg er lidt nervøs ved
> metzeler i ydersæsonen - se tråden "Dækerfaring fra en kølig søndag BT45
> / Z4". Har du indtryk af at Z6 er OK i ydersæsonen?

Jeg har brugt Z6'ere fra 1. marts til 30. november og jeg klager ikke!

De er i øvrigt en del billigere end BT021.

--
Squish
VFR750F

"J.C.Kløve" (14-11-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 14-11-07 20:45

Torben Scheel skrev:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Øhm, Torben .... et Z6 bagdæk holder altså helt glimrende 12-15.000km
>> selv på en R1'er.

arghhhh ka det nu os' pas'??
Det lyder langt -

> Jo jo - men jeg mindes ikke at have hørt at Kløve kører på metzeler. Jeg
> mistænker ham for at vælge mere kompromisløse sportsdæk, men det har jeg
> i virkeligheden ikke belæg for.

Nej - nem'li

Conti Road Attack såmend, men da der ikke er penge på bogen til et
banejern, bliver det Pilot Power til foråret, da jeg _vil_ på bane en
eller to genge i begyndelsen af sæsonnen - og sidste år kostede den
morskab altså Road Attack'ene livet*.


[zip]

>> Jeg kørte både en "trackday" og en "smuttur" til Nordkap og ned gennem
>> Norge (~6500km på 13 dage) på det samme Z6 bagdæk uden problemer. Den
>> smule firkantethed som bagdækket havde efter hjemkomsten forsvandt med
>> lidt svingkørsel.

Havde du r'etteren på traileren til nordkap? eller kørte du dæksider op
gennem Norge? (Med dertilhørende lysshow fra alle deres stærekasser )

> BT021 eller Z6 blive de næste på TDM'en. Men jeg er lidt nervøs ved
> metzeler i ydersæsonen - se tråden "Dækerfaring fra en kølig søndag BT45
> / Z4". Har du indtryk af at Z6 er OK i ydersæsonen?
>

*
Dækkene blev alt for varme på track day arrangmentet (havde sænket
trykket lidt på baghjulet) de var helt klistrede (og jeg mener klistrede
ikke kun "bløde og varme") og "svedte" i ugerne efter det halve af
"kemien" ud, - det så besynderligt ud når man kikkede på dækket og det
havde en underlig "fugtagtig" overflade. De blev meget glatte bagefter,
og jeg fik aldrig rigtig kørt "bid" i siderne igen)

Bortses herfra har jeg for øvrigt været både glad for og imponeret over
dækkene, især i regn har de leveret varen.
På banen præserede de også fint (til mit beskedne niveau) og havde jeg
ikke sænket trykket og kørt dem så helvedes varme, tror jeg ikke der
havde været problemer efterfølgende.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Kai Harrekilde-Peter~ (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 14-11-07 20:56

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Torben Scheel skrev:
>> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>>> Øhm, Torben .... et Z6 bagdæk holder altså helt glimrende 12-15.000km
>>> selv på en R1'er.
>
> arghhhh ka det nu os' pas'??
> Det lyder langt -

Jeg forstår din mistroiskhed ... men det er nu engang min erfaring
fra Z6 på Retteren.

>>> Jeg kørte både en "trackday" og en "smuttur" til Nordkap og ned gennem
>>> Norge (~6500km på 13 dage) på det samme Z6 bagdæk uden problemer. Den
>>> smule firkantethed som bagdækket havde efter hjemkomsten forsvandt med
>>> lidt svingkørsel.
>
> Havde du r'etteren på traileren til nordkap?

Næh, det var transport på 2 hjul Det tog 2½ dag fra Malmø til jeg
stod i Kirkeness. Der er forresten et billede af retteren i Finnmark
fylke på min dfmc.dk profil.

> eller kørte du dæksider
> op gennem Norge? (Med dertilhørende lysshow fra alle deres stærekasser
> )

Stærekasserne er sat til at de ikke trigger på motorcykler
(BTDT)


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Ukendt (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-11-07 19:50

On Wed, 14 Nov 2007 20:56:05 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>> eller kørte du dæksider
>> op gennem Norge? (Med dertilhørende lysshow fra alle deres stærekasser
>> )
>
>Stærekasserne er sat til at de ikke trigger på motorcykler
>(BTDT)

Det er de civile patruljevogne ikke.
Og selv relativt små fartoverskridelser straffes med ubetinget fængsel
i Norge.
Og det bliver eksekveret i Danmark grundet det Nordiske
politisamarbejde.

BTDT

Kai Harrekilde-Peter~ (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 15-11-07 20:38

Bt writes:

> On Wed, 14 Nov 2007 20:56:05 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
> <khp@harrekilde.dk> wrote:
>
>>> eller kørte du dæksider
>>> op gennem Norge? (Med dertilhørende lysshow fra alle deres stærekasser
>>> )
>>
>>Stærekasserne er sat til at de ikke trigger på motorcykler
>>(BTDT)
>
> Det er de civile patruljevogne ikke.
> Og selv relativt små fartoverskridelser straffes med ubetinget fængsel
> i Norge.
> Og det bliver eksekveret i Danmark grundet det Nordiske
> politisamarbejde.
>
> BTDT

Jeg ved at nordmændene indkræver bøder via det nordiske
politisamarbejder, men kan man virkelig komme ind og brumme i Danmark
for noget som ikke bliver takseret til frihedsstraf i Danmark?

Så lærte jeg noget nyt idag


Kai, tidl. udstationeret dfm-læser/skriver i Oslo
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Ukendt (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-11-07 12:40

J.C.Kløve wrote:

> Torben Scheel skrev:
>
>> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>>
>>> Øhm, Torben .... et Z6 bagdæk holder altså helt glimrende 12-15.000km
>>> selv på en R1'er.
>
>
> arghhhh ka det nu os' pas'??
> Det lyder langt -

Jeg kørte 16.000 km på mine Z6'ere, heraf 500 km på bane.

>> Jo jo - men jeg mindes ikke at have hørt at Kløve kører på metzeler.
>> Jeg mistænker ham for at vælge mere kompromisløse sportsdæk, men det
>> har jeg i virkeligheden ikke belæg for.
>
>
> Nej - nem'li
>
> Conti Road Attack såmend, men da der ikke er penge på bogen til et
> banejern, bliver det Pilot Power til foråret, da jeg _vil_ på bane en
> eller to genge i begyndelsen af sæsonnen - og sidste år kostede den
> morskab altså Road Attack'ene livet*.
>
>....
> Bortses herfra har jeg for øvrigt været både glad for og imponeret over
> dækkene, især i regn har de leveret varen.

Jeg har også kørt på Road Attack, og jeg vil vurdere
regnvejrsegenskaberne for Z6 til at være de samme - muligvis endda bedre!

Den eneste grund til at jeg skiftede fra Road Attack var pga. hæl/tå på
fordækket - det har jeg ikke oplevet på Z6, men det er jo ikke
ensbetydende med at det forholder sig sådan for alle maskiner.


--
Squish
VFR750F

"J.C.Kløve" (15-11-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 15-11-07 16:33

Squish skrev:

> J.C.Kløve wrote:
>
>> Torben Scheel skrev:
>>
>>> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>>>

> Jeg har også kørt på Road Attack, og jeg vil vurdere
> regnvejrsegenskaberne for Z6 til at være de samme - muligvis endda bedre!
>
> Den eneste grund til at jeg skiftede fra Road Attack var pga. hæl/tå på
> fordækket - det har jeg ikke oplevet på Z6, men det er jo ikke
> ensbetydende med at det forholder sig sådan for alle maskiner.

Nej hæl tå det her jeg ikke døjet med, men de er færdige, jeg var på et
par "raske" sogneveje som noget af det sidste på sæsonnen, men såsnart
jeg kom lidt ud på kanterne driftede baghjulet, så det holdt jeg hurtigt
op med, så var der dømt "morfar" og det er sgu for ennoverende :-\
Så af med Attackene (måske et sæt på ekstra fælge - hvis der byder sig
en lang tour i løbet af sommeren, men ellers vil jeg prøve Micheliner.

Dog med det forbehold at jeg er blevet tilbudt et sæt dæk med 124 km på
bagen (husker ikke hvilket fabrikat noget) til en _meget_ fornuftig
pris, - de kommer fra en helt ny skamferet tysk gade CBR, der er blevet
konverteret til Trackjern efter afhentning i D, og den skal have slicks
på såå, men jeg skal nok melde tilbage.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Hekto (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-11-07 23:31

On Wed, 14 Nov 2007 20:52:03 +0100, J.C.Kløve wrote:

> En 3 mm stålplade under MC'en og denne lille fikse sag -
> http://www.billigvvs.dk/El-artikler/
Elhegn/1ef8c97afa3655b8d746f802aed140d2.html
> købt på DBA, altsammen koblet op over plade og MC, giver respekt hos små
> pilfingre...
>
> (fløjte-fløjte-fløjte.waw)

HMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ;oD

.... behøver man hvirkelig en MC for at gøre brug af fidusen? Er det OK på
løstgående børn????



--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Ducato 900SSie
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste