Kan ikke slette mapper på netværks drev fr~
Fra : Lars Hult

Dato : 12-07-01 23:00

På en mac (os 8.4) der bruger en win 2k maskine som filserver har
jeg problemer med at slette mapper, som ligger på filserveren.

På nogle af mapperne er der en hængelås og går jeg i Info/arkivdeling
er det sat flueben i feltet "dette emne kan ikke flyttes eller slettes"
Prøver jeg at fjerne fluebenet får jeg flg. fejl
"kommandoen kunne ikke udføres, fordi der er for få adgangstilladelser"

Hvorfor det??

Hvis jeg selv opretter en ny mappe kan jeg gøre med den som jeg vil (slette
den),
lige indtil jeg sætter et flueben i føromtalte felt, så er den også gal for
den mappe.
Alle gode ideer, viden, ris ros modtages.

hilsen Lars

p.s. håber at det går vel med at xfutte.

XFUT dk.edb.mac

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 16:14

Lars Hult wrote:

> [...]
> den mappe.
> Alle gode ideer, viden, ris ros modtages.

Et gæt:

Beskeden kommer vel fordi der ikke er tilstrækkelige rettigheder på
bemeldte drev/share?!
Se evt. på konfigurationen af den respektive service på W2K maskinen.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Lars Hult

Dato : 13-07-01 19:53

> Beskeden kommer vel fordi der ikke er tilstrækkelige rettigheder på
> bemeldte drev/share?!
> Se evt. på konfigurationen af den respektive service på W2K maskinen.

Der burde være fuld kontrol til alle brugere.
Det er derfor jeg undrer mig over problemet.

hilsen Lars