Regler for skillevægge
Fra : Jens Thomsen

Dato : 11-11-07 22:24

I min lejlighed skal jeg sætte nye skilelvægge op med A1-gips på.
Er der krav om ståg rigler eller må de være lavet af træ?

Fra : Jørgen E.

Dato : 12-11-07 00:01

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
>I min lejlighed skal jeg sætte nye skilelvægge op med A1-gips på.
> Er der krav om ståg rigler eller må de være lavet af træ?

Helt grundlæggende er det kravene til væggen der afgør hvad du
må/skal bruge.
Det lyder ikke som om der er nogen specielle krav, så hvis det er
tilfældet vil træ være OK.

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-11-07 17:30

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
>I min lejlighed skal jeg sætte nye skilelvægge op med A1-gips på.
> Er der krav om ståg rigler eller må de være lavet af træ?

Skal de være lyddæmpende, er der forskellige måder at opnå det på. Er det
dit mål?

Træ eller stål er der ingen regler om.

- Martin

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-11-07 21:52

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote in message
> "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
>
> Skal de være lyddæmpende, er der forskellige måder at opnå det på. Er det
> dit mål?

Både og.
Det er skillevægge imellem soveværelset, køkkenet og gangen der bliver
bygget op her.

Senere kommer jeg til at lave badeværelsesvæggene på samme måde, men der
kommer vådrumsgips på indersiden, så det må være OK med træ der også.

Det ville være fint med lydisolerende, men ender med kun eet lag gips på
hver side og rockwool i, så det er nok begrænset hvad det giver