Luftpudekile
Fra : Ole V Jensen

Dato : 11-11-07 18:39

Hej

Er der et sted på nettet, hvor man kan købe de der luftpudekiler man
bruger i stedet for almindelige plast/trækiler når man monterer døre og
vinduer?

Jeg kan kun finde et sted hvor man kun kan købe som forhandler.

Kender i noget, og gerne til overkommelige priser. Alternativt et
byggemarked.

mvh
Ole J

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-11-07 19:19

Hej!

Ole V Jensen wrote:

> Er der et sted på nettet, hvor man kan købe de der luftpudekiler man
> bruger i stedet for almindelige plast/trækiler når man monterer døre og
> vinduer?

Kan du ikke bare kigge forbi f.eks. Bygma og købe et sæt? Det er givet vis ikke
det billigste sted (ganske sikkert ikke ), men jeg har da ihvertfald set dem
dér i Helsingørafdelingen.

Brugte dog trækiler da jeg satte nye døre+karme i min lejlighed...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole V Jensen

Dato : 11-11-07 20:03

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> Kan du ikke bare kigge forbi f.eks.
> Bygma og købe et sæt? Det er givet vis ikke
> det billigste sted (ganske sikkert ikke ),
> men jeg har da ihvertfald set dem
> dér i Helsingørafdelingen.

Jo, men det er fordi det er et julegaveønske, og køberen har ikke
mulighed for at drøne rundt til byggemarkeder for at finde dem.

mvh
Ole J

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 11-11-07 19:52

Ole V Jensen wrote:
> [...]
> og vinduer?
>
> Jeg kan kun finde et sted hvor man kun kan købe som forhandler.

Er det dem her du mener http://www.winbag.dk/?show=forside

M.v.h
Niels

Fra : Ole V Jensen

Dato : 11-11-07 20:26

Niels Jacobsen <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:

> Er det dem her du mener http://www.winbag.dk/?show=forside
>
> M.v.h
> Niels

Ja, lige præcis.

mvh
Ole J

Fra : tp

Dato : 11-11-07 19:59

> [...]
> vinduer?
>
> Jeg kan kun finde et sted hvor man kun kan købe som forhandler.

Vores lokale Stark har haft dem det sidste års tid.. Men de er IKKE billige.
Kan du ikke bruge en kasse med knudsen kiler istedet - virker fint for mig,
og er langt billigere :)

Fra : Ole V Jensen

Dato : 11-11-07 20:26

tp <skodskod@yahoo.com> wrote:

> Vores lokale Stark har haft dem det sidste års tid.. Men de er IKKE billige.
> Kan du ikke bruge en kasse med knudsen kiler istedet - virker fint for mig,
> og er langt billigere :)

Selvfølgelig kunne jeg bruge kiler, men nu vil jeg gerne have noget
andet.
Du siger de er hundedyre, men jeg har lige hørt at de skulle være
billige.

mvh
Ole J

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 11-11-07 20:49

Ole V Jensen wrote:
> Selvfølgelig kunne jeg bruge kiler, men nu vil jeg gerne have noget
> andet.
> Du siger de er hundedyre, men jeg har lige hørt at de skulle være
> billige.

http://www.winbag.dk/?show=forside som jeg henviste til, kan man da godt
købe dem som privat, så vidt jeg læser deres handelsbetingelser.
Men over kr.700,- synes jeg godt nok er dyrt.

M.v.h
Niels

Fra : Ole V Jensen

Dato : 11-11-07 20:56

> [...]

> købe dem som privat, så vidt jeg læser deres handelsbetingelser.
> Men over kr.700,- synes jeg godt nok er dyrt.

Det var ikke på deres side jeg fandt dem, men jeg har nu fundet dem til
540 kr. for fire stk. + 52 kr. i porto.
her: http://www.vinduesmarkedet.dk/Pages/Product/4397-1-92/

mvh
Ole J

Fra : Ole V Jensen

Dato : 11-11-07 21:24

Ole V Jensen <not@available.dk> wrote:

> Det var ikke på deres side jeg fandt dem, men jeg har nu fundet dem til
> 540 kr. for fire stk. + 52 kr. i porto.
> her: http://www.vinduesmarkedet.dk/Pages/Product/4397-1-92/

Og jeg finder lige, at XL-byg har dem på tilbud til 622 for fire stk.

mvh
Ole J

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-11-07 22:42

"Ole V Jensen" <not@available.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg finder lige, at XL-byg har dem på tilbud til 622 for fire stk.

Jeg har sat en del vinduer i med de poser. Synes ikke rigtig jeg kan se
fordelen ved dem, så de røg ud til fordel for bøgetræskiler. Til den pris
kan der sq købes nogle kiler. :)

Knudsenkiler er noget lort at bruge i mine øjne.

- Martin, tømrer

Fra : Martin Bak

Dato : 12-11-07 01:40

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan der sq købes nogle kiler. :)
>
> Knudsenkiler er noget lort at bruge i mine øjne.

Enig. og de priser er da helt hen i vejret. Hvis man kunne konkurrere på
prisen ville det måske være interesant

Martin