selvnivelerende beton udendørs
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 11-11-07 09:55

Hej i gruppen

Jeg skal til at bygge et højbed med kantfliser. Jeg vil selvfølgelig gerne
at bunden er i vatter, og regnede med at skulle støbe et lille fundament.

Så tænkte jeg på at man til indendørs brug kan får noget der selv flyder ud
til en plan flade i vatter.
Kan man få noget tilsvarende til udendørs??

/CJ

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-11-07 16:28

> Jeg skal til at bygge et højbed med kantfliser. Jeg vil selvfølgelig gerne
> at bunden er i vatter, og regnede med at skulle støbe et lille fundament.

Hvorfor vil du have bund i? Det vil da give en masse bøvl med vand.

Mvh Maria

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 11-11-07 17:21

> Hvorfor vil du have bund i? Det vil da give en masse bøvl med vand.

Jeg vil ikke have bund i hele beddet. Blot støbe et underlag for
kantfliserne. Hvis man kunne få noget selv-nivelerende synes jeg umiddelbart
det lyder som den nemmeste måde at sikre at nederste række er i vatter.

/CJ

Fra : SB

Dato : 11-11-07 19:20

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kantfliserne. Hvis man kunne få noget selv-nivelerende synes jeg
> umiddelbart det lyder som den nemmeste måde at sikre at nederste række er

Det er nu ikke 100% selv-nivelerende, lægger sig bare ikke i en bunke som
normal beton gør - ellers kan du bare blande noget meget tynd beton og så
smide noget plastic over så det ikke tørre ud hurtigt og revner

Søren

Fra : Mads

Dato : 11-11-07 19:27

On Sun, 11 Nov 2007 17:21:10 +0100, "Christian Jacobsen"
<Christian.Jacobsen@gmail.com> wrote:

>Jeg vil ikke have bund i hele beddet. Blot støbe et underlag for
>kantfliserne. Hvis man kunne få noget selv-nivelerende synes jeg umiddelbart
>det lyder som den nemmeste måde at sikre at nederste række er i vatter.

Så godt er der ikke noget selv-nivelerende beton der er, så du
kommer ikke udenom selv at skulle sørge for at få bunden i vatter.

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 11-11-07 19:57

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> Så godt er der ikke noget selv-nivelerende beton der er, så du
> kommer ikke udenom selv at skulle sørge for at få bunden i vatter.

Nå, jamen så tror jeg da bare et jeg stamper noget sand istedet. Synes bare
det virkede ideelt.

/CJ