ang mus og gift stationer
Fra : René Kjær

Dato : 09-11-07 20:24

Hejsa NG

Vi har lige haft en enkelt mus på loftet(håber der kun var en), den er så
fanget i en fælde, jeg har nogen gift stationer med korn stående uden for op
af hus muren, er det smart og lade dem stå, eller vil de evt tiltrække flere
mus?

René

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-07 14:04

"René Kjær" <dsl289289@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> korn stående uden for op af hus muren, er det smart og lade dem
> stå, eller vil de evt tiltrække flere mus?

Hvis man bruger gift, er det altid en god regel at lægge det
udendørs. Man kan lægge ca. ½ meter nedløbsrør, én på hver side af
huset, og lægge giftkorn i midten af røret, så fuglene ikke kan
komme til det. Hvis musene spiser af kornene, når de ikke at komme
ind i huset før giften virker. Mus løber som regel et par gange
rundt om huset, inden de går ind, og der skal kun en meget smal
sprække til, for at en ungmus kan passere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-11-07 10:22

On Nov 9, 8:24 pm, "René Kjær" <dsl289...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> af hus muren, er det smart og lade dem stå, eller vil de evt tiltrække flere

Smækfælder eller katte, det dur.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : René Kjær

Dato : 14-11-07 14:40

> [...]
op
> af hus muren, er det smart og lade dem stå, eller vil de evt tiltrække

jeg har så brugt en fælde der hedder snap, den fungerede fint.

man spørgsmålet var om jeg skulle fjerne de gift stationer jeg har stående,
jeg er ikke meget for at have en fælde stående udenfor af hensyn til
bettemand og hunden.

René

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-11-07 15:20

On Nov 14, 2:39 pm, "René Kjær" <dsl289...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
>
> man spørgsmålet var om jeg skulle fjerne de gift stationer jeg har stående,
> jeg er ikke meget for at have en fælde stående udenfor af hensyn til

Du kan sætte fælden ind i en kasse med hængelås på ala rottekasserne.
De kan måske endda sidde inde i rottekasser.