UPS og HFI?
Fra : Rick

Dato : 09-11-07 18:53

Hej I gruppen,

Ved ikke helt, om det er den rigtige gruppe, men da det ikke kun har med edb
at gøre, så prøver jeg her.

Mine forældre har en UPS til deres fyr, således at fyret kan komme af med
varmen, ved strømsvigt. Jeg har også selv for nogen tid siden købt en UPS
for at holde min server i live ved strømsvigt.

Men så var det, at jeg kom i tanker om, at ved strømsvigt, om der
overhovedet er noget der hedder HFI i sådan en UPS?
Kan man risikere at dø, hvis man kommer til at "pille", mens der er
strømsvigt?

- rick -

Fra : Holst

Dato : 09-11-07 18:58

Rick wrote:

> [...]
> overhovedet er noget der hedder HFI i sådan en UPS?
> Kan man risikere at dø, hvis man kommer til at "pille", mens der er

Hvis UPS'en føder fyret eller hvad der nu er sluttet til den, så skal
man naturligvis slukke for UPS'en, inden man begynder at pille.

Fra : Rick

Dato : 09-11-07 19:13

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Hvis UPS'en føder fyret eller hvad der nu er sluttet til den, så skal man
> naturligvis slukke for UPS'en, inden man begynder at pille.

Ja okay, det er naturligvis klart. Det var måske et dårligt eksempel.
Jeg tænkte her mere på alle mulige måder, som man selvfølgelig ufrivilligt
ved et eller andet uheld ville kunne få strøm på.