Pelset æbletræ...
Fra : Kim S

Dato : 04-11-07 12:29

Vi har haft en hund på besøg, som havde den uvane, at angribe
farlige træer ... Og vi opdagede uvanen for sent, med det
resultat at vores æbletræ har fået pelset al barken af omkring
½ meter oppe, på et ca. 30 cm langt stykke. Det drejer sig
nok om ca. 90% af barken på det stykke der er væk.
Er der noget man kan gøre for at redde træet , eller skal
det udnævnes til brænde ?

Mvh, Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-11-07 13:26

Kim S skrev:

> Er der noget man kan gøre for at redde træet , eller skal
> det udnævnes til brænde ?

Har et barkløst pæretræ der har overlevet i årevis.
Hans

Fra : Kim S

Dato : 04-11-07 13:54

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Har et barkløst pæretræ der har overlevet i årevis.

Har du behandlet det bare ved med noget ?
Det tænder jo et lille håb for overlevelse
(af træet...)

Mvh, Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-11-07 14:10

Kim S skrev:

> Har du behandlet det bare ved med noget ?
> Det tænder jo et lille håb for overlevelse
> (af træet...)

Det 1. år smurte jeg noget "fikumdik" på som min nabo havde rodet sammen
(sikkert noget podevoks e.l.) og næste år noget bodysafe - men om det havde
nogen indflydelse?

Jeg har ikke rørt det i måske 10 år nu og det lever stadig lystigt videre...
Hans

Fra : MaG

Dato : 05-11-07 08:09

Hej!

Vi har også et æbletræ som vores egen hund har angrbet fordi det var så
farligt da hun var hvalp, og det mistede en hel del bark hele vejen rundt og
helt ned til rødderne, det står stadig fint og giver rigtigt mange gode
æbler, det er nu 7 år siden. Hun angreb også vores store vandgran og det er
der heller intet galt med, så jeg tror som bare at du skal lade træet stå
det skal nok klare sig...

Med venlig hilsen
Maria