Billige loftplader?
Fra : Robert

Dato : 03-11-07 19:05

Hej

Vi har et grimt loft i kælderen. Derfor vil jeg gerne opsætte nogle
loftplader der kunne pynte lidt. Jeg tænkte på nogle flamingoplader, men de
er vist ikke lovlige. Har i et alternativ som både er let, hurtigt og
billigt at opsætte. Da det er en kælder lægger jeg ikke det helt store i
pladernes udsende.

Venlig hilsen
Robert

Fra : Hauge

Dato : 03-11-07 19:16

Hejsa
Robert wrote:
> Vi har et grimt loft i kælderen. Da det er en kælder lægger jeg ikke det
> helt store i pladernes udsende.

Er der ikke lidt modstridende i det her?

Hvad med alm. billige gips-plader? De er billige og brandsikre.

Mvh Hauge

Fra : Robert

Dato : 03-11-07 19:33

> Er der ikke lidt modstridende i det her?
>
> Hvad med alm. billige gips-plader? De er billige og brandsikre.
>
> Mvh Hauge

Det kommer jo an på hvor slemt loftet er ;)
Men nu vil jeg endelig ikke ud i en diskussion. Jeg ved hvor galt det kan gå
i disse grupper. Så glem alt om mit loft....
Jeg vil så ændre mit spørgsmål:
Findes der nogle billige loftplader som samtidig er lette at opsætte på et
kælderloft.

VH
Robert

Fra : Max

Dato : 03-11-07 19:37

Hej Robert

> Findes der nogle billige loftplader som samtidig er lette at opsætte
> på et kælderloft.

Vil du have hjælp eller ikke ?

Hvad med nogle pin-up gipsplader, det er da en fin løsning.

--
Mvh Max

Fra : Robert

Dato : 03-11-07 19:48

> Vil du have hjælp eller ikke ?

Selvfølgelig vil jeg have hjælp ellers havde jeg jo ikke oprettet indlægget.
Det kan godt være jeg fik formuleret mig lidt forkert, men hvis man ønsker
at hjælpe så tror jeg godt at man kan forstå hvad jeg mener.

> Hvad med nogle pin-up gipsplader, det er da en fin løsning.

Jeg kender ikke disse pin-up-gipsplader... men jeg vil da se mig lidt om på
nettet og måske blive klogere... tak.

Vh
Robert

Fra : Hauge

Dato : 03-11-07 20:06

Robert wrote:
> Det kan godt være jeg fik formuleret mig lidt forkert, men
> hvis man ønsker at hjælpe så tror jeg godt at man kan forstå hvad jeg
> mener.

Du synes altså ikke mit forslag var et svar? Jeg forstod godt hvad du mente,
at du så ikke forstod svaret, er jo din sag.

> men jeg vil da se mig lidt
> om på nettet og måske blive klogere... tak.

God ide.

/Hauge

Fra : Robert

Dato : 03-11-07 20:36

> Du synes altså ikke mit forslag var et svar? Jeg forstod godt hvad du
> mente,

Ikke for at starte en diskussion som nævnt tidligere. Men hvorfor postede du
så ikke bare svaret, og undlod din kommentar når du nu godt vidste hvad jeg
mente ;)

> at du så ikke forstod svaret, er jo din sag.

Kære Hauge.. jeg forstod dit svar ;))

Jeg har fået den hjælp jeg behøvede, tak for det... tråden er hermed lukket
for mit vedkommende.

Med ønsket om en fortsat god weekend.
Robert

Fra : Hauge

Dato : 03-11-07 20:50

Robert wrote:
> Men hvorfor
> postede du så ikke bare svaret, og undlod din kommentar når du nu
> godt vidste hvad jeg mente ;)

Hvis du ikke kan tåle kommentarer i "dine" tråde, så skulle du nok finde et
andet og lukket forum.
Men din dumhed gjorde at tråden drejede i den retning som du ikke selv
ville.

> Kære Hauge..

Gaaaab.

> jeg forstod dit svar ;))

Det skulle man ellers ikke tro.

> Jeg har fået den hjælp jeg behøvede, tak for det...

Er ret tvivlende.

/Hauge

Fut: mudderkastning

Fra : ghdf

Dato : 03-11-07 21:05

DESV HAUGE den røg IKKE i mudderkastning , dit store KVAJ HAUGE

Nu er det sådanne at alle steder finder man "tumper"

Du er så heldig at ramme ind i HAUGE ! som slår dem alle

HAUGE er den største narrøv der kan findes

HAUGE er en lille fed nar,med fedtet hår,som sidder hjemme altid
og når han ikke lytter på radioen,ja så er der
dømt TERROR på www

Så lad være med at kommentere ham
han er det ikke værd , og man burde
vel samle samme til ham så han
kan købe sig nogen at de piller som
han spiste førhen,så plejer han at blive "rolig" igen
ka du huske dem HAUGE ?

Det eneste der er noget møg , her på NG (udover HAUGE)
er at man ikke lige sådan,kan smide narrøven ud / banne ham

MENNNNN sig aldrig aldrig , det kunne jo være der var et "smuthul"

OG Held og lykke med dine plader til loftet,håber du finder de rette

Vh ME

Fra : Hauge

Dato : 03-11-07 21:10

ghdf wrote:
> DESV HAUGE den røg IKKE i mudderkastning , dit store KVAJ HAUGE

Hehe.. Jeg elsker også dig. Men du kan måske ikke læse? Nåehnej, det kræver
jo at man klipper i det man svarer på, for at opdage at der vitterligt stod
"FUT: mudder"..
Og det gør der så sådan ca. igen..
FUT: mudder

/Hauge

Fra : Max

Dato : 03-11-07 21:00

Hej Robert

> Selvfølgelig vil jeg have hjælp ellers havde jeg jo ikke oprettet

Hvis jeg må give dig et rigtigt godt råd, så brug usenettet og
lev med de muligheder der er i et åbent forum. Du kan stille
de spørgsmål du har lyst til, andre kan så svare som de har
lyst til, ingen ejer og bestemmer over trådene, brug det du kan
og glem resten.

> Jeg kender ikke disse pin-up-gipsplader... men jeg vil da se mig lidt
> om på nettet og måske blive klogere... tak.

En god ide, lykke til med det.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen E.

Dato : 04-11-07 13:44

> [...]
> alternativ som både er let, hurtigt og billigt at opsætte. Da det er en kælder lægger
> jeg ikke det helt store i pladernes udsende.

Der er mange forhold der kan spille ind i forbindelse med dit projekt,
men jeg har også selv et kælderloft jeg har overvejet at "forskønne".
Gipspladerne kræver du monterer nogle lister som du kan fastgøre
pindene i. Det kan måske være OK, da du så kan få rettet det gamle
loft lidt af, hvis der er behov for det. De findes også uden lister
hvis du kan bruge den mulighed. Liste-typen sænker desværre højden
lidt, hvilket jeg ikke selv ville kunne leve med.
Jeg har stedet overvejet at påklæbe tynde loftplader fra Echophon,
eller tilsvarende da det samtidig giver en god akustik. Jeg syntes
valget må komme meget an på hvad du har nu og hvilke muligheder
du har for fastgørelse og evt. krav til tykkelse af materiale. Træbeton-
plader kunne være en anden mulighed.

Fra : Robert

Dato : 04-11-07 15:27

>Liste-typen sænker desværre højden
> lidt, hvilket jeg ikke selv ville kunne leve med.

Vi har selv en meget lav lofthøjde så jeg skal heller ikke for langt ned.

> Jeg har stedet overvejet at påklæbe tynde loftplader fra Echophon,
> eller tilsvarende da det samtidig giver en god akustik.

Har også selv kigget på Echofonplader. Men de var meget sarte på overfladen,
og man kan meget let beskadige pladen. Især med den lave lofthjøde.

> valget må komme meget an på hvad du har nu og hvilke muligheder
> du har for fastgørelse og evt. krav til tykkelse af materiale. Træbeton-
> plader kunne være en anden mulighed.

Træbeton er en god løsning... :)

Tak for dine forslag Jørgen.

Venlig hilsen
Robert

Fra : Max

Dato : 04-11-07 18:26

Hej Jørgen

> Gipspladerne kræver du monterer nogle lister som du kan fastgøre
> pindene i. Det kan måske være OK, da du så kan få rettet det gamle

Det er ikke altid nødvendig, dek kommer an på det bestående
lofts beskaffenhed. Hvis overfladen på loftet kan bære kan man
lime pin-up loftet op med varmlim hvis man tør, sådan har jeg
været med til at sætte lofter op for 30 år siden, og de hænger
der stadigvæk uden problemer.

--
Mvh Max

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-11-07 21:57

> [...]
> de er vist ikke lovlige. Har i et alternativ som både er let, hurtigt og
> billigt at opsætte. Da det er en kælder lægger jeg ikke det helt store i

Hvad består loftet af nu?

- Martin