Älvsbyhus, erfaringer og konkurrenter?
Fra : peter

Dato : 02-11-07 14:36

Hej
Er der nogle, der bor i et Älvsbyhus eller kender, nogle der gør? Hvad
er jeres erfaringer med huset og firmaet? Firmaets priser er, så vidt
jeg kan se, ret lave. Har de konkurrenter i denne, den lave ende, af
prisskalaen? I givet fald hvilke?

Mvh og på forhånd tak for svarene!

Fra : Jodle

Dato : 03-11-07 08:47

prøv www.voresbolig.dk. Det er et forum, hvor alle ny/tilbyggere har ris/ros
om div. firmaer.
Da vi byggede hus nov. sidste år, havde vi også fat i alvsbyhus. De var som
sådan flinke og rare, men deres pris-skema holdt ikke i sidste ende. Og
deres sokkel er en "punkt-sokkel" i.Der var en hel masse oven i det. Og husk
du selv skal stå for stikledning. Med det mener jeg at det var for os, meget
bedre at få den lokale tømrermester til at stå for det hele. Også
prismæssigt endda. Og så har vi fået det hus vi præcis vil ha´. Væg flyttet
undervejs + en masse andre ting, UDEN merudgift. Det vil man få fra
Alvsbyhus.
Jeg vil varmt anbefale at du/i finder en lokal tømrer, som kan stå for
totalentreprisen. Det vil du ikke fortryde. Og hvis det er en ordentlig
tømrer, så betaler du KUN for det du har få lavet. Og du skal ikke betale
noget som helst forud.
Min anbefaling herfra.

Peter

Fra : l.krarup@mil.dk

Dato : 20-12-07 12:04

On 2 Nov., 14:36, peter <peter900...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> er jeres erfaringer med huset og firmaet? Firmaets priser er, så vidt
> jeg kan se, ret lave. Har de konkurrenter i denne, den lave ende, af

Efter at have undersøgt markedet et år efter at de fik bank i en række
artikler i Ebladet, har vi netop bygget et Alvsbyhus model Ægir. Netop
pga. de problemer der var omtalt på i ovenstående og på nettet bad vi
den tekniske forveltning i Viborg bore i alle disse forhold inden vi
skrev under. En byggeansøgnig er billig i den sammenhæng . Vi
valgte de dyre, men sikre løsninger i kataloget: Dyre vinduer og døre,
samt køkkenmuligheder. Vi har også flere kollegaer der har valgt at
bygge hus fra firmaet, og de er ligeså uforstående overfor de omtalte
problemer som vi er. Jeg kan anbefale den af deres sælgere der hedder
Jan Johansen, han har på meget behagelig vis gennemgået alle de
påståede og aktuelle fejlforhold der er omtalt i presse og på nettet -
også dem vi ikke have hørt om. Efter vores lille børnefamilies
kriterier var den nærmeste konkurrent knap 500000 dyrere. Jeg vil
anbefale at anvende de danske håndværkersjak som anbefales af
Alvsbyhus, idet de har erfaring med de forhold der er under bygningen
af et Alvsbyhus - så der ikke kommer fugt og vridniger de forkerte
steder under montagen. Vedr. tag, indeklima m.m. så er det en rimelig
god garanti at der selv efter de nye regler stadig bliver bygget over
100 Alvsbyhus huse i DK om året og ca 2000 på det nordiske marked om
året - prøv at sammenligne de tal med antallet af negative sager du
kan finde på nettet...