Hjælp - dryppende metalpladetag
Fra : John

Dato : 28-10-07 20:22

Hej

Da jeg allerede har oplagt 64m2 metalpladetag ønsker jeg ikke råd der går på
et andet produkt, derimod håber jeg at der er nogen der har løsningen på
kondensdryp fra taget. Der samles kondens på undersiden af pladerne, og
vandet drypper af ved lægterne - som så forøvrigt også bliver våde

Kan der købes et produkt til at efterbehandle med eller hvad ? Der er med
garanti andre der står med samme problem, hvad gør I eller hvad har I gjort?

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : Is

Dato : 28-10-07 21:14

"John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

er med
> garanti andre der står med samme problem, hvad gør I eller hvad har

Hvad er det du har lagt tag over ??

Er det et rum du har mulighed for at "udtørre", eller kan du have
samme temp over og under taget???

Uden at vide det med sikkerhed, så mener jeg man kan få noget maling,
der til en vis grad kan optage fugt. Men den skal alligevel have
mulighed for at tørre en gang imellem.

Erik Isager

Fra : SR

Dato : 28-10-07 21:39

Du skal sørge for at varme og kulde ikke mødes, isoler, sørg for effektiv
udluftning fra tagfod og op i kip(rygningen)

Fra : John

Dato : 29-10-07 22:01

> [...]
>
> Uden at vide det med sikkerhed, så mener jeg man kan få noget maling,
> der til en vis grad kan optage fugt. Men den skal alligevel have

Det er henholdsvis 32m2 carport og 32m2 garage, der ikke er opvarmet og
heller ikke tæt lukket, så muligheden for at udtørre eller affugte er ikke
eksisterende. Taghældningen er kun 10 - 15 grader
Der er kommet et forslag om er malingsprodukt, så de skal kontaktes for at
få en pris.
Jeg gik selv og fiflede lidt med en ide om at trykke en 1cm. flamingoplade
fast i påstrøget sokkelasfalt, men hvis malingen prismæssigt er til at komme
til, er det nok det nemmeste.

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 15:25

John wrote:

> Det er henholdsvis 32m2 carport og 32m2 garage, der ikke er opvarmet
> og heller ikke tæt lukket, så muligheden for at udtørre eller affugte
> er ikke eksisterende. Taghældningen er kun 10 - 15 grader

Hvad skaber fugten?
Har du mulighed for at øge udluftningen?

Et malingprodukt fjerner ikke fugten, men styrer den i en vis grad.
Det bedste må være at få fugten væk før den kondenserer.

Stig Bang-Mortensen

Fra : John

Dato : 30-10-07 17:39

"Stig Bang-Mortensen" <sbmsnabelamortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skaber fugten?
> Har du mulighed for at øge udluftningen?
> --
> Mvh
>
> Stig Bang-Mortensen

Det er eddersvært at øge udluftningen i en åben carport

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 08:16

John wrote:
> "Stig Bang-Mortensen" <sbmsnabelamortensen.mail.dk> skrev i en
> meddelelse news:47273f55$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er eddersvært at øge udluftningen i en åben carport

Det ved jeg godt Jeg undrer mig over hvor der kommer så meget kondens
fra, netop fordi den er åben.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Mogens

Dato : 28-10-07 22:13

Efter mange tanker skrev John:
> [...]
> garanti andre der står med samme problem, hvad gør I eller hvad har I gjort?

For et par år siden købte jeg ECO TERM fra dette firma
http://www.servial.dk/Dansk/Containere/stop_kondens.htm
og det har været effektivt, og rimeligt i pris, nu var det ikke så
stort et tag som du har, men jeg har ikke haft kondens problemer efter
behandlingen.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Finn T B

Dato : 29-10-07 09:49

> [...]
> og det har været effektivt, og rimeligt i pris, nu var det ikke så stort
> et tag som du har, men jeg har ikke haft kondens problemer efter

Jeg har købt mine plader forbehandlet med noget der ligner det produkt du
henviser til her.

Jeg har ingen problemer med kondens i min carport.

Det der er smurt på ligner nærmest duelort og det virker lidt
skrøbeligt, så man skal ikke skrabe i det.

Så vidt jeg husker er mine plader fra Lindab, dem kunne man evt. kontakte og
spørge om de har noget man kan efterbehandle med.

God fornøjelse....

Finn

Fra : John

Dato : 31-10-07 19:33

"Mogens" <mohen@SLETc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det har været effektivt, og rimeligt i pris, nu var det ikke så
> stort et tag som du har, men jeg har ikke haft kondens problemer efter

Jeg kontaktede ovennævnte firma og fik efter lidt snak nummer og navn på
leverandøren. TM Coating DK i Ålborg, tlf. 86345422, de har produkter til
"gør det selv folket" til påstrygning med pensel. Jeg tager kontakt med dem
d.1/11 og vil lige smide en pris pr. kg/l her i tråden.

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : John

Dato : 06-11-07 19:04

> [...]
dem
> d.1/11 og vil lige smide en pris pr. kg/l her i tråden.

Pris små 45,-kr. pr. m2

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : Jørgen E.

Dato : 29-10-07 23:54

> [...]
> garanti andre der står med samme problem, hvad gør I eller hvad har I gjort?

Du kan nøjes med at hænge en dug op tæt under taget hvis du har mulighed for det.
Et undertagsprodukt vil være fint til det. Reducerer du luftrummet under pladerne
til omkring 10 cm. vil fugtindholdet i denne luft ikke give problemer. Træplader
vil nok være det optimale, da de kan absorbere og afgive fugt, men en dug
fungerer også fint de steder jeg har set.

Fra : TG

Dato : 31-10-07 09:37

On Oct 31, 8:16 am, "Stig Bang-Mortensen"
<sbmsnabelamortensen.mail.dk> wrote:

> Det ved jeg godt Jeg undrer mig over hvor der kommer så meget kondens
> fra, netop fordi den er åben.
> --
> Mvh
>
> Stig Bang-Mortensen

Det er nu ikke så usædvanligt på denne årstid, der kommer også kondens/
dug mange andre steder. Årstidens høje luftfugtighed, fugtige
opmivelser (jord/græsplæne/buske etc.) kombineret med lave
morgentemperatur vil medføre stor sandsynlighed for dannelse af dug/
kondens.

Jeg havde den samme oplevelse i carporten indtil jeg skiftede taget ud
med et hvor der var anti-kondens-belægning, det har tilsyneladende
fuldstændigt eliminieret problemet.

/TG