Opsætning af drivhus.
Fra : John Pedersen

Dato : 28-10-07 17:59

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at bruge en leverandør til
opsætning af drivhus. Jeg tænker bl.a. på lægning af fliser under
drivhuset, opsætning/støbning af sokkel og ikke mindst samling af
drivhuset. Man skal vist ikke have for mange tommelfingre
mch
JP

Fra : Ralph

Dato : 28-10-07 18:36

"John Pedersen (slet ZNIJQ)" <john.m@ZNIJQpedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11935911000.690555017196974@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> drivhuset, opsætning/støbning af sokkel og ikke mindst samling af
> drivhuset. Man skal vist ikke have for mange tommelfingre

Hvor henne i verden? Mon ikke du kan selv når sokkelsten er sat og soklen i
vinkel og water. Det er den svære del, resten tager bare tid, meget tid,
derfor bliver det nok nogle dyre tomater hvis du skal have proffer til det
hele.

--
Ralph

Fra : Per Toustrup

Dato : 28-10-07 19:18

John Pedersen <john.m@ZNIJQpedersen.tdcadsl.dk> (slet ZNIJQ)
skrev:
> [...]
under >drivhuset, opsætning/støbning af sokkel og ikke mindst
samling af >drivhuset. Man skal vist ikke have for mange

Jeg har netop sat mit nye drivhus op og hold da op hvor har jeg
ømme fingerspidser efter at have monteret mange fjedre til
vinduerne.
Jeg monterede selv stålsoklen (brug en laser vatterpas), fik
profhjælp til lægning af fliser, fik en kammerat til at hjælpe
med opsætningen af skelettet og har så brugt dagen til at
montere ruder. Jeg mangler kun døre og oplukkelige vinduer.
Få hjælp til det du ikke selv magter og så er det bare at gå på
med krum hals.
God arbejdslyst.

Mvh Per

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-10-07 19:21

On 28 Oct 2007 18:17:56 GMT, Per Toustrup <lisper@WM07Pprivat.dk>
(slet WM07P) wrote:

> [...]
>montere ruder. Jeg mangler kun døre og oplukkelige vinduer.
>Få hjælp til det du ikke selv magter og så er det bare at gå på

Brug en spidstang til fjedrene
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-10-07 19:26

On Sun, 28 Oct 2007 19:21:28 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
Klip

>Brug en spidstang til fjedrene
>mvh Ebbe

NB. og køb ekstra fjedre, jeg satte ca. det dobbelte antal i. og
det stod op efter 100 års stormen