Gynge - hvor højt?
Fra : BHR

Dato : 24-10-07 07:02

Hvor højt skal der være til overliggeren, så en gynge er brugbar til børn,
men at også voksne kan få glæde af den. Gyngen laves med et bildæk og
plastovertrukket kæde.

Forslag og evt. links modtages gerne!

Fra : Max

Dato : 24-10-07 07:18

Hej BHR

> Forslag og evt. links modtages gerne!

Så højt som muligt, mindst 3 meter hvis voksne skal gynge.

--
Mvh Max

Fra : Rick

Dato : 28-10-07 14:58

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej BHR
> Så højt som muligt, mindst 3 meter hvis voksne skal gynge.

Jeg tvivler på, at det er korrekt. Jeg kan huske som barn, var der på min
skole nogle der tænkte, at børnene skulle have nogle ekstra lange gynger, at
lege med. Spørg mig ikke om fysikkens love i den henseende, men facts var,
at ingen børn kunne få gang i dem, fordi de simpelthen blev alt FOR lange...
Senere blev de kortet ned og så virkede de fint...

Fra : Max

Dato : 28-10-07 16:09

Hej Rick

> Jeg tvivler på, at det er korrekt. Jeg kan huske som barn, var der på

Du kan tvivle så meget du vil, målet kommer ud fra praktiske
erfaringer med gynger.

--
Mvh Max

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 24-10-07 19:07

"BHR" <bhrFJERN@lic-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor højt skal der være til overliggeren, så en gynge er brugbar til børn,
> men at også voksne kan få glæde af den. Gyngen laves med et bildæk og
> plastovertrukket kæde.

så højt som muligt, jo højere jo længere bliver turen uden at man skal så
langt op.

Jens