alarm (i den billige ende)
Fra : Peter Holm

Dato : 23-10-07 20:49

Hej
jeg overvejer et alarmsystem af denne type:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=28033&type=0

Har nogen her erfaringer med dette eller lignende systemer ?

Jeg overvejer at kombinere dette med noget ip-baseret videoovervågning.

Mvh
Peter

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-07 00:43

Peter Holm wrote:
> Hej
> jeg overvejer et alarmsystem af denne type:
> http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=28033&type=0
>
> Har nogen her erfaringer med dette eller lignende systemer ?

kender ikke den du linker til, men jeg har gode erfaringer med et GRIPO
alarmsystem...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Peter Holm

Dato : 24-10-07 06:23

Rasmus M. Jensen wrote:

> kender ikke den du linker til, men jeg har gode erfaringer med et
> GRIPO alarmsystem...

hvor finder jeg GRIPO til salg?
Deres egen hjemmeside ligner noget engrossalg.

Mvh
Peter

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-07 09:45

Peter Holm wrote:

> hvor finder jeg GRIPO til salg?
> Deres egen hjemmeside ligner noget engrossalg.
>
> Mvh
> Peter

jeg mener faktisk silvan har det... måske bauhaus også...

Fra : Lars Hansen

Dato : 24-10-07 06:50

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogen her erfaringer med dette eller lignende systemer ?
>
> Jeg overvejer at kombinere dette med noget ip-baseret videoovervågning.

Hej Peter

Jeg købte for et par år siden et "Skylink" alarmanlæg fra
www.boligalarmer.dk og det har jeg været rigtig glad for.
Det er rimeligt billigt og så er det driftssikkert. 2300 kroner for et anlæg
med 2 dørkontakter, 1 bevægelsessensor, et kontrolpanel med sirene, en
fjernbetjening samt et opkaldsmodul til fastnet.
Og tilmed er det en nem lille sag at montere og konfigurere.

Hvis man rigtigt vil udbygge anlægget med alt i "sjove" dimser, er Skylink
meget store i udlandet og man kan stort set få alt til det.

Jeg havde et par fejlalarmer på mit anlæg i starten, men fandt ud af at det
var min egen fejl.
Nu har jeg udbygget systemet så det omfatter hele huset i forskellige zoner,
så anlægget for eksempel også kan være aktiveret om natten uden at gå igang
når man nattisser......

Kanon system til en overkommelig pris. Jeg har haft prøvet et par af de
meget billige igennem tiden og ingen af dem har fungeret ordentligt.

For god ordens skyld vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg intet har med
www.boligalarmer.dk at gøre.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-10-07 08:23

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> jeg overvejer et alarmsystem af denne type:
(Snip)
> Har nogen her erfaringer med dette eller lignende systemer ?
-------------
Hvis jeg ikke tager meget fejl er det sådan een mage til jeg har købt i ALDI
for et par år siden.
Jeg har sat føleren uden for døren således at, når katten kommer hjem kan
jeg lukke den ind.

Den har lært at det ikke længere kan betale sig at skrabe på døren . . . men
bare vente.

Det værste er lyden.
Jeg var nødt til at isolere alarmen i en kasse så mine trommehinder ikke
sprænges. )
Den vil nok også kunne jage de fleste ubudne gæster langt væk.

Med tiden vil glasset i sensoren matteres af vejr og vind, det gør den
ubrugelig, men så er den da billig at udskifte.
Miaw og hilsen
Flemming

Fra : Peter Holm

Dato : 24-10-07 18:15

Flemming Svendsen wrote:
> [...]
>
> Med tiden vil glasset i sensoren matteres af vejr og vind, det gør den
> ubrugelig, men så er den da billig at udskifte.

tak for input til alle.
jeg tror jeg tager chancen med dette produkt.
Så må der opgraderes til noget proof en anden gang.

Mvh
Peter