Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med Lightroom
Fra : Anders Houmark

Dato : 14-11-07 12:28

Hejsa..
Jeg har lige installeret Adobe Lightroom på computeren, og har forholdsvis
store problemer med det.. Ja det kan skisme ikke vise mine billeder som de
ser ud, men laver ALT om til lilla billeder.. Lyder det mærkeligt? Det synes
jeg i hvert fald..
Har ikke kunne finde noget på nettet eller ved Adobe om det.. Så jeg håber
at nogle af jer lige tilfældigvis har været ude i samme problem, og har fået
løst det

Screenshot: www.andersh.dk/lightroom.JPG

Tak

Mvh Anders

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-11-07 12:59

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at nogle af jer lige tilfældigvis har været ude i samme problem, og har

Prøv at klikke på reset over til højre i bunden under den lange
værktøjsmenu, efter at ha loadet et billede ind.
Det burde nulstille alle settings.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-11-07 13:52

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at klikke på reset over til højre i bunden under den lange
> værktøjsmenu, efter at ha loadet et billede ind.
> Det burde nulstille alle settings.

Jeg havde ikke ændret noget på tidspunktet screenshottet er taget.
Programmet er installeret, har loadet billeder, og så er den gal.
Prøvede at resette, det påvirkede ikke billedet på nogen måde :-/. At køre
billedet over i Greyscale gør bare, at billedet bliver mindre lilla.. men
det er stadig lilla.
Det er meget underligt?

Mvh Anders

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-11-07 14:25

Anders Houmark skrev:
> [...]
> billedet over i Greyscale gør bare, at billedet bliver mindre lilla.. men

Er det billeder taget med et 40D og er du sikker på at det er den
allernyeste version af Lightroom du bruger?

Jesper

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-11-07 16:27

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det billeder taget med et 40D og er du sikker på at det er den
> allernyeste version af Lightroom du bruger?

Det er taget med et 30D. Har prøvet at hente nogle almindelige jpg billeder
fra mit oldnordiske Olympus c4000zoom ind, de ser ud på samme måde.

Mvh Anders

Fra : Asboe

Dato : 14-11-07 15:38

Anders Houmark skrev i <473adc05$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>:

>Screenshot: www.andersh.dk/lightroom.JPG

Det som er underligt, er at dit histogram også er magensta!?!
Meget mærkeligt ....

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-11-07 16:39

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa..

Hej Drenge
Tusind tak for jeres hjælp

Fandt ud af det.. Meget mærkeligt problem egentlig, men via at søge på
"magenta lightroom", "lightroom faq", "lightroom forum" osv, så fandt jeg
frem til en side hvor der står noget omkring at der hvor billedet skulle
være er helt sort eller grå, kontra mit som er helt lilla.
http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb402376&sliceId=1

Men jeg gjorde som der stod, fjernede den farveprofile, som åbenbart
automatisk er blevet lagt ind, efter jeg installerede "skærmdriveren" til
min Samsung skærm ind (for at få korrekt liste med muligheder for opløsning
på skærmen)... Nu ser alt normalt ud igen..
Tænk at sådan en lille fejl kan betyde så meget

Nu er jeg så også blevet klogere og kan oplyse jer om dette: I Windows XP
benytter det indbyggede "windows billed og faxfremviser" ikke farveprofilen
på skærmen, men det gør den i Vista.

Mvh Anders