Bruno <dont.use@this.address.ever> said in
news:473ca024$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
> Mogens wrote:
>> Jeg har tidligere redegjort i den gruppe for, hvor lidt benzin skal
>> stige pr liter for at hente provenuet på bilafgifter - altså erstatte
>> afgift på biler med en afgift på benzin. 4 kr literen endte vi på....
>>
http://groups.google.se/group/dk.fritid.bil/tree/browse_frm/thread/a1c
>> b4f8e38cf81c3/7a6668ab92a1dbaf?hl=da&rnum=1&q=registreringsafgift+benz
>> in&_done=%2Fgroup%2Fdk.fritid.bil%2Fbrowse_frm%2Fthread%2Fa1cb4f8e38cf
>> 81c3%2Fdb4ff187c7f01478%3Fhl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Dregistreringsafgif
>> t%2Bbenzin%26#doc_7a6668ab92a1dbaf
>>
>
> Du skal nok lige en gang til. Uden bilafgifter ville der være langt
> flere biler, så der skal lige medregnes prisen for plads til dem.
>
> Vejen frem er at hæve benzinprisen til 50.- og så bruge pengene til
> bedre veje, meget bedre offentlig transport og så mere politi.
>
> Mvh
> Bruno
>
Nu kan man jo kun sidde bag rattet i een bil af gangen.
Desuden vil en fornyelse af bilparken spare en del i udgifter til ofre for
trafikulykker, da den bedre sikkerhed der er i en nyere bilpark vil
nedsætte ulykkesstatistikkerne.
Der vil så også kunne spares en del på drift af offentlig transport hvis
afgifterne på biler og motorcykler forsvandt.
Hvis vægtafgiften bibeholdes så vil der ganske givet komme dobbelt så meget
ind i statskassen på den konto.
Det står enhver frit for at tænke videre med sit blødorgan for der er da
helt sikkert andre aspekter som vil have indflydelse på prisen for at
fjerne registreringsafgiften.