Misundelse er en grim (og dyr) ting.
Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-11-07 17:43

Beregninger viser hvormeget det koster at SKAT nu har
sat massivt ind over for gulpladebiler.
http://www.netposten.dk/?pageid=5&articleid=1008394
Tænk hvor megen forurening der kunne undgåes og hvor
mange timer man kunne få med familien i stedet for at sidde
i en potte på landevejen. Alt sammen pga misundelse.

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-11-07 18:05

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange timer man kunne få med familien i stedet for at sidde
> i en potte på landevejen. Alt sammen pga misundelse.

Problemet er da nemt at løse, virksomhederne kan bare betale de
nødvendige afgifter og momsen.

mvh/Preben

Fra : Øl er godt !

Dato : 15-11-07 18:15

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
>

> Problemet er da nemt at løse, virksomhederne kan bare betale de nødvendige
> afgifter og momsen.
>
> mvh/Preben

Endnu nemmere måde:
Gule plader KUN for erhversliv !! ( Valget ER overstået)

Fra : Mogens

Dato : 15-11-07 18:25

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i en meddelelse

> Endnu nemmere måde: Gule plader KUN for erhversliv

Nope - afskaf afgiften istedet...

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 19:31

> Nope - afskaf afgiften istedet...

De fleste politikkere har et forslag til at finansiere deres forslag. har
du? dobbelt op på benzin? højere skat? højere ejendomsskat?

der skal x antal kroner til at drive virksomheden danmark, og hvor de kommer
fra er næppe så vigtigt som at de kommer...

Mvh TP - tilhænger af reg afgift, men modstander af alle de besynderlige
undtagelser der findes..

Fra : Mogens

Dato : 15-11-07 19:52

<news.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste politikkere har et forslag til at finansiere deres forslag. har
> du? dobbelt op på benzin? højere skat? højere ejendomsskat?

Jeg har tidligere redegjort i den gruppe for, hvor lidt benzin skal
stige pr liter for at hente provenuet på bilafgifter - altså erstatte
afgift på biler med en afgift på benzin. 4 kr literen endte vi på....
http://groups.google.se/group/dk.fritid.bil/tree/browse_frm/thread/a1cb4f8e38cf81c3/7a6668ab92a1dbaf?hl=da&rnum=1&q=registreringsafgift+benzin&_done=%2Fgroup%2Fdk.fritid.bil%2Fbrowse_frm%2Fthread%2Fa1cb4f8e38cf81c3%2Fdb4ff187c7f01478%3Fhl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Dregistreringsafgift%2Bbenzin%26#doc_7a6668ab92a1dbaf

Fra : Bruno

Dato : 15-11-07 20:38

Mogens wrote:
> [...]
> http://groups.google.se/group/dk.fritid.bil/tree/browse_frm/thread/a1cb4f8e38cf81c3/7a6668ab92a1dbaf?hl=da&rnum=1&q=registreringsafgift+benzin&_done=%2Fgroup%2Fdk.fritid.bil%2Fbrowse_frm%2Fthread%2Fa1cb4f8e38cf81c3%2Fdb4ff187c7f01478%3Fhl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Dregistreringsafgift%2Bbenzin%26#doc_7a6668ab92a1dbaf

Du skal nok lige en gang til. Uden bilafgifter ville der være langt
flere biler, så der skal lige medregnes prisen for plads til dem.

Vejen frem er at hæve benzinprisen til 50.- og så bruge pengene til
bedre veje, meget bedre offentlig transport og så mere politi.

Mvh
Bruno

Fra : Specks6812

Dato : 15-11-07 20:55

Bruno <dont.use@this.address.ever> said in

> [...]
>
> Vejen frem er at hæve benzinprisen til 50.- og så bruge pengene til
> bedre veje, meget bedre offentlig transport og så mere politi.

Nu kan man jo kun sidde bag rattet i een bil af gangen.

Desuden vil en fornyelse af bilparken spare en del i udgifter til ofre for
trafikulykker, da den bedre sikkerhed der er i en nyere bilpark vil
nedsætte ulykkesstatistikkerne.

Der vil så også kunne spares en del på drift af offentlig transport hvis
afgifterne på biler og motorcykler forsvandt.

Hvis vægtafgiften bibeholdes så vil der ganske givet komme dobbelt så meget
ind i statskassen på den konto.

Det står enhver frit for at tænke videre med sit blødorgan for der er da
helt sikkert andre aspekter som vil have indflydelse på prisen for at
fjerne registreringsafgiften.

Fra : Peter Anskjær

Dato : 15-11-07 18:50

> [...]
>
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
>

> Problemet er da nemt at løse, virksomhederne kan bare betale de nødvendige

En ting er vel momsen som kan betales på trods af at pengene ikke altid
hænger på træerne eller hvordan det nu er.
En anden ting er vel medarbejderen der så kører hjem i bilen, han skal jo
også beskattes og det bliver jo rimeligt dyrt.

Mvh
Peter som hver dag med god samvittighed kører hjem i firmabilen på gule
plader.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-07 19:14

"Peter Anskjær" skriver:

> En anden ting er vel medarbejderen der så kører hjem i bilen, han skal jo
> også beskattes og det bliver jo rimeligt dyrt.

Så må medarbejderen jo netop lade være med at køre hjem i bilen, eller
acceptere at blive beskattet, når nu han/hun får betalt sin
transport.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-11-07 19:08

Hej

Andersen [3650] skrev:
> Tænk hvor megen forurening der kunne undgåes og hvor
> mange timer man kunne få med familien i stedet for at sidde
> i en potte på landevejen. Alt sammen pga misundelse.

Hvad med dem som har så langt på arbejde, at de vælger firmabilen som
der i øvrigt ikke er betalt behørige afgifter af samtidig med, at de
trækker kørselsfradraget fra i skat.

Når jeg betaler min bil og tænker på at skulle betale 180% i afgift +
moms fordi nogle svindler samfundet, så må de for min skyld meget gerne
sætte straffen til noget der svarer til 1 times hæfte pr 100,- de har
svindlet for. Hvis alle betalte afgifter og skatter som det var
tiltænkt, så ville seneste afgiftsomlægning have set helt, helt
anderledes ud.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-07 19:13

"Andersen [3650]" skriver:

> Tænk hvor megen forurening der kunne undgåes og hvor
> mange timer man kunne få med familien i stedet for at sidde
> i en potte på landevejen. Alt sammen pga misundelse.

Misundelse ?

Nej, manglende vilje til at betale afgifterne og til at blive beskattet
af noget man får stillet til rådighed af ens arbejdsgiver.

Fra : BJ

Dato : 15-11-07 19:19

KLIP

> Misundelse ?
>
> Nej, manglende vilje til at betale afgifterne og til at blive beskattet
> af noget man får stillet til rådighed af ens arbejdsgiver.

Du må så nøjes med at glæde dig over alt det medfølgende værktøj mv. til
ubeskattet brug og fusk i fritiden.

Her er det lidt vanskeligere med firmapotten som ellers ville være fin at
leje ud til en vognmand og selv stryge betalingen skattefrit..

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-07 19:30

BJ skriver:

> Du må så nøjes med at glæde dig over alt det medfølgende værktøj mv. til
> ubeskattet brug og fusk i fritiden.

Det gør jeg allerede

Fra : Bruno

Dato : 15-11-07 20:34

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> mange timer man kunne få med familien i stedet for at sidde
> i en potte på landevejen. Alt sammen pga misundelse.

Det er ikke misundelse - det er et ønske om at hjælpe svindlere og
snydere med at overholde loven.

Hvis alle bare valgte efter egne egoistiske behov, så overvej lige
hvordan verden ville se ud. Men du mener måske anarki er vejen frem?

Mvh
Bruno