Hvilken lader til starthjælp?
Fra : Clausen

Dato : 14-11-07 20:12

Hej,

Jeg skal købe en lader (i mangel på bedre ord) til starthjælp. Altså en fiks
lille ting (evt lille nok til ikke at fylde hele bagagerummet) som jeg kan
hive frem hvis bilen er løbet tør for strøm. Hvad skal jeg gå efter her?
Hvor mange ampere osv...

Jeg har søgt lidt hist og her og finder sådan en som jo ser rigtig ud eller
hvad?
http://tinyurl.com/2sxatk

Jeg ville helst finde en kandidat i en forretning hvor jeg kan tage ind og
kigge men finder ikke rigtigt noget - fx Harald Nyborg her
http://tinyurl.com/2k5cb7 men dem som er til starthjælp er jo store klodsede
værkstedmodeller.

Hvad kan anbefales - nogen der har erfaring med dette?

--
Clausen

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-11-07 20:28

Clausen wrote:
> Hej,
Denne dur for mig , starter 6 cyllinder 5 gange uge på en opladning .
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1434340879&n=1199131759&pn=1612029431

--
ad

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-11-07 20:30

Awul Dasfilshabeda wrote:
> Denne dur for mig , starter 6 cyllinder 5 gange uge på en opladning .
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1434340879&n=1199131759&pn=1612029431
Ups .. det er denne .
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1434340879&n=-1676669402&pn=-1673719551
--
ad

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-11-07 21:27

Awul Dasfilshabeda wrote:

> det er denne .

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1434340879&n=-1676669402&pn=-1673719551

Den indeholder en 17Ah akku, afbryderen har tendens til at anløbe i
kontaktfladerne.

Den skal indimellem oplades for at holde sig frisk, ellers er der fuld
valtta for pengene.

Mvh. Uffe Rav

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 14-11-07 21:42

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Den indeholder en 17Ah akku, afbryderen har tendens til at anløbe i
>kontaktfladerne.

Gu' ved hvordan de tror de kan hive 400A ud af den akku ? <grin>

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-07 21:55

On Wed, 14 Nov 2007 21:41:50 +0100, jan@bygteknik.dk wrote:

>Gu' ved hvordan de tror de kan hive 400A ud af den akku ? <grin>

Det kan de da, bare ikke så længe
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-11-07 21:58

Ivan Madsen wrote:

> Det kan de da, bare ikke så længe

De enkelte blyplader er vel bare usædvanlig tynde?
Og målebetingelserne "optimerede"

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 14-11-07 22:15

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>De enkelte blyplader er vel bare usædvanlig tynde?
>Og målebetingelserne "optimerede"

Eller er det KinaAmpere ?

Jeg kender ikke mange af de der små 12v 17AH der kan smide 400A fra
sig

Deres "vejledning" er da vst også ret spøjs.
--
Jan_stevns

Fra : JBH

Dato : 15-11-07 04:54

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er det KinaAmpere ?

Mon ikke det er et "kinøjserbatteri", så batterilevetiden kun er et års tid.
Et ordentligt 12volt/17 Ah. koster omkring det dobbelte af hvad denne
starthjælper koster.

> Jeg kender ikke mange af de der små 12v 17AH der kan smide 400A fra
> sig

Joo, kortvarigt i kortslutningsstrøm i er det ikke usandsynligt.

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 17:25

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
Er der nogen der har skilt sådan en sag ad? Sidder der ikke noget
kondensatorvæsen el.lign. derinde?

Ulrik

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 15-11-07 19:23

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev :

>Er der nogen der har skilt sådan en sag ad? Sidder der ikke noget
>kondensatorvæsen el.lign. derinde?

Du finder ikkke en kondensator til menneskepenge, der kan hjælpe den
dims til at yde som "lovet"

--
Jan_stevns

Fra : Clausen

Dato : 14-11-07 22:55

Hej Awul,

Det er præcist det jeg er ude efter, tak for link.

--
Clausen