Options nummer for BMW E60
Fra : Søren Christiansen

Dato : 14-11-07 17:45

Hej
Er der en BMW freak der kan svare mig på hvad optionen 8SA "country spec.
release of navigation" menes. Den er købt uden navigation. Men har dog
overvejet at købe et brugt anlæg til.

Venlig hilsen
Søren Christiansen

Fra : Mogens

Dato : 14-11-07 19:38

"Søren Christiansen" <You@dont.need.it> skrev i en meddelelse

> Er der en BMW freak der kan svare mig på hvad optionen 8SA "country spec.
> release of navigation" menes. Den er købt uden navigation. Men har dog
> overvejet at købe et brugt anlæg til.

En Bimmer skrues sammen således, at den specifikt passer til sin
ejers ønkser samt de forhold (land), bilen skal køre under. Derfor
oplever man, at der i bilens papirer (optionsliste) står nævnt dét,
som du netop skriver.

Min '03 BMW 530d touring steptronic havde country spec. releases
vedr. navi, tlf og så videre til Italien. Alt teknikken fungerede upåkla-
geligt i hele Nordeuropa / Europa - no problems. DVD-naviens
kort købte jeg på Ebay, men ville idag vælge denne her leverandør,
idet de ved og svarer på alt: www.navicd24.de

Fra : Søren Christiansen

Dato : 14-11-07 21:43

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in message

> [...]
> geligt i hele Nordeuropa / Europa - no problems. DVD-naviens
> kort købte jeg på Ebay, men ville idag vælge denne her leverandør,

Ok det vil sige der ikke er noget navigation i systemet, som den er nu eller
er det nok at købe map DVD'en og se hvad der sker...

Fra : Mogens

Dato : 14-11-07 21:59

"Søren Christiansen" <You@dont.need.it> skrev i en meddelelse

> Ok det vil sige der ikke er noget navigation i systemet, som den er nu
> eller er det nok at købe map DVD'en og se hvad der sker...

Du skriver, den er købt uden navigation??

Er det en brugtbil eller nyvogn?
Er det en import?
Hvis der er navi i den, sidder udstyret normalt bag i vognen...

Fra : Brian S Jensen

Dato : 14-11-07 22:45

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det en brugtbil eller nyvogn?
> Er det en import?
> Hvis der er navi i den, sidder udstyret normalt bag i vognen...

Hej Mogens

Så vidt jeg ved, så sidder Navicomputer m.v. under instrumentbordet og
ikke i bagagerummet som på mange andre BMW'er

Desværre er det helle ikke lige så nemt/billigt at montere navigation i
en E60 (hvis det da skal være professional-navi) som f.eks. i en E39

Professional-navi har 8.8" skærm og et ekstra dvd-slot i instrumentbord

Mvh.
Brian S Jensen
www.bmw-club.dk

Fra : Mogens

Dato : 15-11-07 06:14

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en E60 (hvis det da skal være professional-navi) som f.eks. i en E39
> Professional-navi har 8.8" skærm og et ekstra dvd-slot i instrumentbord

Og derfor forstår jeg heller ikke helt de spørgsmål, der rejses
ift. optionslisten, idet der jo næppe er angivet data for et navi,
der ikke er der...

Fra : Søren Christiansen

Dato : 15-11-07 12:09

> [...]
>
> Og derfor forstår jeg heller ikke helt de spørgsmål, der rejses
> ift. optionslisten, idet der jo næppe er angivet data for et navi,
Hej jeg har købt bilen brugt ved BMW i Odense, og jeg spurgte om den have en
eller anden form for navigation men fik oplyst den ikke have noget men de
kunne da sælge mig et for ca 10.000 kr. eller 40.000 kr. SÅ jeg takkede nej
da fik af vide af en bekendt jeg kunne købe et brugt system i tyskland. Jeg
har så efter følgend fået trukket min model oplysninger ud og kan se der
står noget med navigation i den. Her er det så min kæde hopper af. Så
pørgsmålet ville nok lyde sådan. Ville det så være nok at købe cd'en med
kort oplysninger ( for det lille navigations system) og sætte i cd og så
skulle det virke uden yderlige indgreb i bilens system.

Venlig hilsen
Søren Christiansen

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 14:45

> [...]
> Ville det så være nok at købe cd'en med kort oplysninger ( for det lille
> navigations system) og sætte i cd og så skulle det virke uden yderlige

Hej Søren

Hvis du har listen så kig efter SA606 = lille navigation (Business) eller
SA609 = Stor navigation (professionel)

Hvis du fik SA606 til 10000,- så skynd dig at hoppe på.. Der har været et
tilbud på et tidspunkt til ca. 12000,- men det koster nu ca. 20-22.000..

Der er masser af hjælp at hente i BMW club Danmark (http://www.bmw-club.dk/)
også på Navigation..

/Morten