Hva' så Duracell? Hvordan synes du nu det ~
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-07 15:11

Hahaaaaaaa.... Duracellkaninen kom ikke ind

http://www.bt.dk/article/20071114/ditvalg/711140305/

/Kim

Fra : ena

Dato : 14-11-07 15:49

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> skrev i en
meddelelse news:473b01f5$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hahaaaaaaa.... Duracellkaninen kom ikke ind
>
> http://www.bt.dk/article/20071114/ditvalg/711140305/
>
> /Kim

Hvordan kan man være både generaldirektør for Dansk Røde Kors
(fuldtidsarbejde med høj løn) og Folketingsmedlem samtidigt - for det er jo
hvad Jørgen Poulsen fra NA er.

Det vil desværre helt klart præge mit billede af Røde Kors som upolitisk.

Fra : ShutEye

Dato : 14-11-07 16:01

> [...]
> jo hvad Jørgen Poulsen fra NA er.
>
> Det vil desværre helt klart præge mit billede af Røde Kors som upolitisk.

Han har taget orlov uden løn fra RK.

Fra : ena

Dato : 14-11-07 16:05

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Han har taget orlov uden løn fra RK.

Han har kun taget orlov frem til og med 13 november - så han er på
lønningslisten igen nu

Desuden - hvis han søgte orlov i den kommende valgperiode - kan man så det -
ingen af os andre kan få orlov i op til 4 år og forvente at en fedt betalt
stilling som den han har stadig står ubesat

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-11-07 16:33

ena wrote:

> Han har kun taget orlov frem til og med 13 november - så han er på
> lønningslisten igen nu

Den kommer han jo så nok til som minimum at forlænge.

> Desuden - hvis han søgte orlov i den kommende valgperiode - kan man
> så det - ingen af os andre kan få orlov i op til 4 år og forvente at
> en fedt betalt stilling som den han har stadig står ubesat

Hvis de ikke har fundet nogen, der er bedre til at lede Dansk Røde Kors, så
jo.

Men de er jo nødt til at have en erstatning for Jørgen Poulsen i den
mellemliggende tid. Og på fire år skulle man vel nok kunne vise sit værd.

Ebbe

Fra : alexbo

Dato : 14-11-07 16:27

"ena" skrev

> Desuden - hvis han søgte orlov i den kommende valgperiode - kan man så
> det -
Det er op til Røde Kors bestyrelse.

> ingen af os andre kan få orlov i op til 4 år og forvente at en fedt betalt
> stilling som den han har stadig står ubesat

Jo, mange offentlig ansatte har det sådan.
Orlov i 10-20-og 30 år.
"Marianne Bruus Jelved, født 5. sep 1943 i Charlottenlund. Orlov fra Gundsø
Kommune så længe jeg er valgt til Folketinget"

Egentlig synes jeg det er underligt at på den ene side bliver de folkevalgte
beskyldt for at være levebrødspolitikere, på den anden side er man forarget
hvis de har et job ved siden af.
Jeg synes det er fint hvis de har et andet arbejde, for sådan lige at holde
benene på jorden.
Folketingsarbejde bør ikke være en heltidsbeskæftigelse, sådan er det heller
ikke tænkt til at begynde med.

mvh
Alex Christensen

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 14-11-07 17:44

ena skrev:
> [...]
> ingen af os andre kan få orlov i op til 4 år og forvente at en fedt betalt
> stilling som den han har stadig står ubesat

Gad vide hvor mange raslebøsser der skal fyldes om måneden for at holde
på ham? Som een fra Røde kors udtrykte det, så er der dog kun tale om
småpenge, så det går nok.
Men det bliver dælme ikke mig der ringer dørklokker.

- cep

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-11-07 20:44

ena skrev den 14-11-2007 16:05:
> "ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Han har kun taget orlov frem til og med 13 november - så han er på
> lønningslisten igen nu

Mon ikke der er lavet nærmere betingelser i orlovsaftalen end hvad du
kender til?

> Desuden - hvis han søgte orlov i den kommende valgperiode - kan man så det -
> ingen af os andre kan få orlov i op til 4 år og forvente at en fedt betalt
> stilling som den han har stadig står ubesat

Hvorfor skulle han dog ikke kunne det?

Det er da op til arbejdsgiver og lønmodtager at aftale de nærmere
betingelser for en orlov.

Derudover er det personen Jørgen Poulsen som er valgt til
Folketinget...... Ikke generalsekretæren Jørgen Poulsen

At du har svært ved at skille tingene ad.....tja, det siger mere om din
måde at tilgå verdenen på end om Jørgen Poulsens eller Røde Kors'

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Lars E. P.

Dato : 15-11-07 08:45

Wed, 14 Nov 2007 16:05:03 +0100, skrev "ena" <ekk@nomail.com> :

> [...]
>ingen af os andre kan få orlov i op til 4 år og forvente at en fedt betalt
>stilling som den han har stadig står ubesat

Mon ikke diskussionen slutter her?

http://politiken.dk/politik/article429468.ece

Hilsen Lars

Fra : KASO

Dato : 14-11-07 20:19

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Han har taget orlov uden løn fra RK.

"Uden løn" var da vist først, da pressen fik nys om at han brugte de
indsamlede penge til sin valgkamp (= fuld løn + brugte RK-medarbejdere).
Ikke just, hvad man burde forvente af en "upartisk", velgørende
organisation.

Fra : Bruno

Dato : 14-11-07 17:53

Kim Frederiksen wrote:
> Hahaaaaaaa.... Duracellkaninen kom ikke ind
>
> http://www.bt.dk/article/20071114/ditvalg/711140305/

Skadefro er en grim ting.

Vh
Bruno

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-11-07 08:12

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message

> Skadefro er en grim ting.

Ikke overfor verdens mest nedladende menneske, han skal bare væk fra
politik. Jeg gruer for den dag han får mere magt inden for trafikverdenen.
Der går Danmark totalt i stå.

Mvh
Jacob

Fra : N_B_DK

Dato : 15-11-07 10:50

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> wrote in message

> Ikke overfor verdens mest nedladende menneske, han skal bare væk fra
> politik. Jeg gruer for den dag han får mere magt inden for
> trafikverdenen. Der går Danmark totalt i stå.

Jeg ser et billede af flintstones med deres selvdrevne bil, det er den vej
galningen vil, mage til bilfjensk mand findes næppe nogen steder.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : BJ

Dato : 15-11-07 11:18

KLIP

> Jeg ser et billede af flintstones med deres selvdrevne bil, det er den vej
> galningen vil, mage til bilfjensk mand findes næppe nogen steder.

Njaeee.... han vil vel bare tækkes den såkaldte elite bestående af
intellektuelle, højtstående embedsmænd , offentlige og kommunalt ansatte.

Desværre fik de jo kun godt 25% af stemmerne, altså deres trofaste
kernevælgere, resten søgte til SF.

Han må hellere til at revidere sit stunt..

mvh
Bjørn J.