/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Toldsyn - skal bilen så være 100 % OK?
Fra : Per JM Olsen


Dato : 13-11-07 21:08

Hej

Jeg går og roder lidt med tanken om at sættes kærestens Polo fra 93 på
danskeplader, den står i en garage pt... der har den stået i 3 år, den
starter nu med det samme osv, så hvis Told og skat ikke er helt urimelige i
deres pris på hviad den skal koste at få ud at køre så kommer den det.

Jeg vil lige høre jer om jeg har forstået procedure rigtigt.

1. Jeg bestiller en forhåndsvudering ved at indsende en formular til TS
sammen med kopi af Tysk registeringsatest, og modtager et svar på denne.

2. Jeg bestiller et Toldsyn og får bilen toldsynet (400 kr) og betaler så
afgiften som de kommer frem til.

3. Efter at have betalt afgiften så bestiller jeg tid til SYN (400 kr)-
Først her skal bilen være 100% OK, dvs at bremser, dæk, osv mangler skal
være rettet???

4. Jeg bestiller (1180 kr) henter plader på motor kontoret, sammen med et
papir fra forsikringen :)

Er det korrekt forstået????

Erfaringer tips modtages gerne



 
 
Uni Bull (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 13-11-07 22:52

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:473a0427$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg vil lige høre jer om jeg har forstået procedure rigtigt.
>
> 1. Jeg bestiller en forhåndsvudering ved at indsende en formular til TS
> sammen med kopi af Tysk registeringsatest, og modtager et svar på denne.
>
> 2. Jeg bestiller et Toldsyn og får bilen toldsynet (400 kr) og betaler så
> afgiften som de kommer frem til.
>
> 3. Efter at have betalt afgiften så bestiller jeg tid til SYN (400 kr)-
> Først her skal bilen være 100% OK, dvs at bremser, dæk, osv mangler skal
> være rettet???
>
> 4. Jeg bestiller (1180 kr) henter plader på motor kontoret, sammen med et
> papir fra forsikringen :)

Da jeg hentede min MB mener jeg ikke jeg var til to syn. Jeg mindes kun et
toldsyn, men tilgengæld mener jeg det kostede noget mere. I hvert fald blev
bl.a. bremserne kontrolleret, så jeg vil bestemt mene, at din bil skal være
i orden
når du kører den til toldsyn. Men det godt være at procedurerne er lavet om
siden nov. 2005!?

Men ellers har du vist meget godt fat i det...
--
Uni Bull
Vallensbæk
MB C220 CDi



ShutEye (13-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 13-11-07 23:56

> Da jeg hentede min MB mener jeg ikke jeg var til to syn. Jeg mindes kun et
> toldsyn, men tilgengæld mener jeg det kostede noget mere. I hvert fald
> blev
> bl.a. bremserne kontrolleret, så jeg vil bestemt mene, at din bil skal
> være i orden
> når du kører den til toldsyn. Men det godt være at procedurerne er lavet
> om
> siden nov. 2005!?

Du husker ret (fra 2005 anyway), bortset fra at det sikkert kostede 800 (400
toldsyn og 400 syn)?

Var igennem møllen det år også.

> Men ellers har du vist meget godt fat i det...

Njaaa ... sådan da :)



Anders Majland (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-11-07 23:57

> Da jeg hentede min MB mener jeg ikke jeg var til to syn. Jeg mindes kun et
> toldsyn, men tilgengæld mener jeg det kostede noget mere. I hvert fald
> blev
> bl.a. bremserne kontrolleret, så jeg vil bestemt mene, at din bil skal
> være i orden
> når du kører den til toldsyn. Men det godt være at procedurerne er lavet
> om
> siden nov. 2005!?

Et toldsyn består af et almindeligt syn plus kontrol af køretøjets identitet
og vurderings af dens stand. Så den skal i princippet kunne godkendes.

Men selvom den skulle dumpe til synes pga skævbremsning eller lidt rust kan
jeg ikke se at det skulle få den store indflydelse på vurdernien af den
stand. Det kan ihvertfald ikke svare sig at shine den op fra en ende af, men
de sikkerhedsmæssige ting der ikke er iorden giver heller ikke et fradrag.
Så håb på en middel eller under middel stand.

Dumper den til synes skal den selvfølgelig fremstilles igen, men det er
afaik uafhængigt af skatte behandlingen

/A



ShutEye (14-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 14-11-07 00:00

> Dumper den til synes skal den selvfølgelig fremstilles igen, men det er
> afaik uafhængigt af skatte behandlingen

Hvordan skulle det kunne betale sig i tid/penge at dukke op til to syn, når
det kan klares med et?
Virker sgu lidt fjollet på mig.
(proceduren beskrevet tidligere)



Anders Majland (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-11-07 00:08

> Hvordan skulle det kunne betale sig i tid/penge at dukke op til to syn,
> når det kan klares med et?
> Virker sgu lidt fjollet på mig.

Nu ved jeg ikke hvor omfattende renovering Per har i tankerne. Men var det
ikke ham der havde planlagt det som vinterprojekt ?

For hvis den efter hans puslen fremtræder i over middel stand istedet for
under middel stand så betyder alligevel noget for afgiften.

Desuden vil han kunne nå at få sikkerhed for afgiftens størrelse inden han
bruger tid og penge på at sætte den istand - Og det er nok det væsenligtste
argument for at regne med at dumpe det første syn..



ShutEye (14-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 14-11-07 00:14

>> Hvordan skulle det kunne betale sig i tid/penge at dukke op til to syn,
>> når det kan klares med et?
>> Virker sgu lidt fjollet på mig.
>
> Nu ved jeg ikke hvor omfattende renovering Per har i tankerne. Men var det
> ikke ham der havde planlagt det som vinterprojekt ?

Uhh ... måske :)

> For hvis den efter hans puslen fremtræder i over middel stand istedet for
> under middel stand så betyder alligevel noget for afgiften.

Den del er selvfølgelig rigtig nok.
Men det lyder nu ikke som om han har tænkt sig at gøre det store.

> Desuden vil han kunne nå at få sikkerhed for afgiftens størrelse inden han
> bruger tid og penge på at sætte den istand - Og det er nok det
> væsenligtste argument for at regne med at dumpe det første syn..

Nej han vil IKKE kunne få 'sikkerhed' for afgiftens størrelse.
Det er bare et skøn du får fra Skat når du betaler første gang,
virkeligheden (deres virkelighed :) kan meget vel være en anden.

Der er jo klart flere måder at gøre det på, beskrev bare hvordan jeg
oplevede/betalte det.



Uni Bull (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 14-11-07 20:11

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:473a2f9a$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej han vil IKKE kunne få 'sikkerhed' for afgiftens størrelse.
> Det er bare et skøn du får fra Skat når du betaler første gang,
> virkeligheden (deres virkelighed :) kan meget vel være en anden.

Jeg mener faktisk at have læst, at reglerne er lavet om på dette punkt.
Jeg fik også en foreløbig afgiftsfastsættelse, men i dag er den vist
bindende (for SKATs vedkommende). Man har selvfølgelig stadig
mulighed for at anke afgørelsen.

> Der er jo klart flere måder at gøre det på, beskrev bare hvordan jeg
> oplevede/betalte det.

Ditto. Jeg ankede i øvrigt og fik nedsat afgiften betragteligt!
--
Uni Bull
Vallensbæk
MB C220 CDi



ShutEye (15-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 15-11-07 13:54

>> Nej han vil IKKE kunne få 'sikkerhed' for afgiftens størrelse.
>> Det er bare et skøn du får fra Skat når du betaler første gang,
>> virkeligheden (deres virkelighed :) kan meget vel være en anden.
>
> Jeg mener faktisk at have læst, at reglerne er lavet om på dette punkt.
> Jeg fik også en foreløbig afgiftsfastsættelse, men i dag er den vist
> bindende (for SKATs vedkommende). Man har selvfølgelig stadig
> mulighed for at anke afgørelsen.

Jeg håber da at du har ret!

>> Der er jo klart flere måder at gøre det på, beskrev bare hvordan jeg
>> oplevede/betalte det.
>
> Ditto. Jeg ankede i øvrigt og fik nedsat afgiften betragteligt!

Nu var det kun 3600,- i mit tilfælde, gad ikke bøvle med det.
Men rart at høre at det kan lade sig gøre.



Per JM Olsen (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Per JM Olsen


Dato : 14-11-07 19:35


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:473a2bd5$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Da jeg hentede min MB mener jeg ikke jeg var til to syn. Jeg mindes kun
>> et
>> toldsyn, men tilgengæld mener jeg det kostede noget mere. I hvert fald
>> blev
>> bl.a. bremserne kontrolleret, så jeg vil bestemt mene, at din bil skal
>> være i orden
>> når du kører den til toldsyn. Men det godt være at procedurerne er lavet
>> om
>> siden nov. 2005!?
>
> Et toldsyn består af et almindeligt syn plus kontrol af køretøjets
> identitet og vurderings af dens stand. Så den skal i princippet kunne
> godkendes.
>
> Men selvom den skulle dumpe til synes pga skævbremsning eller lidt rust
> kan jeg ikke se at det skulle få den store indflydelse på vurdernien af
> den stand. Det kan ihvertfald ikke svare sig at shine den op fra en ende
> af, men de sikkerhedsmæssige ting der ikke er iorden giver heller ikke et
> fradrag. Så håb på en middel eller under middel stand.
>
> Dumper den til synes skal den selvfølgelig fremstilles igen, men det er
> afaik uafhængigt af skatte behandlingen
>
> /A
>
>

Hej Anders

Tak for forklaringen :)
Det skulle gerne være et vinter projekt, og som jeg kan forstå på jer så er
der intet i vejen for at gå igang med at lave den sikkerheds-mæssig i orden.
Jeg vil lave følgende på bilen, så skulle den også gerne være kørende.

THansen:
SommerDæk m fælge 2999 kr
Udstødning fra mellempot 299 kr
Benzin Tank 749 kr
Bremserør 369 kr
Bremsevæske 1 litr 49 kr
Tændrørskabler 189 kr
Tandrem 89 kr
Bundproppakning 5 kr
-------
Total ved Thansen: 4748 kr

Biltema
Batteri 45 Amp +Højre 349 kr

Hoyer Autodele:
Remstrammerhjul ved tandrem 279 kr
--------
Totale rep udgifter: 5.376 kr
--------

Derudover lidt nyt olie og kølervæske :)

Ovenstående skulle vel ikke forhøje bilens værdi vel?
Den har nogle lak skader, dem lader jeg være indtil den er blevet fortoldet
:)

Så planen er nu at se hvad TS skriver de vil have for den, og lyder det
timeligt (regner med 9.000kr) så vil jeg begynde at kikke lidt på den
Jeg har lige bestilt en Hayes bog på den, godt nok havde bibloteket kun en
fra 94 og frem af, håber ikke det gør det store.

PS. nogen af jer der ved hvorfor Olietryks lampe og Vandlampe lyser når
motoren startes, de går ud efter ca 5 minutter, så kan man slukke bilen og
starte igen og de forbliver slukkede. Det er ligsom om de er lidt sløve, og
virker bedst når motoren er varm
Måske det skyldes at de har stået stille så lang tid, så der skal
indvesteres i nye følere.... de er nu heller ikke så dyre... men kan man
ligge dem i noget? (rustløsner)



Klaus D. Mikkelsen (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-11-07 19:47

Per JM Olsen skriver:
>
> THansen:
> SommerDæk m fælge 2999 kr

Du kunne jo også vælge at købe nogle ordentlige dæk......

> Jeg har lige bestilt en Hayes bog på den, godt nok havde bibloteket kun en
> fra 94 og frem af, håber ikke det gør det store.

Send en mail, min adresse er at finde på en af de hjemmesider jeg linker
til i min signatur....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Per JM Olsen (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Per JM Olsen


Dato : 14-11-07 20:08

> Du kunne jo også vælge at købe nogle ordentlige dæk......
>

Tja dæk det var nu også kun for at gøre det så bllligt så muligt så hun
kunne få nogle aluer på så der kunne komme vintersutter på stål fælgende til
vinter :)
Men Jo på den anden side så er sikekrheden jo også afgørende, så mon ikke
det med dækkende bliver af anden kvalitet når vi kommer der til...

> Send en mail, min adresse er at finde på en af de hjemmesider jeg linker
> til i min signatur....

U got mail :)

/ Per Olsen



Torben Scheel (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-11-07 08:02

Per JM Olsen wrote:
>
> THansen:
> -------
> Total ved Thansen: 4748 kr

> Hoyer Autodele:
>
> Ovenstående skulle vel ikke forhøje bilens værdi vel?


Muarhaaahhaaah *ROFL*

Dagens bedste - tak for den

--
vh
Torben

ShutEye (13-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 13-11-07 23:53

> Hej
>
> Jeg går og roder lidt med tanken om at sættes kærestens Polo fra 93 på
> danskeplader, den står i en garage pt... der har den stået i 3 år, den
> starter nu med det samme osv, så hvis Told og skat ikke er helt urimelige
> i deres pris på hviad den skal koste at få ud at køre så kommer den det.
>
> Jeg vil lige høre jer om jeg har forstået procedure rigtigt.
>
> 1. Jeg bestiller en forhåndsvudering ved at indsende en formular til TS
> <<<< ps hedder ikke TS længere, kun S :)
> sammen med kopi af Tysk registeringsatest, og modtager et svar på denne.

Øhm ... køb prøveplader og kør den til syn+toldsyn.
Hvis du besidder de tyske papirer og bilen er i orden skulle det ikke give
problemer.
Forhåndsvurderingen kan du få en ide om på skats hjemmeside.
Men det er IKKE den endelige pris der står der!!!

> 2. Jeg bestiller et Toldsyn og får bilen toldsynet (400 kr) og betaler så
> afgiften som de kommer frem til.

Efter toldsyn+syn kan du gå til Skat.
På den blanket de laver ved toldsyn står der om alt det ekstra du skal
betale for her i afgiftshelvede.
Og det foreløbige beløb de når frem til når du henvender dig første gang, er
bare et de slår op i en tabel.
Det kan sagtens afvige fra hvad du skal betale i sidste ende - det gjorde
det for mig. 3600,- i deres favør :\
Den endelige afgørelse (som du sagtens, hvis du gider, kan protestere imod)
dukker op sammen med din årsopgørelse.
Sådan var det for mig anyway.

> 3. Efter at have betalt afgiften så bestiller jeg tid til SYN (400 kr)-
> Først her skal bilen være 100% OK, dvs at bremser, dæk, osv mangler skal
> være rettet???

Det er da muligt at man kan dele det op i to, men hvis det bare er for at
kende prisen på dansk indregistrering, så besøg Skats hjemmeside.

> 4. Jeg bestiller (1180 kr) henter plader på motor kontoret, sammen med et
> papir fra forsikringen :)

Den del er (desværre :) rigtig nok.
Husk de oprindelige registreringspapirer og et bevis fra Skat, om at du HAR
betalt deres forhåndsvurdering.
Du kan først få plader når du har et bevis på at den foreløbige afgift er
betalt.
Jeg løb sgu ind i det problem at, selvom jeg lige have afleveret 27.000 hos
Skat (hvorfor hedder det Skat, det skulle hedde Had :), ikke havde fået det
rigtige stempel.
De var fame lige ved at afvise mig inde på motorkontoret! Efter 27.000 lol
:)

> Er det korrekt forstået????

Nogenlunde :)

> Erfaringer tips modtages gerne

Vær's'go!



Ukendt (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-07 08:41


"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:473a0427$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Erfaringer tips modtages gerne

Som andre skriver: syn hænger sammen med toldsyn. I dag fungerer det sådan
at synsmodarbejderen syner bilen og noterer hvilket udstyr der er i på
bilen. Så vurderer han om den er under middel, middel eller over middel i
forhold til alder og km.. Afhængig af den vurdering svinger afgiften med +/-
6%. Det er derfor vigtigt at du ikke har poleret bilen eller andet inden du
kører til syn.
Jeg har gjort det, når det har været et renoveringsprojekt at jeg er kørt
ned til synsmanden og har vist ham den, fået en snak med ham. Det har noget
gange flyttet vurderingen, selvom den har været over middel ved selve synet.

Efterflg. skal du med synspapirer samt reg attest. ind til skat og udfylde
et ark. Så slår den venlige skatmOdarbejder bilen op i en tabel og fastslår
hvilken afgift der foreløbig skal betales. Desvære må jeg konstatere at de
ofte er helt urealistiske.
Som tommelfingerregel skal du betale 60% af hvad forhandlere forlanger for
samme bil i afgift. Det kan derfor svare sig at være lidt forberedt. Gå på
skats hjemmeside og slå op hvad vurderingen på samme bil ligger på. Tjek
datoen, så du får de nyeste vurderinger. Når du finder nogen med samme motor
og km, så print dem ud og medbring dem til skat-seancen. Ligeledes er det en
god idé at medbringe udprint af hvad tilsvarende biler står til på bilbasen
etc. Måske også en beregning fra bilpriser.dk.
Jeg har flere gange haft held til at påvirke beløbet på denne måde. Ikke så
meget som jeg objektivt mener den skulle, men da ihvertfald i den rigtige
retning. Det gælder om at være godt forberedt.
Sidst men ikke mindst: _vent til efter nytår!_ Skat sænker vurderingerne
ved årsskiftet - som tommelfingerregel falder afgiften 10%.
held og lykke med projektet.

Mvh Tommy



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408538
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste